Website van het Jaar

Vitamine B5

Hieronder vind je alles over de functie van vitamine B5. Ook lees je in welke voeding je deze vitamine kunt vinden. Vitamine B3 wordt ook wel aangeduid als pantotheenzuur.

Waar is vitamine B5 goed voor?

Deze vitamine is nodig voor het herstel van onze weefsels. Verder helpt ze bij de opbouw en afbraak van eiwitten, vetten en koolhydraten. Ook is deze vitamine nodig voor de vorming van bepaalde hormonen.

In welke voeding zit vitamine B5?

Goede voedingsbronnen voor vitamine B5 zijn:

  • Aardappelen
  • Eieren
  • Melk
  • Vlees
  • Volkorenproducten.       

Hoeveel vitamine B5 heb je dagelijks nodig?

Zowel volwassen vrouwen en mannen hebben iedere dag ongeveer 5 mg nodig.

Pagina laatst aangepast opĀ 14-11-2018

Auteur: Redactie Gezondheidsplein

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren