Vitamine B5

Hieronder vind je alles over de functie van vitamine B5. Ook lees je in welke voeding je deze vitamine kunt vinden. Vitamine B3 wordt ook wel aangeduid als pantotheenzuur.

Waar is vitamine B5 goed voor?

Deze vitamine is nodig voor het herstel van onze weefsels. Verder helpt ze bij de opbouw en afbraak van eiwitten, vetten en koolhydraten. Ook is deze vitamine nodig voor de vorming van bepaalde hormonen.

In welke voeding zit vitamine B5?

Goede voedingsbronnen voor vitamine B5 zijn:

  • Aardappelen
  • Eieren
  • Melk
  • Vlees
  • Volkorenproducten.       

Hoeveel vitamine B5 heb je dagelijks nodig?

Zowel volwassen vrouwen en mannen hebben iedere dag ongeveer 5 mg nodig.

Pagina laatst aangepast op 14-11-2018

Auteur: Redactie Gezondheidsplein

Cookies

Gezondheidsplein

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Gezondheidsplein.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien.

Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren