Vitamine B2

Hieronder vind je alles over de functie van vitamine B2. Ook lees je in welke voeding je deze vitamine kunt vinden. Vitamine B2 wordt ook wel aangeduid als riboflavine.

Waar is vitamine B2 goed voor?

Vitamine B2 is belangrijk voor verschillende processen:

  • Het gezond houden van huid en haar.
  • Een positief effect op de spijsvertering en het zenuwstelsel.
  • Beschermt de ogen tegen de schadelijke invloed van zonlicht.

In welke voeding zit vitamine B2?

Vitamine B2 krijg je voornamelijk binnen via eieren, noten, melk(producten), groente, fruit en vlees.

Hoeveel vitamine B2 heb je dagelijks nodig?

Volwassen mannen en vrouwen hebben iedere dag ongeveer 1,6 mg/MJ vitamine B2 nodig, zwangere vrouwen 1,4 mg per dag en vrouwen die borstvoeding geven 1,7 mg.

Lees hier wat er in je lichaam gebeurt als je een tekort aan vitamine B2 hebt.

Pagina laatst aangepast op 14-11-2018

Auteur: Redactie Gezondheidsplein

Cookies

Gezondheidsplein

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Gezondheidsplein.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien.

Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren