Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Vitamine B3

4.5 uit 5 - 523 beoordelingen
Beoordeling icoon0 mensen vonden deze informatie nuttig

Hieronder vind je alles over de functie van vitamine B3. Ook lees je in welke voeding je deze vitamine kunt vinden. Vitamine B3 wordt ook wel aangeduid als niacine.

Waar is vitamine B3 goed voor?

Vitamine B3 is goed voor de werking van het zenuwstelsel en het bevordert de energieproductie in het lichaam.

Vitamine B3 is goed voor de werking van het zenuwstelsel en het bevordert de energieproductie in het lichaam.

In welke voeding zit vitamine B3?

Natuurlijke bronnen zijn onder meer:

  • Bruin (volkoren) brood
  • Noten
  • Vis
  • Vlees
  • Groenten
  • Aardappelen

Natuurlijke bronnen zijn onder meer:

  • Bruin (volkoren) brood
  • Noten
  • Vis
  • Vlees
  • Groenten
  • Aardappelen

 Hoeveel vitamine B3 heb je dagelijks nodig?

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine B3 is 1,6 mg/MJ mg voor mannen en vrouwen. Voor zwangere vrouwen 17 mg en voor vrouwen die borstvoeding geven 20 mg per dag.

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine B3 is 1,6 mg/MJ mg voor mannen en vrouwen. Voor zwangere vrouwen 17 mg en voor vrouwen die borstvoeding geven 20 mg per dag.

- Advertentie -

Vond je deze informatie nuttig?

4.5 uit 5 - 523 beoordelingen

Heeft deze informatie jou geholpen?

Pagina laatst aangepast op 05-04-2022

Auteur: Redactie Gezondheidsplein

.
- Advertentie -
- Advertentie -