Website van het Jaar

Vitamine B3

Hieronder vind je alles over de functie van vitamine B3. Ook lees je in welke voeding je deze vitamine kunt vinden. Vitamine B3 wordt ook wel aangeduid als niacine.

Waar is vitamine B3 goed voor?

Vitamine B3 is goed voor de werking van het zenuwstelsel en het bevordert de energieproductie in het lichaam.

In welke voeding zit vitamine B3?

Natuurlijke bronnen zijn onder meer:

  • Bruin (volkoren) brood
  • Noten
  • Vis
  • Vlees
  • Groenten
  • Aardappelen

 Hoeveel vitamine B3 heb je dagelijks nodig?

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine B3 is 1,6 mg/MJ mg voor mannen en vrouwen. Voor zwangere vrouwen 17 mg en voor vrouwen die borstvoeding geven 20 mg per dag.

Pagina laatst aangepast opĀ 14-11-2018

Auteur: Redactie Gezondheidsplein

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren