Vitamine B3

Hieronder vind je alles over de functie van vitamine B3. Ook lees je in welke voeding je deze vitamine kunt vinden. Vitamine B3 wordt ook wel aangeduid als niacine.

Waar is vitamine B3 goed voor?

Vitamine B3 is goed voor de werking van het zenuwstelsel en het bevordert de energieproductie in het lichaam.

In welke voeding zit vitamine B3?

Natuurlijke bronnen zijn onder meer:

  • Bruin (volkoren) brood
  • Noten
  • Vis
  • Vlees
  • Groenten
  • Aardappelen

 Hoeveel vitamine B3 heb je dagelijks nodig?

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine B3 is 1,6 mg/MJ mg voor mannen en vrouwen. Voor zwangere vrouwen 17 mg en voor vrouwen die borstvoeding geven 20 mg per dag.

Pagina laatst aangepast op 14-11-2018

Auteur: Redactie Gezondheidsplein

Cookies

Gezondheidsplein

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Gezondheidsplein.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien.

Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren