Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren

Reacties

  • Sil

    Die-eet

    Heb zoveel slechte dingen over dieeten gehoord. Dacht dat die mensen gewoon zwak waren omdat ze het niet volhielden of niet strikt eraan hielden. Maar idd op een gegeven moment val je niet meer af. dan moet je minder eten, en dan nog val je niet af. Op een gegeven moment eet je 1000 kcal en ga je nog meer sporten dan je al deed. Je word lusteloos, duizelig, verbrand je eigen spieren tijdens het sporten, en verkloot je hele verbranding met je zogenaamde dieet. het leuke is wanneer je stopt met calorien tellen, kom je het dubbele aan. Dieeten zijn ongezond, niet lang vol te houden, je verbranding verlaagd sterk ervan en je krijgt vaak niet alle dagelijkse voedingsstoffen binnen. Ik let nu op mijn voeding. Geen zoetstof want van deze krijg je meer honger. Weinig vet. om de 3 uur iets kleins eten, normaal avond eten en 1x per week, meestal in het weekend iets lekkers. heb me nog nooit zogoed gevoeld en blijf lekkr op gewicht

    Reageer
  • Sil

    Hanny

    Ook wij zijn al een aantal maanden aan het dieeten met Sonja het is erg lekker gezond en het werkt, bijkomend gemak: je hoeft zelf niet te bedenken wat je nu weer op tafel zet want met 3 boeken van Sonja weet je wat je eet op donderdag over 6 weken en daardoor kun je gericht boodschappen doen zodat het ook nog scheelt in je portomonee

    Reageer
  • Sil

    Catharina

    Een prettig dieet wat eigenlijk geen dieet mag heten, maar gewoon gezonder leren eten, is Balans Slankclub. Met cursussen vol voedingsvoorlichting is het een fijne manier om veel te leren over voeding en daarbij ook af te vallen.

    Reageer
  • Sil

    Nancy Kielman

    Ik heb dé oplossing gevonden! Sinds twee jaar ben en blijf ik op mijn streefgewicht door het volgen van het weet hoe je eet programma. ik mag mezelf nu ook begeleider noemen en ontdek nog elke dag dat er mensen zijn die hun lichaam eigenlijk meer schade toebrengen door allerlei dieeten te volgen dan dat ze écht naar hun lichaam luisteren. Mijn uitdaging ligt er dan ook in om in 2008 zoveel mogelijk mensen te helpen naar een gezonder lichaam. Want een gezond lichaam is in balans en heeft geen onder of overgewicht. Neem gerust contact.

    Reageer
  • Sil

    w.j.h. loonen

    De enigste methode is zelfdicipline, ik heb dat.

    Reageer
  • Sil

    Paula Teijsen

    Ik heb alle dieten die er bestaan geprobeerd. Canbridge en Prodimed als laatste. Na de Prodimed (Eind juni tot nu) ben ik alweer 7 kilo bijgekomen. Heb ook vervelende darmproblemen gehad van de cambridge en prodimed. Maaltijdvervangers ga ik zeker niet meer gebruiken. Een gezond eetpatroon zoals Sonja Bakker of Weight Watchers is nu mijn plan. Je kunt het shaken enz. nooit volhouden en als je er mee stopt VLIEGEN de kilo's er zo weer bij.

    Reageer
  • Sil

    Linya

    Hoi allemaal, Ik merk dat veel mensen erg met dieten, leefstijl enz. bezig zijn. Een erg goede tip die ik eens heb gekregen, is om eigenlijk 'normaal' te eten. Je valt hierdoor in het begin vrij snel af, wat steeds langzamer gaat. Uiteindelijk zul je je ideale gewicht bereiken, maar dit ook je hele leven behouden! Voor mij is normaal eten 's ochtends twee boterhammen (normaal en redelijk gezond beleggen), 's middags drie boterhammen en 's avonds gewoon je normale avondmaaltijd. Tussendoor kun je eventueel nog een boterham eten, en natuurlijk 2x fruit. Dit is eigenlijk een heel normaal voedingspatroon wat je je hele leven vol kunt houden. Hou je hier doordeweeks gewoon aan, dan kun je in het weekend best eens chips eten! Maar de volgende dag dan gewoon weer normaal eten. Het is heel goed te doen, bij mij is er al 5 kilo af. In het begin zul je best een beetje een hongergevoel hebben, maar je bent snel gewend aan deze hoeveelheid eten. Het is dan ook normaal voor je lichaam, maar we zijn vaak gewend zoveel te eten! Heel veel succes allemaal.

    Reageer
  • Sil

    Hillie

    Mijn man en ik doen al 8 maanden het Sonja Bakker dieet. Mijn man is inmiddels 30 kilo afgevallen, en ik ben 15 kilo kwijt. Ik ben inmiddels op mijn streefgewicht, 62 kg. Mijn man gaat nog even door. Het eten is goed en afwisselend, en dat is wat we toch willen!

    Reageer
  • Sil

    Donna

    Ik heb ondertussen al verschillende dieeten gevolgt en ik moet zeggen er is niets dat perfect werkt. Toen kreeg ik een tip van een vriend van me, hij is fitness instructeur en zei tegen me. Ga eens een eetdagboek bijhouden, dan schrijf je gewoon op wat je op een dag eet, ik moet zeggen dat dit een heel goede methode is. Je krijgt namelijk meer inzicht in je eetpatroon en kan het dan ook beter aanpassen. Nu volg ik tussendoor wel af en toe een aantal dieetdagen. Maar jezelf uithongeren en heel streng lijnen loopt op een keer fout, dus dit is een heel goede optie. Je moet op zijn tijd best een patatje kunnen eten, alles met mate. Zolang je het overzicht maar houdt.

    Reageer
  • Sil

    Slankie

    Niet diëten maar gezond eten. Dat is het motto waarmee ik 50 kg. ben afgeslankt. Ik volgde de cursusavonden bij Dream Line. In september 2006 ben ik begonnen en in mei was ik op gewicht. Daarna leerde ik meer caloriën eten en ben nu nog steeds op gewicht, ondanks mijn vakantie Het menuplan van Dream line is gebaseerd op de schijf van 5, 3 volledige maaltijden en een tussendoortje op zijn tijd. Zelfs mijn glaasje wijn in het weekend was toegestaan. Door de normale voeding kon mijn hele gezin mee eten en stond er een hollandse pot op tafel zonder vreemde recepten. Het is geen dieet maar het aanleren van gezond eten, wat je tot na je 80ste kan volhouden. Nu ga ik elke maand op controle, even wegen en gezellig bijkletsen met mijn medecursisten, verder de tips van de maand en nieuwe recepten ophalen. Dus lezers: het gebruik van allerlei pillen, shakes of supplementen; het is totaal overbodig, leer weer gezond eten onder deskundige begeleiding, dat is op lang termijn de beste oplossing.

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

1 + 9 =

.
Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren