Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

Een aandoening is een verzamelnaam voor: symptomen, syndromen, klinische tekens, ziekten, handicaps en letsels

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren

Reacties

  • Sil

    John Ruitenberg

    Graag wil ik iedereen waarschuwen voor het uithonger-effect. Mijn vrouw is op een gezonde mannier afgevallen met Herbalife. Hierbij krijg je wel je voeding binnen, maar val je wel af en als het niet lukt krijg je gewoon je geld terug. Mijn vrouw was 98 kilo; nu is zij 75 kilo en kerngezond.

    Reageer
  • Sil

    Gilbert

    Ik ben Gilbert en op zoek naar het '1000 calorieën dieet' (ook wel '40 punten dieet' genoemd). Wie zou mij kunnen helpen? Alvast bedankt.

    Reageer
  • Sil

    N.

    Sinds kort ben ik gestart met Herbalife produkten. Dit werkt goed. Wat vindt u van deze dieetmethode?

    Reageer
  • Sil

    R. Meijer

    Ik kon geen diëten volgen. Ik was te dik en futloos, maar in 2 maanden ben ik 11 kilo kwijt met herbalife. Geen honger gehad en veel meer enegie gekregen. Nu, 4 jaar later, ben ik nog steeds op gewicht. Wat denk je dat ik blijf eten? Ik kan het iedereen aanraden.

    Reageer
  • Sil

    Anoniem

    Volgens mij helpen die allemaal niet. Als men op het goede gewicht komt en men gaat weer normaal eten, vliegen de kilo's er weer aan. Je moet gewoon je eetpatroon veranderen.

    Reageer
  • Sil

    Chistianne Noteboom

    Ik wilde graag reageren op Wendy. Ook ik heb een behoorlijk overgewicht. Ik ben bij een voedingsconsulente gegaan. Zij begeleidt degenen die willen afvallen persoonlijk. Ik at op den duur ook bijna niets meer, waardoor ik wel tussendoor ging snoepen. Nu eet ik heel veel, 3 keer per dag. De gewone maaltijden dus. Ik eet nu (schrik niet) 7 boterhammen op een dag en 2 ons aardappelen, 2 ons groente en 1 ons vlees. Alleen, alles wat ik eet is mager, dus niets geen vette produkten. Wel light boter op mijn brood en vlees bakken in weinig boter.
    Verder ga ik me iedere twee weken bij haar wegen en helpt zij me met moeilijke momenten. Ik had alles geprobeerd: zelfs niet meer eten, maar je hebt energie nodig om je vetten je kunnen verbranden, dus je moet eten, alleen wel de goede dingen. Als je wat hierover meer wilt weten mail me dan, ik help graag lotgenoten. Succes Wendy.

    Reageer
  • Sil

    Tineke

    Mijn gewicht liet ook te wensen over. Mijn tip: gewoon 3x per dag (misschien wat minder) eten en verder niets. Ca. 2 liter water drinken en probeer wat meer te lopen/fietsen e.d. Bij mij is er 7 kg. afgegaan. Uiteindelijk weten we van onszelf waar we dik van worden; dat laat je dus achterwege.

    Reageer
  • Sil

    Anoniem

    Ik kamp ook al heel wat jaar met overgewicht. Dit komt bij mij niet door teveel eten, maar door aanleg. Ik heb ook vele diëten gedaan, maar niets hielp. Nu heb ik zo pas in een tijdschrift een dieet gezien. Dat werkt door middel van een puntensysteem en ik kan vertellen dat ik daar baat bij heb. Aangezien ik toch al veel produkten (mager,light) gebruikte die daar in dat tijdschrift stonden vermeld, heb ik ook eigenlijk niks hoeven te laten. Ik heb alleen mijn eetpatroon maar hoeven aanpassen. En krijg je dan toch een keer trek tussendoor, pak dan iets van fruit.

    Reageer
  • Sil

    Ina

    Ik heb helaas ook de nodige ervaring met lijnen: vaak succes en net zo vaak komt het er weer aan. Ik weet voor mezelf dat het vooral gaat om de discipline. Ik weet precies hoe het moet, maar kan het niet opbrengen om er aan te beginnen. Ik ben twee keer afgevallen via de Weight Watchers. Vooral het nieuwe programma is heel goed. Het komt er op neer dat je alles mag eten, maar wel met mate. Punt is natuurlijk wel dat het je ƒ 17,50 per week kost. Maar eerlijk is eerlijk: het is een goed en evenwichtig dieet.

    Reageer
  • Sil

    Sanne

    Ik ben van mening, dat Eriks methode: voor het eten 3 spekjes (snoep) eten met drie glazen water, niet de ultieme manier is. Inderdaad, water drinken voor de maaltijd kan het hongergevoel verminderen, doordat er wat in de maag komt. Echter de spekjes lijken mij vrij onzinnig. Het enige waardoor het zou helpen, is misschien omdat je een dosis suiker binnen hebt, waardoor je minder trek hebt in nog meer suikers later op de dag. Het lijkt me verstandiger om dan bijvoorbeeld drie glazen water te drinken voor het eten samen met 2 mandarijnen of een appel. Misschien een idee, Erik?

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

56 + 4 =

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren