Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

Een aandoening is een verzamelnaam voor: symptomen, syndromen, klinische tekens, ziekten, handicaps en letsels

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren

Reacties

  • Sil

    Katja (29)(aerobics-instructrice)

    Ik ben het helemaal met Kim en Suzanne eens dat alle dieeten die minder dan 1500 kcal bevatten onder de zogenoemde "crash-dieeten" vallen. De voorgeprepareerde versies (b.v. shakes)zijn overal te koop en worden helaas ook nog steeds veel verkocht.Moraal van het verhaal is lijnen met minder dan 1500 kcal p.d is onverantwoord en leidt tot het jojo-effect.

    Reageer
  • Sil

    Nel (50)

    Ik ben Nel, 1.62 m. "lang"en weeg rond de 95 kg.
    Gewoon door veel te veel te hebben gegeten.
    Ijs, chocolade en gewoon snoep.
    Nu heb ik sinds een paar jaar een slecht in te stellen diabetes, oa veroorzaakt door mijn overgewicht en slechte eetgewoontes.
    Mijn ogen zijn slecht, mijn bloedsomloop n handen en voeten gaat hard achteruit en het spuiten is absoluut geen lolletje
    Dus, een normaal gewicht is wat mij betreft niet noodzakelijk voor dat maatje minder, maar wel voor je gezondheid!!!

    Reageer
  • Sil

    Ada (53)

    ik ben een vrouw van 53 jaar en ben al jaren te zwaar. Ook ik heb verschillende malen een dieet gevolgd met als resultaat een tijdelijk verlies van kilo's. Maar zodra je weer gewoon gaat eten begint het bekende jojo effect en vliegen de kilo's er weer aan. Uiteindelijk ben ook ik naar een diëtiste van de Kruisvereniging gestapt en samen met haar hebben we bekeken wat het beste bij mij past. Van belang is namelijk dat je niet specificiek met een dieet bezig bent maar dat je anders leert omgaan met je voedingsgewoonten. Het is ook niet iets wat je tijdelijk moet doen, maar je moet echt een ander eetgedrag aanwennen voor de rest van je leven. Je hebt dan niet zo het gevoel dat je aan het lijnen bent. Als je dat hebt ben je de hele dag in gedachten met voedsel bezig en gaat het teveel 'tussen je oren' zitten. Ik ben in oktober begonnen en ben nu zeven kilo kwijt. Het gaat niet hard maar dat hoeft ook niet, het heeft er ook lang over gedaan om er bij te komen.
    Het allerbelangrijkste is dat je gezond en verantwoord eet en dan mag je af en toe best eens iets lekkers. Je bent er dan geestelijk veel minder mee bezig wat het een stuk gemakkelijker maakt.

    Reageer
  • Sil

    Jolanda (22)

    Ik heb een sterke overgewicht, mijn gewicht is 94 kilo, en ik wil naar de 85 kilo toe! en heb echt alle dieeten geprobeerd, maar het hielp niet! Nu ben ik bezig met elke dag de oefening te doen die elke werkdag op Ned. 1 komen bij Nederland in beweging, sinds ik dat doe, merk ik dat ik "smaller" wordt, maar afvallen nog niet..
    Graag wil ik afvallen maar het lukt me nog steeds niet, weet iemand een goede manier om af te vallen?

    Reageer
  • Sil

    Christa (36)

    Volhouden bij lijnen is natuurlijk het aller belangrijkste. Verder is normaal eten en voedingssupplementen (want is onze voeding nu wel zo gezond gekke koeienziekte, groentes die verbouwd worden op bouwwol etc.) heel erg noodzakelijk

    Reageer
  • Sil

    Emmy (19)

    hoi ik ben een meisje van 19 jaar en ben door een scheel oog vroeger heel erg gepest.ik ben toen heel erg dik geworden . ik woog op 7 jarige leeftijd al 65 kg.toen ik twaalf was woog ik 115 kg .mij werd verteld dat ik aan de lijn moest terwijl ik de betekenis nog niet eens wist . toen mijn vader overleed teon ik 17 jaar was had ik al 45 verschillende dieeten geprobeerd en ik was nog 112 kg. toen heb ik het montiage gebrobeert daar ben ik 25 kg mee afgevalleneen echte aanrader .maar toen ben ik na het stoppen ook 20 weer aangekomen .nu heb ik naar opera gekeken en daar verwezen ze mij naar het HELLER-PROGRAM. EN DAT WERKT!!!!!!!!! je eet lekker en hebt geen trek en je mag een UUR eten wat je wilt ! boek is te verkrijgen in de boekhandel en het werkt en kost alleen dat wat je voor het boek uitgeeft .ik hoop dat er iets mee opschiet

    Reageer
  • Sil

    Anoniem (42)

    Veel van de zogenaamde sucsesverhalen in deze rubriek zijn vermomde reclame. Dieten zijn vooral geschikt voor het afslanken van de portomonnee.
    De enige methode die echt helpt om af te vallen is jezelf een ander gedrag aan te leren. Gezond eten, nul tussendoortjes, nul snoep, meer bewegen. Niet twee weken lang, maar altijd. Hoeft niks te kosten! Alle andere methoden zijn kortetermijnwerk en dus eigenlijk onzin.

    En tenslotte: natuurlijk gaat "elk pondje door het mondje" (er bestaat geen andere manier, toch?). Wie dit ontkent draait zichzelf een rad voor de ogen en is een willig slachtoffer voor de commercie

    Reageer
  • Sil

    Mariska (26)

    Hoi! Mijn naam is Mariska, en ik zou graag mijn persoonlijke methode om op gewicht te blijven met jullie willen delen.
    Ik eet geregeld een beetje, net genoeg om het 'hongergevoel' te doen stillen. Tevens let ik enigszins op wat ik eet en drink... Als ik iets wat 'vet' is eet, zorg ik dat ik mijn overig voedsel daarop aanpas, door minder of licht verteerbaar voedsel daarnaast te eten.
    Ook zorg ik dat ik genoeg beweging krijg, fiets naar het werk, neem de trap en eet tussendoor het liefst een stuk fruit en drink een kop thee... Ik weet dat iedereen dan water aanbeveeld, maar dat vind ik wat magertjes...
    Het gevolg van mijn perssonlijke dieet is dat ik ondertussen maatje 36 heb en daar ben ik best trots op, binnen een jaar van 40 naar 36, ik ben 1.68 m en weeg nu 63 kg, en ik hoop op dit gewicht te kunnen blijven.

    Reageer
  • Sil

    Truus (30)

    REACTIE op Christel (30): je schrijft wel dat jullie allemaal zo zijn afgevallen, maar HOE hebben jullie dat gedaan?
    Meisje (16): al die pillen om af te slanken is suggestie. zelf heb ik 3 doosjes appelazijncapsules gehad. in de winkel werd gezegd dat dat HET middel was om wat kilo's te verminderen. nou, na 3 doosjes capsules was er nog niet eens 1 pond af!
    ik denk dat iedereen gezond en gevarieerd moet eten, niet te veel, en vooral bewegen. anderhalf tot 2 liter water is voor iedereen goed. ik denk dat als je echt problemen met over/ondergewicht(gezondheids/psychische klachten) hebt dat je dan professionele hulp in moet schakelen om er onder begeleiding aan te kunnen werken. verder voor iedereen die een paar kilo's kwijt wil:
    GEZOND EN GEVARIEERD ETEN en MEER BEWEGEN!!!

    Reageer
  • Sil

    Anoniem

    Waarom moet er altijd een discussie zijn over lijnen. Mensen alsjeblieft stop ermee. Ik was zelf ook te dik. Ben begonnen met lijnen. Het ging perfect. Totdat ik helemaal doorsloeg. Helaas heb ik nu anorexia. Via Profesionele hulp moet ik nu weer proberen om te leren eten. Maar als je het eenmaal hebt, is het zo moeilijk om er vanaf te komen.
    Dus wees verstandig en lijn NIET. Accepteer jezelf zoals je bent. Het gaat om de innerlijke schoonheid en niet om het mooie lijntje waar anderen je graag mee zien.
    een gewaarschuwd mens telt voor 2.

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

87 + 3 =

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren