Tips bij artrose

Als je overgewicht hebt, zal aangeraden worden om gewicht te verliezen, want extra kilo’s vormen een extra belasting voor je knieën. Daarnaast is het belangrijk om regelmatig te blijven bewegen om op die manier de gewrichten soepel te houden. Enkele sporten die geschikt zijn voor mensen met artrose zijn:

Beweging, Nordic walking,

  • Zwemmen.
  • Wandelen of Nordic Walking.
  • Fietsen.
  • Yoga.

Gebruik van hulpmiddelen

Artrose kan je zeer belemmeren in dagelijkse bezigheden. Zelfs iets simpels als een fles opendraaien kan voor iemand met artrose een hele opgave zijn. Diverse hulpmiddelen kunnen ervoor zorgen dat je zo lang mogelijk de dagelijkse dingen kunt blijven doen, zonder je gewrichten te zwaar te belasten.

Een voorbeeld van een hulpmiddel is een brace. Het middel is onder andere geschikt voor mensen met artrose van de knie, rug, handen en ellebogen. Een brace dempt schokken, waardoor je minder pijn ervaart tijdens het bewegen. Met je arts en fysiotherapeut kun je overleggen welke hulpmiddelen voor jou het meest geschikt zijn.

Pagina laatst aangepast op 18-07-2019

Eindredactie: Redactie Gezondheidsplein

Cookies

Gezondheidsplein

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Gezondheidsplein.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien.

Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren