Website van het Jaar

Wat is gezonde voeding voor ouderen?

Gezonde voeding voor ouderen is belangrijk vanwege de verhoogde behoefte aan vitaminen, mineralen en voedingsstoffen. Hieronder enkele tips voor gezonde voeding die zorgt voor voldoende inname van voedingsstoffen:

Gezonde voeding ouderen

  • Eet veel bruinbrood, volkorenbrood, groenten en fruit.
  • Beperk de innname van boter, margarine of dieetmargarine. Drink en eet dagelijks melk en/of melkproducten.
  • Neem dagelijks minimaal 1,7 liter vocht.
  • Eet dagelijks vlees, vis, ei of peulvruchten.
  • Let op de zoutinname. Teveel zout is niet gezond.
  • Beperk het gebruik van suiker en suikerrijke producten.
  • Gebruik voedingssupplementen als het nodig is. 

Dit dossier is goedgekeurd door dr. K. Vos, arts

Pagina laatst aangepast opĀ 02-05-2017

Auteur: Redactie Gezondheidsplein

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren