Website van het Jaar

Moeilijke stoelgang tijdens de zwangerschap

Tijdens de zwangerschap komt vaak een trage stoelgang voor. Dit kun je verhelpen door extra vezels te eten. Volkorenbrood, roggebrood, rauwe groenten, peulvruchten en fruit zitten boordevol vezels en zijn heel gezond. Bij vezelrijke voeding is het belangrijk om veel te drinken. Je hebt minimaal twee liter vocht per dag nodig. Als je zemelen gebruikt, moet je nog meer drinken. Alleen dan geven vezels het gewenste laxerende effect.

Pagina laatst aangepast op 29-07-2019

Eindredactie: Redactie Gezondheidsplein

Deze informatie is gecontroleerd door:

Cookies

Gezondheidsplein

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Gezondheidsplein.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien.

Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren