Zoeken

Doe jij aan ochtendgymnastiek?

Je moet er misschien niet aan denken, maar ochtendgymnastiek is wel heel goed om de dag gezond en fris te beginnen. Tien minuutjes op de roeimachine of hometrainer, een tiental rek- en strekoefeningen en bijvoorbeeld ook opdrukken. Deze inspanningen zorgen voor de aanmaak van het hormoon endorfine. Dit hormoon, ook wel het gelukshormoon, zorgt ervoor dat je je lekker voelt en de dag met frisse moed begint. 

Wat vind jij van ochtendgymnastiek? Doe je het al jaren of vind je het maar onzin? Welke oefeningen doe jij in de vroege morgen? Door welke oefeningen voel jij je het fitst?  

Reageren

Volgende paginaInteressante artikelen

Vorige paginaPatiƫntverhalen

Delen
Is jouw kind te zwaar?

En wil je hem/haar op een verantwoorde manier laten afvallen? Dan kunnen gewichtsconsulenten Natasja Wilderman en Bea Pols je hierbij begeleiden. Zij helpen je met het uitstippelen van een dieetplan. Ga daarvoor naar de vraag- en antwoordrubriek Overgewicht bij kinderen en stel gratis jouw vraag! 

Heb je een paar kilootjes te veel?

En wil je afvallen, maar weet je niet hoe? Jane van Slingerland en Bea Pols, beide gewichtsconsulenten, begeleiden je hierbij! Wil je weten welk dieet bij jou past? En welke voedingsmiddelen je het best in de kast kan laten staan, achter slot en grendel? Stel dan jouw gratis dieetvragen aan hen in de vraag- en antwoordrubriek 'Gezond Afvallen'

Reacties

  • Sil

    Astrid

    Ik ben nu 45 en ik merk dat ik steeds stijver mijn bed uit kom. Ik heb een sportabonnement maar kom er even niet aan toe wegens drukte. Vaste tijden sporten is niet geschikt voor mij blijkbaar. Ik denk dat ik maar weer een abonnement op de sportschool ga nemen want dit gaat niet goed komen als ik niets doe.

    Reageer
  • Sil

    Vincent

    Quote: Truus
    ------------------------

    ik ben huisarts en fysiotherapeute, ik raad jullie aan om ECHT niet gelijk te beginnen.

    ------------------------

    Maar dan misschien wel een kwartiertje later?

    Ik zie ook niemand uit z'n bed springen en meteen fanatiek aan de gymnastiek, het is meer om niet de hele dag zo sloom te zijn.

    De vermaledijde spier blessure zal ook niet zo gauw optreden van wat opdrukken en een aantal rek en strek oefeningen... (mevr. de huisarts....)

    Reageer
  • Sil

    vlinder

    Wat vreemd dat een huisarts het afraadt. Gelukkig zijn alle andere berichten van de beoefenaars positief en ondervinden ze dat ook als een positieve ervaring. Moet de huisarts misschien toch eens zelf ondervinden dat het goed voelt?

    Reageer
  • Sil

    E.Schat

    Ik heb longemfyzeem maar doe al jaren elke ochtend de ochtendgymnastiek met Nederland in Beweging voor de TV. Ik voel me hier goed bij. De kwaal gaat er niet van over maar bewegen is m.i erg belangrijk bij deze ziekte. DOEN

    Reageer
  • Sil

    Truus

    Ochtendgymnastiek is heel erg slecht om mee te beginnen! je spieren zijn gelijk als je wakker word niks gewend en dus als je gelijk met ochtendgymnastiek begint, kan je een spier blessure oplopen.
    dus mensen, ik ben huisarts en fysiotherapeute, ik raad jullie aan om ECHT niet gelijk te beginnen.

    Reageer
  • Sil

    jan v.driel

    ochtendgym ,maakt je lichamelijk en geestelijk wakker.geeft een zonnige blik op de dag die komt. je voelt je lekker en ben in staat tot veel dingen.

    Reageer
  • Sil

    An Jeremiasse

    Ik doe al jaren s'morgens wat oefeningen ben daar mee begonnen toen ik niet meer ging badmintonnen omdat ik last van mijn schouders kreeg .
    Voel me daar goed bij , begin met 2 min nep touwtje springen( mijn kamer is te klein om een echt touw te gebruiken) en daarna wat grondoefeningen en dan met wat lichte gewichten wat armoefeningen alles bij elkaar ong. 15 min.
    Dit is goed vol te houden omdat het maar zo kort is wel moet je als je een keer geen zin heb daar niet aan toe geven omdat je dan al gauw steeds vaker het niet doet.
    In het weekend doe ik het niet dan lopen we wat vaker of maken we een fietstocht.

    Reageer
  • Sil

    sonneveld

    Ik ben 89 jaar en ik vraag mij af in welke vorm
    ik ochtendgymnastiek kan doen. Ik slik geen]
    medicijnen.
    Graag uw reactie.

    Reageer
  • Sil

    Heidweiller

    Ik doe sinds een jaar elke ochtend een paar kleine oefeningen.
    Ik merk wel dat ik iets fitter ben daarna, maar geeft geen wonderbaarlijk verschil.

    Reageer
  • Sil

    mevr huybregts

    Hoi .
    Ik doe niet specifiek mee aan de ochtend gymmastiek.
    Wel doe ik iedere ochtend zelf wat oefeningetjes (en ik voel me daar goed bij bovendien doe ik al 12 jaar aan wijkgym mee ,we doen daar in dat uurtej dansjes ,en lichamelijke oefeningen 1x in de week .

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

78 - 8 =

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Met het laatste nieuws en gezonde tips

Gezondheidsplein Nieuwsbrief

Bekijk hier een voorbeeld

Video van de week

Wat is menstruele migraine? Een neuroloog legt uit!

Bekijk de video