Zoeken

Doe jij aan ochtendgymnastiek?

Je moet er misschien niet aan denken, maar ochtendgymnastiek is wel heel goed om de dag gezond en fris te beginnen. Tien minuutjes op de roeimachine of hometrainer, een tiental rek- en strekoefeningen en bijvoorbeeld ook opdrukken. Deze inspanningen zorgen voor de aanmaak van het hormoon endorfine. Dit hormoon, ook wel het gelukshormoon, zorgt ervoor dat je je lekker voelt en de dag met frisse moed begint. 

Wat vind jij van ochtendgymnastiek? Doe je het al jaren of vind je het maar onzin? Welke oefeningen doe jij in de vroege morgen? Door welke oefeningen voel jij je het fitst?  

Reageren

Volgende paginaInteressante artikelen

Vorige paginaPatiëntverhalen

Delen
Heb je een paar kilootjes te veel?

En wil je afvallen, maar weet je niet hoe? Jane van Slingerland en Bea Pols, beide gewichtsconsulenten, begeleiden je hierbij! Wil je weten welk dieet bij jou past? En welke voedingsmiddelen je het best in de kast kan laten staan, achter slot en grendel? Stel dan jouw gratis dieetvragen aan hen in de vraag- en antwoordrubriek 'Gezond Afvallen'

Is jouw kind te zwaar?

En wil je hem/haar op een verantwoorde manier laten afvallen? Dan kunnen gewichtsconsulenten Natasja Wilderman en Bea Pols je hierbij begeleiden. Zij helpen je met het uitstippelen van een dieetplan. Ga daarvoor naar de vraag- en antwoordrubriek Overgewicht bij kinderen en stel gratis jouw vraag! 

Reacties

  • Sil

    Astrid

    Ik ben nu 45 en ik merk dat ik steeds stijver mijn bed uit kom. Ik heb een sportabonnement maar kom er even niet aan toe wegens drukte. Vaste tijden sporten is niet geschikt voor mij blijkbaar. Ik denk dat ik maar weer een abonnement op de sportschool ga nemen want dit gaat niet goed komen als ik niets doe.

    Reageer
  • Sil

    marisa

    Niet dat ik het doe, maar ik denk inderdaad wel dat het beter is.Soms doe ik wel eens mee aan Nederland in Beweging en dan voel ik me een stuk wakkerder en frisser.

    Reageer
  • Sil

    nelly

    Ik probeer iedere dag om ochtendgymnastiek te doen vooral met Nederland in beweging.

    Reageer
  • Sil

    Gerda Reyne

    Ochtendgymnastiek is heel gezond. Ik doe het in de vorm van hardlopen. Ik ga dan zo vroeg mogelijk beginnen en voel me daarna de hele dag uitstekend. Als het weer te slecht is ga ik naar de sportschool en ga hardlopen op de band. Ik doe het niet iedere dag omdat dat vanwege mijn werk niet kan maar dan probeer ik een ander deel van de dag.
    Maar vroeg in de ochtend sporten is voor mij het lekkerste.

    Reageer
  • Sil

    elly

    Ik gym bijna elke ochtend, nu al ruim een jaar en vind het een heerlijk. Je raakt er een beetje aan verslaafd. Wil het voorlopig niet missen en neem het zelfs op voor mijn familie in Zweden

    Reageer
  • Sil

    José

    Het is heerlijk om te doen en zet ook graag mijn wekker op tijd om mee te kunnen doen. Je kunt het op je eigen manier doen. Ik heb een spierziekte en de dingen die ik kan doe ik mee. Ik voel me er heerlijk bij!

    Reageer
  • Sil

    Ine Jansen

    Sinds Nederland in beweging 's morgens om 6.45 er is doe ik mee. Het gekke is dat ik dat nooit aan iemand vertel, maar ik voel me er lekker bij. Van mij mag het nog lang blijven.

    Reageer
  • Sil

    vdburch

    Ik werk niet meer en nu doe ik iedere ochtend om 9 uur mee met de ochtendgymnastiek. Het is een fantastisch begin van de dag soms valt het niet mee maar dat geeft juist aan dat het goed was voor de niet gebruikte spieren die op dat moment geactiveerd worden ook eens mee te doen met het leven. Dat laten die spieren jouw graag weten door een beetje kramp.

    Reageer
  • Sil

    Janine

    Ik doe iedere morgen om 6:45 mee aan Nederland in beweging en sinds die tijd ga ik zelfs fluitend naar mijn werk!
    Voor mij mag Nederland in beweging blijvend worden uitgezonden.

    Reageer
  • Sil

    karin

    Helemaal mee eens. Sinds we een hond hebben begin ik de dag met een wandeling van ongeveer een half uur. Daarna doe ik mee met een aflevering van Nederland in beweging van de video. Omdat ik één aflevering eigenlijk te weinig vind, gebruik ik er tegenwoordig gewichtjes van een kilo bij, waardoor de oefeningen wat intensiever worden.

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

26 - 6 =

Stem op Gezondheidsplein als website van het jaar!
Meld je aan voor de nieuwsbrief

Met het laatste nieuws en gezonde tips

Gezondheidsplein Nieuwsbrief

Bekijk hier een voorbeeld

Video van de week

Borstkanker & zwangerschap

Bekijk de video