Afhaalmaaltijden: gezond of ongezond?

Na een lange dag werken heb je niet altijd zin om boodschappen te doen en uitgebreid te koken. Een belletje naar de pizzakoerier is dan snel gemaakt. Je bestelt wat je wilt eten en ongeveer een half uur later staat de koerier met een dampende pizza voor je neus. 

Naast de pizza kun je ook andere maaltijden laten bezorgen. Denk aan spareribs of een shoarmaschotel. Andere vormen van afhaalmaaltijden zijn gerechten bij de chinees of toko. Even in de magnetron en je hebt een heerlijke maaltijd.

Hoe vaak haal jij je avondmaaltijd bij de pizzeria, chinees of snackbar? Is het wel gezond als je meerdere keren per week je maaltijd afhaalt? Krijg je dan nog wel de nodige vitaminen binnen? En wat haal je zoal?

Reageren

Reacties

  • Sil

    maria

    Te weinig vitaminen en mineralen, veel verkeerde e-nummers, vetsin, aspartaan of andere zoetstoffen, wat doen wij ons lichaam aan. wij zijn niet gebouwd voor deze voedingstoffen. Eet vooral zo puur mogelijk! En dat zijn afhaalmaaltijden maar ook al die kant en klaar maaltijden, zakjes en pakjes zeker niet. Gun je zelf en je kinderen gezonde maaltijd. En echt zo veel tijd kost dat niet, binnen een half uurtje heb je een heerlijke en vooral pure maaltijd op tafel staan. Eet smakelijk!

    Reageer
  • Sil

    mitch

    Ja als alleenstaande moeder met twee pubers en een fulltime baan ben ik vaak te moe om nog uitgebreid te koken. Wij lossen het op door even een snelle salade van verse voorgesneden groente bij de supermarkt. Neem een ons kipfilet of rosbief, ham rollade bedenk het leg het op een bordje kleine chiabatta erbij die misschien weer met kaas en een kopje soep uit een zak. Zoveel variatie mogelijk zo gezellig om te zien en je heb gezond eten wat niet te duur is. In een kwartiertje klaar hoor.

    Reageer
  • Sil

    A. Hansma

    Afhaalmaaltijden zijn in mijn opinie niet gezond.
    Zij zijn vaak wel lekker, maar zullen vaak veel vitaminen en mineralen missen.

    Reageer
  • Sil

    lisette ernens

    Het klopt inderdaad dat afhaalmaaltijden beperkt zijn. Maar in Utrecht is er een vers en gezond afhaal winkel gekomen, genaamd Tante Joke (tantejoke.nl) Misschien een tip voor de mensen die te vaak afhankelijk zijn van de pizzaria of chinees.

    Reageer
  • Sil

    Jeanny

    Ik denk niet dat het vaak eten van afhaalmaaltijden gezond is. zelfs de maaltijden van AH bevatten veel zout,vaak veel ongezond vet en veel kalorieen. Beter is volgens mij een maaltijd maken in de magnetron, als je weinig tijd of zin hebt, bv, kant en klare krietjes, een stukje vis en een tomaken salade.

    Reageer
  • Sil

    hans leonards

    Ik gebruik bijna dagelijks koelvers-maaltijden, waaronder een maal per week vis. De maaltijden,bestaande uit soep, hoofdmaaltijd en toetje (keus ut 20 verschillende)worden een maal per week thuis bezorgd, in de koelkast opgeslagen
    en verwarmd in de magnetron.

    Reageer
  • Sil

    Jannie Bilok

    Alle afhalmaaltijden zijn niet gezond. Er zitten maar al te vaak bactereien in, vaak worden toch mensen ziek. De hiegiene llat te wensen over, kijk maar eens in de keuken, wat zelden mag gebeuren, cultuurverschil merk je ook in de hiegienne hoor! Nauwelijks vitamienen erin, veels te vet, veels te zout, te weinig of nauwelijks groente, ook nog veels te duur! Eet gezond en wil je gemakkelijk eten is een bruine boterham net ei en ham-kaas, een veel beter alternatief, een snelle hap kan heerlijk en vitaminerijk zijn en een zeer korte bereidwijze hebben als jij je er in verdiept, sta je er versteld van. Tot slot: Geef aub onze kinderen toch eindelijk eens meer het goede voorbeeld!!!!!!!!!!!!!

    Reageer
  • Sil

    gerda

    koken kost je gemiddeld 30 minuten per dag in de rij staan voor een afhaal maaltijd net zoveel, soms nog langer over het algemeen zitten hier meer onverstandige ingredienten hierin, denk aan je hart en bloedvaten en wat er nog meer bij komt. Wat wel een aanrader zou kunnen zijn is, kijk eens wat vaker bij de gezonde afhaalmaaltijden in de supermarkt wel moet je hier een bakje extra rauwkost aan toevoegen omdat er relatief te weinig groenten in deze maaltijden aanwezg zijn maar als je alles gaat omrekenen eet je gezonder en goedkoper want de snacks/ pizza\'s zijn best wel duur. daarbij zijn de betere maaltijden regelmatig in de aanbieding. Dit als tip voor de luie kokers of die het niet kunnen. maar als je beseft hoe ontspannend dat potje koken kan zijn als je uit je werk komt(want vaat wassen hoeft men ook vaak niet meer tegenwoor-dig, hooguit het knopje van de afwas-machine aan te zetten erna. Moet je ook bij die onverstandige afhaalmaaltijden) of worden die ook al genuttigd vanuit de verpakking voor de televisie? Kom op mensen even koken, samen eten aan tafel en de verstandhoudingen onderling zouden ook nog eens drastisch verbeteren omdat je wat moeite voor elkaar en een gezonde hap hebt getoond. en dit vertelt iemand met een nog behoorlijk overgewicht maar inmiddels het belang er van inziet hoe belangrijk dit is

    Reageer
  • Sil

    anoniem

    ik eet echt veels te veel afhaal maaltijden.Bijna elke dag .Ik en mijn partner werken op verschillende tijden en ik kan niet goed koken.Ik zit op goed gewicht en mijn vriend op onder gewicht.Wij halen het vaakst chinees bami,nasi zoet-zuur kip/varken etc.Vaak bestellen wij ook spareribs,of pizza.We zitten af entoe ook aan de voorgemaakte lasagne van de supermarkt.
    Van spareribs en pizzaen vooral lasagne weet ik dat het vet ongezond is maar van de chinees heb ik geen flauw idee.Ze koken vaak met meer groenten dan ik zelf zou doen.Ik weet dat er iets moet veranderen(vooral omdat mjn vriend zo veel afvalt na deze ongeonde gewoonte.
    Wat zijn gezond afhaal maaltijden voor ieder gewicht?
    gr

    Reageer
  • Sil

    harry 46

    Waarom denk je dat het klepje bij de afhaalchinees altijd zo snel dichtgaat?

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

42 - 2 =

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren