Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

Een aandoening is een verzamelnaam voor: symptomen, syndromen, klinische tekens, ziekten, handicaps en letsels

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren

Reacties

  • Sil

    ph

    Ik zoek info over het citroensapdieet. Kan iemand mij vertellen waar ik hier meer over kan lezen? Dank.

    Reageer
  • Sil

    Vincent

    Ik zie veel verschillende reacties over verschillende produkten die wel of niet werken. Zelf ben ik Herbalife Distributeur. Waar het om gaat is dat je zelf wil veranderen en dat je inziet dat de oorzaak van je overgewicht aan je eigen leef- en voedingsstijl ligt. Jojoen houdt dus in dat je jezelf teveel van het produkt afhankelijk maakt en niet begrijpt dat je zelf er aan moet werken om je gewicht op pijl te houden. De produkten helpen je alleen maar een beetje, de rest moet je zelf doen. Ik weet genoeg over Herbalife om te zeggen dat het gewoon goede voeding is, maar het betekent niet dat je niet meer hoeft te bewegen of dat je naast het HL dieet maar kan eten wat je wilt en ik geloof er in dat dit voor elke dieetmethode geldt. Dus als je een jojo-probleem hebt, kijk dan eens naar wat je zelf werkelijk wilt voordat jij je vergrijpt aan een dieet- of voedingsprogramma.

    Reageer
  • Sil

    Hypie

    Hoi. Ik ben via mijn fysiotherapeut aan het Bodyplan begonnen. Iedere week krijg je een menu en dat 10 weken lang. Het eerste menu moet je 4 weken herhalen en daarna krijg je elke week een ander weekmenu. En je mag voldoende tot veel eten. Je menu wordt op jouw levensstijl aangepast met de juiste hoeveelheid calorieën. Je mag brood, jam, stroop,pure hagelslag,kaas, rookvlees, ham,delmonte fruitcocktail,rode kool, macaroni. Naarmate de weken passeren mag je steeds meer lekkere maar verantwoorde dingen. Magere optimel yoghurt tussendoor, zelfs mag je in 2 weken van het dieet 1x een lunch met een stokbroodje met zalm uit blik en cocktail saus, heerlijk.Je mag zelfs jus van knorr, die zakjes die je aan moet maken met water. Het is een vetarm dieet en zoals mijn fysio me vertelde, als je deze levensstijl aanhoud door de week en je gaat in het weekeinde de hele dag in de snackbar zitten eten dan kom je niet aan.En het is waar, niet dat ik dat gedaan heb maar wel een barbeque en een verjaardag ofzo gehad en lekker wat meegesnoept.Je moet ook net als bij elk andere methode 2 liter water drinken en thee en koffie tellen niet mee als vocht, koffie werkt trouwens tegen als je goed af wilt vallen. Thee ook maar in mindere mate. Wil je het beste resultaat, dan moet je ook 3x per week min. 45 min cardiotraining doen, dus op hartslag trainen. Ik ben er in 10 weken 10 kilo mee afgevallen en het fijnste is dat je dus gewoon brood mag eten en normale dingen. Je moet om de 21/2 uur eten want dan blijft je lichaam verbranden je eet tussendoor, fruit of yoghurt of fruitcocktail of een cracker met iets erop dat ligt aan de dag en `s avonds eet je ook nog iets, 6x per dag eet je. En je moet alles opeten krijg je honger ben je te laat met eten want dan gaat je lichaam het opslaan. Dit is mijn ideale methode en misschien heeft iemand er iets aan, succes.

    Reageer
  • Sil

    Herbafan

    Herbalife! Een echte aanrader! 18 kg kwijt in 9 maanden...

    Reageer
  • Sil

    Ton en Sandra

    Wij zijn met de derde week van het inmiddels veelbesproken "Sonja Bakker-dieet" bezig. Ik ben 4 kilo kwijt en mijn man zelfs al 5 kilo. Wij vinden het een afwisselend dieet. Je mag 's avonds gewoon aardappels, groenten en vlees en kunt dus in de meeste gevallen de hollandse pot koken, waarbij ook de kinderen mee kunnen eten.

    Reageer
  • Sil

    Anita

    Ik ben 10 kilo afgevallen met het boekje van Sonja Bakker. Je krijgt gezond en gevarieerd eten, en het is goed vol te houden. Met water drinken erbij val je minstens een kilo per week af. Voor mij is dit het ideale dieet, geen sapjes of shakes maar gewoon gezond eten.

    Reageer
  • Sil

    n

    De beste manier van afvallen is: niet te veel eten dat je vol zit , alleen gezonde dingen eten, vaak bewegen, één keer in de week iets zoets eten. Zo val je zeker af. Grt n

    Reageer
  • Sil

    Jody

    Na jaren van enkele kilo's afvallen en het dubbele weer aankomen ben ik begonnen met Prodimed. Het bevalt me enorm. Het gaat snel (2,5 kilo per week) en ik heb geen trek. Je eet 4 tot 5 zakjes per dag die zelfs nog lekker zijn ook. Ik ben nu 4 weken bezig en hardstikke enthousiast én fit! Ik ga voor 20 kilo. Inmiddels lijkt dit niet meer zo onbereikbaar als enkele weken geleden. Ik ben heel benieuwd hoe andere mensen dit dieet ervaren.

    Reageer
  • Sil

    Maartje

    Ik heb ook het Southbeach dieet gedaan, omdat het me een verantwoorde manier leek om af te vallen. Het ging prima, ik viel in een half jaar tijd 10 kilo af! Maar langzamerhand begon ik weer 'foute' koolhydraten te eten en lette ik niet meer zo op. Toen kwam ik weer een kilo of 3 aan.Volgens het dieet moet je dan 2 weken teruggaan naar de strengste fase en ben je dan weer terug op gewicht.. maar ik heb het ondertussen echt ZO gehad met omelet voor ontbijt (zonder brood), geen fruit en elke dag aan de salade!Het moet zeg maar wel leuk blijven zeg maar..Ik denk dat het probleem is dat je van de toegestane voedingsmiddelen veel mag eten waardoor je maag niet krimpt. Als je dan minder op gaat letten eet je nog steeds veel, maar dan de foute dingen! Ik wil gewoon leren om matig te eten. Ik weet ondertussen echt wel wat gezond voor me is en wat niet. Ik ben daarom nu begonnen met Sonja Bakker. In 3 weken tijd zijn er 2 kilo af en ik heb tussendoor een aantal feestjes met slecht eten en alcohol gehad!! Het is voor mij dus echt ideaal! Gewone hollandse producten, lekker makkelijk en nuchter en: je mag echt heel veel fruit!!!!!

    Reageer
  • Sil

    Danielle

    Zolang ik het me kan herinneren ben ik al aan het lijnen van pillen tot herbalife, maar niets hielp tot dat ik het South Beach Dieet ondekte. En dat hielp!!!!!!!! Ik ben 1.62 en woog 66kg. Na 3 weken i.p.v 2 weken geen koolhydraten te eten ben ik wel heel wat kilo's kwijt geraakt. Dat is nu bijna 2 jaar geleden en ik weeg nog steeds 59kg!!! Toch eet ik patat, chips enz. Na een vakantie even 1 week geen koolhydraten en ik ben weer op gewicht. Echt een aanrader dus. Veel suc6.

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

56 + 4 =

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren