Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

Een aandoening is een verzamelnaam voor: symptomen, syndromen, klinische tekens, ziekten, handicaps en letsels

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren

Reacties

  • Sil

    Jolanda (36)

    hoi sonia

    graag wil ik je helpen hoor je kunt me mailen op het volgende adres
    cressiecressie@hotmail.com

    Reageer
  • Sil

    Manon (18)

    Wees eerst tevreden met je zelf en ga na of je er wel voor de volle 100 procent achterstaat. Is dit niet zo zul je ook niet zo makkelijk afvallen of je krijgt het jojo effect en dan ben je nog langer bezig met je gewicht terwijl je er zo snel mogelijk van af wil zijn. Drink voldoende en laat de snoepjes en koekjes eens staan en geloof in je zelf je komt er wel zet 'm op

    Reageer
  • Sil

    Christa (36)

    Volhouden bij lijnen is natuurlijk het aller belangrijkste. Verder is normaal eten en voedingssupplementen (want is onze voeding nu wel zo gezond gekke koeienziekte, groentes die verbouwd worden op bouwwol etc.) heel erg noodzakelijk

    Reageer
  • Sil

    Ada (53)

    ik ben een vrouw van 53 jaar en ben al jaren te zwaar. Ook ik heb verschillende malen een dieet gevolgd met als resultaat een tijdelijk verlies van kilo's. Maar zodra je weer gewoon gaat eten begint het bekende jojo effect en vliegen de kilo's er weer aan. Uiteindelijk ben ook ik naar een diëtiste van de Kruisvereniging gestapt en samen met haar hebben we bekeken wat het beste bij mij past. Van belang is namelijk dat je niet specificiek met een dieet bezig bent maar dat je anders leert omgaan met je voedingsgewoonten. Het is ook niet iets wat je tijdelijk moet doen, maar je moet echt een ander eetgedrag aanwennen voor de rest van je leven. Je hebt dan niet zo het gevoel dat je aan het lijnen bent. Als je dat hebt ben je de hele dag in gedachten met voedsel bezig en gaat het teveel 'tussen je oren' zitten. Ik ben in oktober begonnen en ben nu zeven kilo kwijt. Het gaat niet hard maar dat hoeft ook niet, het heeft er ook lang over gedaan om er bij te komen.
    Het allerbelangrijkste is dat je gezond en verantwoord eet en dan mag je af en toe best eens iets lekkers. Je bent er dan geestelijk veel minder mee bezig wat het een stuk gemakkelijker maakt.

    Reageer
  • Sil

    Jolanda (22)

    Ik heb een sterke overgewicht, mijn gewicht is 94 kilo, en ik wil naar de 85 kilo toe! en heb echt alle dieeten geprobeerd, maar het hielp niet! Nu ben ik bezig met elke dag de oefening te doen die elke werkdag op Ned. 1 komen bij Nederland in beweging, sinds ik dat doe, merk ik dat ik "smaller" wordt, maar afvallen nog niet..
    Graag wil ik afvallen maar het lukt me nog steeds niet, weet iemand een goede manier om af te vallen?

    Reageer
  • Sil

    AA

    HIER MAG WEL EEN GROTE WAARSCHUWING BIJ GEPLAATSTE WORDEN. DOOR DAT LIJNGEDOE KAN JE WEL LICHAMELIJK IN DE PROBLEMEN KOMEN
    WANT IK LIJD ZELF AAN ANOREXIA EN IK WEET WAT HET IS.
    DUS EEN WAARSCHUWING IS WEL OP ZIJN PLAATS

    Reageer
  • Sil

    Maai (15)

    Ik ben nu 15 en ik heb al anderhalf jaar anorexia

    Ik ga steeds verder achteruit.

    Mijn tip is gewoon nooit beginnen met lijnen: het enige wat je moet doen is jezelf accepteren zoals je bent, want dan heb je geen dieet nodig.

    Reageer
  • Sil

    Katja (29)(aerobics-instructrice)

    Ik ben het helemaal met Kim en Suzanne eens dat alle dieeten die minder dan 1500 kcal bevatten onder de zogenoemde "crash-dieeten" vallen. De voorgeprepareerde versies (b.v. shakes)zijn overal te koop en worden helaas ook nog steeds veel verkocht.Moraal van het verhaal is lijnen met minder dan 1500 kcal p.d is onverantwoord en leidt tot het jojo-effect.

    Reageer
  • Sil

    Nel (50)

    Ik ben Nel, 1.62 m. "lang"en weeg rond de 95 kg.
    Gewoon door veel te veel te hebben gegeten.
    Ijs, chocolade en gewoon snoep.
    Nu heb ik sinds een paar jaar een slecht in te stellen diabetes, oa veroorzaakt door mijn overgewicht en slechte eetgewoontes.
    Mijn ogen zijn slecht, mijn bloedsomloop n handen en voeten gaat hard achteruit en het spuiten is absoluut geen lolletje
    Dus, een normaal gewicht is wat mij betreft niet noodzakelijk voor dat maatje minder, maar wel voor je gezondheid!!!

    Reageer
  • Sil

    Martine (16)

    Ik heb al heel vaak geprobeerd af te vallen en elke keer lukt het me weer niet. Maar heb ben ik 6 weken bezig en het gaat nog steeds heel goed. Tip: heel veel water drinken. Zo'n 1 1/2 liter per dag. Het haalt de smaak van het eten uit je mond zodat je geen hongergevoel meer hebt. Het helpt écht!! Ik heb er al 3 kg af. En gezond eten, geen snoep maar ook geen maaltijd overslaan.

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

12 - 2 =

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren