Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

Een aandoening is een verzamelnaam voor: symptomen, syndromen, klinische tekens, ziekten, handicaps en letsels

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren

Reacties

  • Sil

    kathleen

    hoi heb zelf jaren overgewicht en weet wat dat inhoud
    heb al heel veel dieeten geprobeerd en tuurlijk!! viel er 25 kilo mee af en mensen die nu bezig zijn of net op hun streef gewicht zijn zullen zeggen ja hoor stom wijf je ziet toch dat het werkt! ja tuurlijk maar op langere tijd sluipt toch je leefpatroon er weer in en dan komen ze gelijdelijk of zelfs rap weer terug die killo`s. ik blijf er bij het is oud en wordt toch ontzettend veel gezegd het zal niet snel gaan met die killo`s maar als je het goed doet dan blijven ze er ook af......
    verander je leef patroon minder snoepen gezonde tussendoortjes niet te veel tussen door en gezondere voeding in iets mindere maten en NATUURLIJK meer beweging ga meer lopend doen of op de fiets loop wat vaker de trap op
    en heel veel mensen zullen zeggen ja hoor tuurlijk makkelijk praten! Nee het is zo. ik ben nu 15 killo kwijt in 2 maanden en het gaat heerlijk! op mijn eten letten en meer bewegen en als ik dat in mijn leef gewoonte aan kan passen en het zo kan doen dat ik dat tot aan mijn tachtigste vol kan houden komt het goed..
    Mensen kijk in gods naam uit met al die shakes en dieeten je komt bij heel veel vitamines tekort en ijzer enz ik heb in mijn omgeving mensen ziek zien worden doormiddel van dieet wat ze wilden snel hun killo`s kwijt.. maar nogmaals tuurlijk het is makkelijk praten en het gaat niet zo rap mischien. Maar verander je leef en eetgewoonte zodat je gewoon met je gezinnetje mee kan eten en het tot je honderdste vol kan houden!!!
    GEZOND!!!!!

    Reageer
  • Sil

    dokter speed

    waarom hoor je alleen verhalen over mensen die willen afvallen ik ben 25 jaar en weeg 65 kilo en ben al 8 bezig om aan te komen kan alles eten en er kom geen kilo aan en dat is echt zwaar klote want kleding kopen gaat haast niet heeft iemand een idee om aan te komen kwa gewicht

    Reageer
  • Sil

    Ria van den Bisen

    Heeft er iemand ervaring met het dieetprogramma van TLC

    Reageer
  • Sil

    tamara

    ik ben nu zelf ook begonnen met afvallen.
    wat voor mij helpt is veel lopen: van huis naar metro. van metro naar werk. kom je sowieso aan dat half uur per dag.
    gezonder eten: veel fruit en water.
    en af en toe lekker snoepen, want je moet jezelf niet gaan pijnigen.
    en naar de sportschool twee keer per week.
    wat ik zelf merk is dat je een realistisch beeld moet hebben van afvallen. het heeft geen zin alles in een maand te willen bereiken of noem maar een periode.
    op je gemak en wees blij met elk resultaat. maar beloon jezelf niet meteen bij de eerste kilo die eraf is: die komt er geheid weer bij.
    zo gaat t bij mij dan.
    nu 1 mnd verder en 2 a 3 kilo. en ik verzorg mijn uiterlijk meer: gezichtsmasker, haarmasker, pedicure en manicure, zonnebank, noem maar op.
    nu ik meer aandacht besteed aan mijn hele lichaam gaat ook het afvallen beter: want ik heb al heel wat pogingen ondernomen .
    alles voelt nu beter.
    de oplossing moet structureel zijn niet tijdelijk. aanpassen van alles...
    maar het voelt goed

    Reageer
  • Sil

    Floortje

    Lees veel oordelen over afvallen met shakes en repen. Ook al zijn deze waar toch is het een feit dat het mensne vaka met gezond eten alleen niet lukt om af te vallen. Dit komt o.a. doordat je hiermee makkelijker smokkelen kan, je de discipline niet meer hebt of niet terug krijgt en je niet gemotiveerd raakt van 1 ons per week eraf. Ik heb 11 jaar overgewicht. De dietiste zei me je eet normaal. Ik at onregelmatig. Kreeg er toch geen gram af en de motivatie verdween zodoende. Ging makkelijker snoepen. Nu begonnen met Cambridge dieet en leer zo weer 3 maaltijden op vaste tijden te nemen. Veel water en zie resultaat. En ik garandeer je dat ik als ik op goed gewicht ben nooit meer boven de magisch 80 kilo komen ga. Alleen eronder komen was een crime en nu ben ik op weg. Daar gaat het om.

    Reageer
  • Sil

    sanderijn

    Ik heb een vraag ik ben 13 jaar wordt dit jaar 14 ! ik weeg nu 58 en ben 1.72 lang ! ik vind me zelf te zwaar ! ik wil minimaal 3 kilo kwijt en max. 8 dan vind ik mezelf wel goed maar ik weet nou niet of het een goed idee is me vriendinnen zeggen van niet maar ik weet het niet willen jullie me er bij helpen ?

    Groetjes sanderijn

    Reageer
  • Sil

    Kirsten

    Hallo,
    Ik ben nu bezig met dr.Cohen. Dat is een dieet waar je geen brood,aardappelen, pasta en rijst mag eten.Dus ik eet alleen smorgens yogert, smiddags en savonds groente en vlees.Alles afgewogen.Nu vind ik het erg moeilijk worden en ik vraag me af, net als de mensen om mij heen, of het wel gezond is! Geen brood, aardappelen, melk etc...Hebben er mensen baat bij en lijkt het jullie wel gezond??Groeten, Kirsten

    Reageer
  • Sil

    Kim

    Ik ben zelf ook altijd met mijn gewicht bezig, want ik ben wedstrijdbokser en moet dus een bepaald gewicht hebben voor mijn wedstrijden. Wat bij mij helpt om die 2 of 3 kilo eraf te krijgen is het volgende: geen brood, maar CRACKERS (liefst van wasa)met magere vleeswaren/producten. Water drinken helpt bij mij niet om vocht af te voeren, dus eet ik veel bleekselderij en drink ik groene thee zonder suiker/zoetjes. Verder eet ik bij het avondeten weinig aardappels (maximaal 2) en veel groente. 3 maaltijden per dag, en 6 kleine gezonde tussendoortjes (ontbijtkoek, fruit etc.). En de frisdrank laten staan en i.p.v de frisdrank dingen drinken zoals siroop of aloë vera drank. Hopelijk heeft iemand iets aan mijn verhaal.

    Reageer
  • Sil

    Sandra

    Het mag eigenlijk geen dieet heten maar een methode om af te vallen. Waar het over heb?? Streep je Slank van Margriet. Via internet te vinden op www.streep-je-slank.nl. Dit is echt heel goed vol te houden (ikzelf ben begin januari begonnen en nu al 7 kilo kwijt) en gebaseerd op de schijf van 5. Gewoon invullen wat je per dag eet en je krijgt een melding of je te veel, te weinig of genoeg eet. Er is ook een programma om op gewicht te blijven dus als je afgevallen bent, kan je dat nog een tijdje volgens zodat je niet opnieuw in je oude valkuilen trapt. Een echte aanrader dus!!!

    Reageer
  • Sil

    Ingrid

    Hoi ik heb een vraag over het Prodimed dieet. Ben er sinds woensdag mee gestart, en ik word er alleen kotsmisselijk van en heb meteen diarree. In de middag krijg ik giga hoofdpijn. Als ik al zo een drankje ruik moet ik al kokhalzen. Het enige wat ik een beetje kan drinken is de chocomelk maar dan de helft van het zakje. De kaassoufflee vond ik ook wel te eten omdat die nergens naar smaakte. Ik vind het best flauw van mezelf dat ik zo snel wil opgeven maar voel me echt heel ziek. Begrijp er niets van als iemand zegt dat ze het lekker vinden. Wie heeft er ook zo een moeite mee gehad? thanx ingrid

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

78 + 2 =

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren