Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren

Reacties

  • Sil

    Someone like you

    Hallo mensen,
    het enige wat ik kan zeggen is dat ieder mens anders is en daarom ook om een andere reden dik is. De ene snoept te veel, de andere heeft een te trage stofwisseling of stress; noem maar op. Daarom vind ik dat het belangrijk is dat je naar je zelf kijkt en niet naar een ander. Zoek naar de oorzaak van je overgewicht en doe daar iets aan. Think about it.

    Reageer
  • Sil

    Karin Jogems

    Hallo iedereen,
    Mijn naam is Karin en ik ben 24 jaar. Ik heb ontzettend veel overgewicht en heb erg veel moeite om het eraf te krijgen. Heb bijna alle diëten die er zijn al geprobeerd. Ben al aan de Herbalife geweest, heb bijna alle pillen al geprobeerd die er zijn, maar helaas geen doorzettingsvermogen en nog steeds overgewicht. Inmiddels ben ik twee weken geleden begonnen met een vetvrij ziekenhuisdieet. Het valt me ontzettend zwaar en heb er grote problemen mee om het vol te houden, maar ik weeg nou 118 kilo en dat is veel te zwaar. Ik hoop dat ik over een jaar ook kan melden dat ik 50 kilo kwijt ben. Maar het lijkt nog zo ver weg!

    Reageer
  • Sil

    Elaine

    Ik was ff aan het kijken op deze site, omdat ik die zag staan in de Libelle van mijn moeder. Ik ben 14 en op de leeftijd dat ik mezelf dik vind. Voor een gedeelte is dat ook wel zo, want ik ben meer gaan snoepen, omdat ik een beetje depri was. De oorzaak? Jongens. Maar in ieder geval. Ik ben 1 keer naar een diëtiste gegaan, maar niet omdat ik te dik was, maar omdat ik last van mijn darmen had en daarom op een dieet moest. Ik was toen echt wel dik. Maar ik zat in groep 7 en het boeide allemaal niet zo. Nu zit ik in 3 havo en ik mag best zeggen dat ik helemaal niet zo dik ben als ik zelf denk. Ik vind mezelf wel dik en denk dat ik veel te zwaar ben en dat de jongens me daarom niet willen. Maar tja. Ik ben even zwaar (zelfs lichter) dan een vriendin van mij en die heeft ook een vriendje. Ik ben echt niet zo dik als ik denk. En wat ik denk dat de beste manier van afvallen is: zelfvertrouwen en afleiding. En als je dan nog niet ver komt: gewoon geen snoep eten en gewone gezonde maaltijden eten. Bruine boterham met kaas bijvoorbeeld.

    Reageer
  • Sil

    Marloes

    Hallo allemaal, mijn naam is Marloes, en ik ben 14 jaar oud. Ik weeg nu 71 en ik wil heel graag afvallen. Daarom ben ik twee keer in de week gaan fitnessen, en ik probeer zo weinig mogelijk suiker en (slecht) vet binnen te krijgen. Misschien is het helemaal niet goed om daar op mijn leeftijd al mee te beginnen, maar kan iemand me helpen, door te reageren en te vertellen wat ik nog meer zou kunnen doen??? Alvast bedankt.

    Reageer
  • Sil

    Ina

    Ik heb helaas ook de nodige ervaring met lijnen: vaak succes en net zo vaak komt het er weer aan. Ik weet voor mezelf dat het vooral gaat om de discipline. Ik weet precies hoe het moet, maar kan het niet opbrengen om er aan te beginnen. Ik ben twee keer afgevallen via de Weight Watchers. Vooral het nieuwe programma is heel goed. Het komt er op neer dat je alles mag eten, maar wel met mate. Punt is natuurlijk wel dat het je ƒ 17,50 per week kost. Maar eerlijk is eerlijk: het is een goed en evenwichtig dieet.

    Reageer
  • Sil

    Sanne

    Ik ben van mening, dat Eriks methode: voor het eten 3 spekjes (snoep) eten met drie glazen water, niet de ultieme manier is. Inderdaad, water drinken voor de maaltijd kan het hongergevoel verminderen, doordat er wat in de maag komt. Echter de spekjes lijken mij vrij onzinnig. Het enige waardoor het zou helpen, is misschien omdat je een dosis suiker binnen hebt, waardoor je minder trek hebt in nog meer suikers later op de dag. Het lijkt me verstandiger om dan bijvoorbeeld drie glazen water te drinken voor het eten samen met 2 mandarijnen of een appel. Misschien een idee, Erik?

    Reageer
  • Sil

    Eveline

    Ik ben een studente van 23 jaar. Ik heb volgens mij een normaal gewicht. Ik ben 1.72 m lang en ik weeg 65 kg. Je zou zeggen: je hoeft je nergens druk om te maken. Dat doe ik dan ook niet. Ik let wel op mijn voeding, maar dat doe ik om gezondheidsredenen. Mijn moeder is al jong gestorven aan een hartinfarct. Zij at gezond, had voldoende beweging en heeft nooit gerookt. Dit is dus geen garantie; toch wil ik het risico zo veel mogelijk uitsluiten. Ik ben al zo'n 6 jaren vegetariër, dit uit principiële overtuiging. Ik ben er echter van overtuigd, dat dit een gezonde levensstijl is. Bovendien bevat vlees meer vetten dan vis of tofu, quorn of een aantal andere vleesvervangers. Deze zijn ook te vinden op de site van de Nederlandse Harstichting. Dus als je af wilt vallen, doe het dan op een gezonde manier. Een vegetarische levensstijl kan je daar wellicht bij helpen.

    Reageer
  • Sil

    Eveline

    Ik heb al eerder gereageerd op deze site, maar ik maak me zorgen. Ik zie hoeveel jonge meiden zich zorgen maken over hun gewicht. Het schoonheidsideaal wordt al op jonge leeftijd door de neus geboord. Ik ben op dit moment aan het afstuderen aan de Hogeschool voor Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Ik voorzie een groot aantal toekomstige slachtoffers van het schoonheidsideaal. Voor mij een hoop werkverschaffing, maar ik verwacht niet dat ik en mijn toekomstige collega's alle mensen met een eetproblemen kunnen helpen. Help jezelf! Zorg dat je je niet te veel laat beïnvloeden door de media en je omgeving. Ik heb in mijn werk de ervaring, dat jonge mensen een vaak niet reëel beeld van zichzelf hebben. Dit beeld is beïnvloed door allerlei factoren. Dit is moeilijk te voorkomen, aangezien je in de media altijd geconfronteerd wordt met slanke dennen in stringbikini met een barbiehoofd on top. Maar blijf bij jezelf en accepteer jezelf. Lukt je dit niet, zoek dan hulp voordat je niet meer geholpen kunt worden. Zorg voor jezelf, je verdient het.

    Reageer
  • Sil

    Ine

    Hoi, ik heb ff een vraagje: hoe kun je aankomen in plaats van afvallen op een goede manier?

    Reageer
  • Sil

    Anoniem

    Ik kamp ook al heel wat jaar met overgewicht. Dit komt bij mij niet door teveel eten, maar door aanleg. Ik heb ook vele diëten gedaan, maar niets hielp. Nu heb ik zo pas in een tijdschrift een dieet gezien. Dat werkt door middel van een puntensysteem en ik kan vertellen dat ik daar baat bij heb. Aangezien ik toch al veel produkten (mager,light) gebruikte die daar in dat tijdschrift stonden vermeld, heb ik ook eigenlijk niks hoeven te laten. Ik heb alleen mijn eetpatroon maar hoeven aanpassen. En krijg je dan toch een keer trek tussendoor, pak dan iets van fruit.

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

86 + 4 =

.
Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren