Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

Een aandoening is een verzamelnaam voor: symptomen, syndromen, klinische tekens, ziekten, handicaps en letsels

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren

Reacties

  • Sil

    rilana langenberg

    Ik wil reageren ik ben een meisje van 20 jaar en weeg veel te weinig, ik heb te veel stress en veel problemen gehad wie heeft dit probleem ook.
    heb je ideeen voor mij om aan te komen.
    afz rilana

    Reageer
  • Sil

    Valery

    nu ben ik 18. Echt dik ben ik niet, maar bij mij zijn het mijn heupen en doordat ik 1.50 m ben, lijk ik wel wat aan de dikke kant, terwijl ik een dunne taille heb. Ook ik heb geprobeerd om met een sapkuur en zelfs uitspugen nadat ik iets had gegeten en ga zo maar door. Maar bij mij hielp het allemaal niet. Nu ben ik weer aan het diëten, maar nu heb ik meer discipline. Ik heb nu ook de wil om het vol te houden. En ik denk dat discipline toch het belangrijkste is bij het afvallen. Want als je dat niet hebt val je makkelijk terug in je oude situatie. En je moet ook goed naar je lichaam luisteren, want als die aangeeft dat je te ver gaat met diëten moet je ook ophouden, want anders kan het ernstige gevolgen hebben voor je gzondheid.

    Reageer
  • Sil

    Bert Voeten

    Bert:

    In het verleden heb ik verschillende dieeten gevolgd om af te vallen. Uiteindelijk kwam ik na een hele tijd lijnen weer op mijn oude gewicht of vaak zelfs er bovenuit. Twee jaren geleden ben ik in aanraking gekomen met voedingssupplementen die helpen bij het afslanken. Na twee maanden was ik 8 tot 9 kilo kwijt. Van 97 kilo woog ik nog maar 88 kilo bij een lengte van 1.84 m. Bij het gebruik van deze producten heb ik wel gecontroleerd of ze veilig zijn. Deze producten zijn in de USA geregistreerd in een naslagwerk voor huisartsen (Physisians Desk Reference). Indien u informatie over voedingssupplementen nodig heeft ben ik graag bereid u hierin op weg te helpen. Mijn e-mail is bert.voeten@plancompagnons.nl Ik stuur zo snel mogelijk een berichtje terug.

    Reageer
  • Sil

    Marijke

    Ik ben in een jaar tijd heel verantwoord afgevallen bij de Weight Watchers. Na heel wat gejojo adviseerden zij mij rustig aan te doen. Ik wilde altijd met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk afvallen. Dat lukte dan door 2 maanden niks te snoepen en weinig te eten. 2 maanden later was ik meer aangekomen dan dat ik was afgevallen. Nu, na in een jaar 15 kg te hebben verloren, ben ik al 3 jaar op gewicht. Ik ben niet 'dun' maar voel me lekker in mijn vel.
    Ik heb geleerd dat ik mijn slechte eetgewoontes om kan zetten in goede, zodat het niet als een straf voelt. Ik heb nooit het idee gehad dat ik aan het lijnen was. Lijnen wil vaak zeggen dat je een heleboel niet mag en dan ga je het als een straf ervaren, niet vol te houden dus. Ik geloof niet in lijnen. Je moet gewoon leren waar jij verkeerd met voeding omgaat. En hoe je dat kan oplossen. Het voordeel van in een groep afvallen is dat je steun hebt van lotgenoten en lotgenoten. Je herkent hun problemen en leert ze op te lossen.
    Ik ben zelf leidster geworden omdat ik er echt in geloof dat het voor veel mensen werkt. Je moet wel niet meteen ophouden als het even tegenzit. Dat doen veel mensen. Terwijl het dan JUIST belangrijk is door te zetten! Verder is het denk ik belangrijk een doel te hebben wat realistisch is. We kunnen en hoeven er niet als een slanke 16jarige uit te zien. Belangrijker dan er slanker van worden geeft gezondere voeding je iets veel waardevollers; je voelt je fit, krijgt meer energie, wordt minder snel ziek....

    Reageer
  • Sil

    Kim

    Het is allemaal wel makkelijk gezegd dat je tevreden moet zijn met hoe je eruit ziet, maar het is gewoon een feit dat we in een maatschappij leven waarin je uiterlijk nog altijd meer geteld is dan de rest.
    En dat zou eens moeten veranderen!!!
    Maar goed, ik ben 23 jaar en in oktober woog ik 86 kilo en een beetje (ik ben 1.75m). En dat vond ik gewoon niet mooi meer en bovendien voelde ik me er niet goed bij.
    Ik ben dus begonnen met bodystylen (niet goedkoop!!!) dat is dus een gezond eetpatroon aangemeten krijgen op maat en 2x per week doelgerichte, op maat gemaakt voor jou, oefeningen doen.
    Bij dieëten denkt iedereen ook meteen aan honger lijden en niks meer mogen snoepen...maar dat is niet waar, dat hoeft totaal niet en mag bovendien ook niet!
    We zijn nu januari en ik weeg nu 76 kilo en ik voel me veel gelukkiger nu ik weer fatsoenlijk broeken kan passen in de winkels!

    Reageer
  • Sil

    Marina

    Na veel dieeten te hebben geprobeerd, is Herbalife bij mij het enige dat echt werkt. Wel moet je ook hierbij niet overeten natuurlijk. Je eetpatroon moet wel veranderen. Herbalife helpt daar wel erg goed bij, vind ik.

    Reageer
  • Sil

    Sabrina

    Beste R.,

    Ik zou graag jouw dieet willen weten. Ik heb het probleem dat ik teveel koolhydraten naar binnen krijg en dat ik daar wat aan moet veranderen.

    Het vreemde bij mij is dat als ik vlees eet (zelfs mager vlees), ik veel meer honger heb gedurende de dag dan als ik kaas eet. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb tussendoor ook zo'n honger. Moet ik nou meer tussen de middag eten, meer 's avonds?

    Iemand die mij kan helpen, kan me mailen op: g.brandt1@chello.nl

    Reageer
  • Sil

    Carolien

    Wie heeft wat meer info of een link naar een site over het Scarsdale dieet?
    caatje@zeelandnet.nl

    Reageer
  • Sil

    Ingrid

    Ik ben Ingrid, 27 jr, en ben sinds kort bezig met sporten en met letten op mijn eetpatroon. Ondanks dat ik met een goeie vriendin ben begonnen en zij niet meer meetraint, sport ik nog steeds en dat gaat ook goed. Ik ben tot nu toe 17 kilo afgevallen en ik voel me daar erg goed bij en ben ook erg trots op mezelf. Nu wil ik toch een liposuctie doen om mijn zwembandjes, heupen en/of bovenbenen, omdat ik dat toch heel moeilijk eraf kan trainen. Ik zie dit niet als een laatste redmiddel, maar een cosmetische ingreep. Ik weet hoe het is om dik te zijn en je uitgelachen te voelen. Ik zal dus ook nooit oordelen wat iemand nou wel of niet moet doen. Je moet het voor jezelf overwegen en dan doen wat je gevoel zegt om te doen. Dat doe ik altijd. En iedereen mag er zijn; of je nou dun, normaal of zwaar bent. Maar ik zou eigenlijk meer over liposuctie willen weten.
    Prisca, ik heb jou berichtje gelezen. Zou je mij meer kunnen vertellen en vooral de prijzen? Alvast bedankt....

    Reageer
  • Sil

    Anoniem

    Ik wil veel afvallen. Heel veel, omdat het nodig is. Ik krijg last van al dat gewicht. Niet psychisch, maar lichamelijk wel. Dus ben ik van de zomer met frisse moed begonnen en ben nu bijna 30 kilo lichter. Ik ben er nog niet hoor, moet nog een heel eind, maar dat gaat lukken. Ik doe het heel eenvoudig. Ochtend: magere yoghurt met muesli, lunch: reep van profiel (is even wennen, al die vezels), diner: bijna alleen maar groente, soms met een beetje aardappel. Vlees eet ik bijna niet. Daarnaast drink ik 2 liter vocht per dag, altijd suikervrij. Ik neem wel gewoon koffiemelk in de koffie. En neem multivitamine in. Ik eet veel groente, waardoor het hongergevoel weg is. Ik aerobic 2x per week, gewoon thuis voor de tv met een videoband. Dat is goed te doen: ik hoef het huis er niet voor uit en kan geen excuses meer bedenken. Als ik een moeilijk moment heb, sta ik mezelf een volkorencracker toe met een mager beleg.

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

96 - 6 =

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren