Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

Een aandoening is een verzamelnaam voor: symptomen, syndromen, klinische tekens, ziekten, handicaps en letsels

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren

Reacties

  • Sil

    Ria

    Een groot oordeel had ik altijd over het gebruik van plaatsvervangende poeder-maaltijden. Tot het moment dat ik mijn schoen-gespjes niet meer in zittende houding dicht kon krijgen, en bijna mijn man wou vragen.
    Knop om. Nu, na 5 weken van 86,5 naar 76,1. Ik ben 57, geen voorbeeld van zelfdicipline, maar door het snelle resultaat voel ik me blij en blijf dus volhouden.

    Reageer
  • Sil

    suzan

    ik heb weightwatcher gedaan en ben super tevreden je kunt in principe alles eten ik heb nog niet een dag honger gehad

    Reageer
  • Sil

    Onno

    Ik moest van de longarts na mijn bezoek aan hem 6 kilo afvallen en had daarvoor de tijd tot vandsaag 09-07-2009, vanmiddag naar hem toe.
    Ik was 109 kilo schoon aan de haak en weeg nu 93.5 kilo, dit alles allen door in de avond geen chips of dergelijke eten.
    Overdag normaal 3 maal eten veel water drinken en de aardappelen niet meer in de jus laten zwemmen.
    Als fruit alleen verse sinaasappelsap bij ontbijt en ver der geen fruit en ook geen rauwkost.Dat is alles wat ik doe, heb longemphyseem dus conditie trainen gaat niet maar ik ben er zo blij mee

    Onno de Haan

    Reageer
  • Sil

    Martina

    Hallo ik doe zelf weightwatchers en dit vind ik echt een super methode om af te vallen het is geen dieet maar een gezond voedings patroon aanleren.

    Reageer
  • Sil

    Catharina

    Voor mij is de beste dieet methode eigenlijk gewoon gezonder eten! Met als ondersteuning het systeem van Balans Slankclub. Op de cursus wordt veel aandacht besteed aan gezonder en bewuster kopen, kiezen en koken; niet alleen tijdens het afslanken maar ook in de toekomst. De bewustwording en de begeleiding is erg plezierig.
    Kijk ook eens op de site: www.balans-slankclub.nl

    Reageer
  • Sil

    Ida vd Rassel

    Hallo Natascha
    Ik heb ooit in een ver verleden
    Het citoensap dieet gedaan.
    Waardeloos.
    (Om je lichamm te reinigen zijn er denk ik betere methodes.)
    Ik heb het 10 dagen voLgehouden om af te vallen.
    Ik ging bijna voor de vlakte.
    Toen ik weer normaal ging eten kwam ik 2 keer zo hard aan omdat mijn stofwisseling langzamer was gaan werken.
    Ik heb zelf goede ervaringen Met Sonja Bakker.
    Het is gezond en lekker en meer een levensstijl.
    als je op je streefgewicht bent gewoon gezond eten en veel water drinken.
    liefst zo vaak mogelijk kleine porty\'s per dag.
    En liefst Sávonds na 9 uur niets meer nemen aangezien je dan minder verbrand.
    Maar ja dat leer je wel bij Sonja.
    Als je nog jong bent en je valt veel af trekt het overgebleven vel nog wel terug.
    Als je wat ouder bent zul je moeten sporten of slenderen om wat strakker na het dieten in je vel te gaan zitten.
    Veel sucses Ida

    Reageer
  • Sil

    Marianne

    unknown
    Weet je wel wat jij doet verre van vestandig is.
    Dat zijn veel te weinig cal. om normaal te kunnen funtioneren.
    Dat noem je nu zo\'n crach diéét en dat is slecht voor je gezondheid.
    Marianne

    Reageer
  • Sil

    unknown

    hmm, aan een dieet doe ik niet echt.
    ik tel gewoon mijn kcal en probeer uit
    te komen op 400 per dag ongeveer.
    liefst minder, maar dat is niet altijd haalbaar. werkt hartstikke goed ( :
    het is zwaar, maar ik val ongeveer 2 a 3 kilo per week af.

    Reageer
  • Sil

    JH van der Heijden

    Vanaf november 2007 tot mei 2008 heb ik het dieet van Sonja Bakker gevolgd. Zonder persoonlijke begeleiding maar wel met haar boek erbij als ik het boodschappenlijstje maakte.
    Ik vond het erg fijn dat ik ook zoete dingen mocht eten.
    In combinatie met meer wandelen, sporten en zwemmen ben ik iets meer dan 30 kilo afgevallen.
    Het afvallen ging niet (te) hard, ongeveer een pond per week, maar het ging wel gestadig door.

    Reageer
  • Sil

    azalaia

    Ik moet 5 kilo afvallen. Ik ben 61, 154 cm en 55 kilo. Voor mijn lengte is 50 of 49.5 kilo het beste. Ik neem sinds een week geen of nauwelijks meer koolhydraten. Ook geen zout, deed ik toch al nooit en nauwelijks vet. Wat ik eet op een dag is het volgende: 3 kiwi\'s, 3 tomaten, 1 winterpeen, verschillende kleingesneden rauwe groentes minimaal 3 ons als griekse maaltijdsalade met feta en tofu en nog 2 plakjes rookkaas voor het voedingsbodemmaaggevoel en de smaak...Alles rauw en onbereid, geen gas meer nodig en ook geen gasvorming meer haha.....
    Dan nog een schaaltje magere vruchten jochurt en een appel. Als tussendoortje een flinke snee ketellapper ontbijtkoek met halvarine om verstopping tegen te gaan en omdat het zooo lekker is...zo lekker...
    In 1 week is er al 2 kilo af, vanaf nu zal het veel langzamer gaan omdat je lichaam zuiniger omgaat met het aangeboden eten. Eind dit jaar zal het er wel af zijn denk ik en dan gewoon doorgaan met dit dieet. Ik ben 100% vegetari"r vandaar de tofu, ik koop dat in een blok, dus niet die kleine stukjes of tufu gehakt en ik doe 3 dagen met 1 verpakking.

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

78 + 2 =

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren