Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren

Reacties

  • Sil

    Iris

    Ik heb 100 dagen het 50 dagen dieet gevolgd (2x achter elkaar gewoon)
    Dat is een heel streng dieet, het is erg slecht voor je en ik raad het niemand aan.
    Ik persoonlijk bleek er nogal gevoelig voor te zijn en heb er een eetstoornis aan overgehouden.
    Het maximale aantal kcal dat je eet op een dag is geloof ik iets van 800? ik ben ruim een jaar opgenomen geweest en het gaat nog steeds niet goed.
    Denk je zelf last te hebben van een eetstoornis of verdenk je een van je naasten? grijp nu in, eetstoornissen zijn dodelijk.

    groet iris

    Reageer
  • Sil

    André

    Ik volg nu een koolhydraat arm voedingspatroon omdat ik er van overtuigd ben geraakt dat koolhydraten/suiker de boos doeners zijn. Koolhydraten triggeren de afgifte van insuline. Insuline is het enige hormoon dat vet kan opslaan; zonder insuline geen vetopslag. Bovendien geeft insuline een hongergevoel waardoor je meer gaat eten.

    Dit verklaart tevens waarom de obesitas epidemie in de VS juist is ontstaan in de periode dat de overheid begon te roepen dat vet slecht voor je was en je voeding voor 60% uit koolhydraten moet bestaan.

    Als je naar ons gebit en spijsverteringsselsel kijkt kun je niet anders concluderen dat we carnivoren zijn, met het vermogen om koolhydraten te verwerken. Daarom lijkt het zelfregulerende vermogen van het lichaam (qua gewicht) veel beter te werken op vet en eiwit dan op koolhydraten.

    Sinds ik haast geen koolhydraten meet gebruik is mijn bloedsuikerspiegel heel stabiel en heb ik nooit dat knagende hongergevoel meer. Ik eet veel vet maar het komt er echt niet aan, want er is onvoldoende insuline in mijn bloed. Waar blijft dat vet dan? Technisch verhaal : futile cycling en mitochondrial uncoupling.

    Een glaasje jus d\'orange is niet gezond. Een plak ontbijtkoek ook niet. Veel te veel suiker.

    Overigens denk ik dat gewicht maar één aspect is van gezonde voeding. Veel ziektes kunnen voorkomen worden door je lichaam te voeden met dat waarvoor het ontworpen is. En eten hoort niet uit een fabriek of een pakje te komen. Hoe minder bewerking hoe beter en lekkerder het is. Al die extra troep die er in fabrieksvoer wordt gestopt dient maar één doel : shelflife!

    Overigens voel ik me heerlijk met dit eten en vind ik zoete dingen steeds minder lekker. Ik zou het iedereen aanraden.

    Reageer
  • Sil

    manya

    Een kennis van mij is 30 kg afgevallen door alleen eiwitten en vetten te eten .Soms een dagje gewoon eten .Hij is ruim 1 jaar geleden begonnen en blijft op gewicht.Mijn dochter deed het ook en viel niets af.

    Reageer
  • Sil

    stans

    2 maanden geleden heb ik mij aangesloten bij EGA. de internationale club voor betere eetgewoonten. In die 2 maanden ben ik 5 kg afgevallen. Nog 7 kg en dan is mijn streefgewicht bereikt. Ik wil niet te snel want ik ben 64 jaar en heb geen zin in overal vellen. Volgens mij is dit een gezonde afvalmethode waarbij je alles mag eten, niet te veel natuurlijk en soms in combinatie. Ik ben er blij mee en kan het iedereen die een paar kg kwijt wil aanraden.

    Reageer
  • Sil

    Petra Vermeer

    Het afvallen met Benfit.nl werkt uitstekend! Je krijgt persoonlijke voedingslijsten waarop je iedere dag kunt zien wat je moet eten. Er is wekelijks overleg met je coach waarbij gesproken wordt over o.a. je beweegpatroon (drie keer in de week wordt aanbevolgen) en hoe je ontspant. Tevens wordt het werkboek dat je wekelijks invult besproken. Geheel jojo-proof, een aanrader voor iedereen. die blijvend gewicht wil verliezen!

    Reageer
  • Sil

    anna claeys

    heb een 5tal weken montignac gevolgd, had nog
    nooit maagklachten, nu maagzuur en maagbranden, zonder pijn

    Reageer
  • Sil

    antje

    hallo ik ben een leuke meid van 37 en
    met mn 160 centimeters en 90 kilo wat men zegt stevig.Ik vind dat absoluut niet erg ik kleed me leuk en heb een mooie persoonlijkheid.een min punt mijn lichaam zelf vind van niet en zou het prettiger vind wat minder van mij te hebben,mijn oplossing:gezond eten en gezond drinken en veel bewegen,geduld hebben en onder tussen een goed humeur en een goed zelfbeeld blijven houden,je kunt nu eenmaal niet binnen een maand 10 kilo kwijtraken en als t zou gebeuren is het binnen notime dubbel zo erg weer terug.dus idereen die wil lijnen,ga eerst eens na of je zelfbeeld klopt bij wat je nu wilt als je nu niet blij bent met jezelf zul je t ook niet worden als je 2o kilo lichter bent.

    Reageer
  • Sil

    lenneke

    Ik wil als ondersteuning Alli gaan gebruiken maar gebruik ook Amiodaron en seretide voor t cholesterol kan dat samen gaan?

    Reageer
  • Sil

    Jolien

    Voor mij persoonlijk werkt Weight watchers het best.
    Wat belangrijk is en blijft is beweging.
    Een mens moet dit integreren in zijn leven voor altijd. Door sport te beoefenen heb je achteraf meer energie, je verbrandt calorieën en je kan dan eens iets meer eten zonder je schuldig te voelen.
    Ik ben zelf 20 kilo vermagerd op 6 maand tijd. Het is belangrijk om te weten wat je eet en hoeveel je inneemt en verbruikt.
    De sport die ik doe is Zumba. Dat werkt enorm goed voor mij.
    Zo\'n 12 cm aan mijn taille en 12 cm aan mijn heupen. Je voelt je een ander mens en het werkt echt goed!!!
    Gewoon doen. Je kan nog steeds lekker koken.

    Reageer
  • Sil

    tiny

    ik heb sonja bakker gedaan anderhalf jaar van 81 naar 68 kilo
    nu normaal weer eten niet veel 1 boterham bruin s,morgens s, middags bordje brinta en s, avonds normaal eten weinig vlees en geen jus
    en ja hoor een jaar verder en nu 85 kilo
    ik ben 1.73 lang en bijna 61 jaar dus te zwaar
    en ik hen balen van die dieeten

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

75 + 5 =

.
Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren