Gezondheidsplein is een informatieve website over gezondheid. De gezondheidsinformatie op deze website staat los van eventueel getoonde advertenties.

Vullen maaltijdvervangers voldoende?

Maaltijdvervangers bestaan in shake-, soep- en reepvorm. Een shake van 200 calorieën kun je gebruiken als ontbijt, een reep of soep als lunch. Als je echt flink voor de maaltijdvervangers wilt gaan, kun je een afslankkuur kopen. Hierin zitten ook shakes, soepen en repen maar ook een soort maaltijden op basis van bijvoorbeeld pasta.

Een aandoening is een verzamelnaam voor: symptomen, syndromen, klinische tekens, ziekten, handicaps en letsels

Er bestaan veel verschillende soorten maaltijdkuren, waarvan bijvoorbeeld het aantal calorieën per dag verschilt. Sommige bieden zelfs maar 500 calorieën per dag (ter vergelijking: de meeste volwassenen nemen dagelijks 2000 calorieën in). Je mag ze dus ook niet langer dan een week gebruiken anders is het niet goed voor de gezondheid, zo staat op de verpakkingen.

De afslankkuren worden vaak gebruikt door mensen die in korte tijd veel willen afvallen. Maar wie daarna weer terugkeert naar een eetpatroon met veel meer calorieën, kan de kilo's die eraf zijn gegaan, zo weer terugkrijgen.

Heb je ervaring met maaltijdvervangers? Is een maaltijdvervanger voldoende om een hele maaltijd te vervangen? Oordeel mee en lees de ervaring van anderen! 

Reageren

Reacties

  • Sil

    Mathilda

    Hallo,

    Ik ben vandaag begonnen met wheigtcare en heb zo een pot gekocht. Ik hoorde ook allemaal verhalen dat je een hoop aankomt na een tijd alleen die shakes te hebben genomen. Dus mijn idee was om sochtends 1 boterham bij de shake te nemen. Smiddags cornflakes erbij te nemen en savonds me eten groenten en vlees, zonder aardappels. Dit leek me beter ivm met de overgang naar straks weer alleen eten. Ik ben nu wel benieuwd of ik niet teveel binnen krijg. Ik neem savonds overgens geen shake. Dus 2 op een dag.

    Groetjes

    Reageer
  • Sil

    miranda

    Prachtig indd die mensen die zeggen dat je het ZELF in de hand hebt....nou dan mag diezelfde persoon mij vertellen hoe het kan dat ik met het eten van ong 1000 calorien per dag en voldoende beweging niet af val!! Toch moet ik wel toegeven dat shakes/vervangers niet echt goed voor je zijn, sommige leveren maar 500 cal per dag en dat is wel ech te weinig en ongezond!
    Ik zelf eet koolhydraat arm om zo het aankomen van gewicht te beperken (dus NEE ik doe het niet zelf).

    Reageer
  • Sil

    joan

    Even terug komend op degene die zeggen dat maaltijdvervangers slecht zijn.
    En dat het allemaal aan jezelf ligt,ben ik het niet mee eens.
    Dat zullen denk ik mensen zijn die slank zijn en alles kunnen eten wat los en vast zit zonder ooit maar bij te komen.
    Zoals ik eerder schreef vervang ik 2 maaltijden door een Atkins shake en 's avonds eet ik groenten en vlees naar de Atkins methode.
    Zowel mijn huisarts als de internist waar ik loop voor mijn schildklier staan hier vlledig achter.

    Reageer
  • Sil

    rita

    suusje
    ook ik heb herbalife gebruikt, ja het werkte bij mij maar ben gestopt omdat ik het niet meer kon betalen.
    Beetje jammer als je bij een bijeenkomst van herbalife bent geweest en je merkt Amerikaanse verkooptechnieken toch op een piramide-basis, weet je dat je er eigenlijk ook zelf niet veel mee kunt verdienen en het dus ook niet meer kunt betalen. Toch jammer voor een bedrijf dat voor de gezondheid voor de gezondheid gaat. Eigenlijk alleen maar betaalbaar voor de wat hogere inkomens.
    En stop je met het product dan vliegen de kilo's er weer aan.
    Jammer Herbalife maar maak het ook eens toegankelijker voor de wat lagere inkomens.
    Maar nee dat gebeurt niet er moet veel aan verdiend worden. Wat nou interesse in de gezonheid van de mens NEE vulling van de PORTEMONNEE van Herbalife.
    Ik moest dit even kwijt omdat ik het gewoon niet kan begrijpen hoe Herbalife dit kan doen.

    Reageer
  • Sil

    Snoopy

    WAKKER WORDEN voor iedereen die af wilt vallen kijk goed naar jezelf en je ziet het probleem.Lukt het niet ligt het alleen aan jezelf probeer harder en BEWEEG eens.Geen shake of maaltijdvervanger of een herbalife kan hier tegenop.JIJ bent de baas van jezelf JIJ bepaalt alles wat je in je mond stopt.Spaar jezelf het geld en frustratie Geloof mij je kan geen maaltijd vervangen.Je kan hem wel eraf sporten.Kom op mensen...

    Reageer
  • Sil

    Di

    Ik gebruik de proteine producten van proteineshakes.nl en het werk echt heel goed voor mij. Er zijn 3 fases. Ik ga ze niet omschrijven want jullie kunnen het op hun website lezen. Ze zijn wel wat duurder dan bv. modifast maar werken veel beter: langer verzadigd gevoel en geen trek tussendoor. Bij deze maaltijdvervangers eet je ook gewone maaltijden: wel heel veel groenten, maar in de 2de fase mag je ook fruit en mager zuivel, langzaame koolhydraten als bruin rijs of pasta. Ik eet bv. als ontbijt schake en mager youghurt, lunch: salade en een reep of een proteinesoep, tussendoor bv.snoeptomatjes of een appel en 's avonds eiwitrijke maaltijd met weining vet en koolhydraten maar wel met veel groenten. Het is een kwestie van levensstijl veranderen. Af en toe heb ik ook zin in pizza of friet en dan neem ik het ook, maar daarna doe ik even een balansdag. Je moet consequent zijn maar wel plezier in het eten hebben en wat je eet lekker vinden. Succes en veel kracht voor idereen die op gewicht wil komen/blijven!

    Reageer
  • Sil

    Joan

    Ik gebruik een maaltijvervanger van Atkins voor ontijt.
    Was eerder al 45 kilo met Atkins afgevallen maar door de overgang en soms toch wat extra 10 kilo aangekomen Nu dus weer Atkins eerste week 3 kilo eraf 2 de week 2 kilo eraf ik blijf voorlopig nog in Fase 1 dit bevalt prima.
    Met dit dieet kun je ook 's avonds een stukje kaas of worst nemen.
    Als ik weg ben neem ik als lunch of een shake salade of een halve rookworst hoop snel weer op mijn oude gewicht terug te zijn. Al zal ik mijn hele leven op moeten letten want mijn schildklier werkt ook niet.

    Reageer
  • Sil

    Joost Baelemans

    Maaltijd vervangers, alles hierboven is er al over gezegd, behalve: lage energetische maaltijden (500 kcal/dag) zijn zeer slecht voor het lichaam en moen niet langer dan 1 week gedaan worden. daarna ga je nog wel afvallen, wat met name vocht is en er bestaat zelfs een kans dat je lichaam in vet vast houdende fase gaat komen omdat het zich wel veiligstellen vor de tijd van geen eten. Daar komt bij dat je wel voedingssupplementen krijgt die het lichaam moeilijk kan verwerken ( denk aan de A-D-E-K vitamine die vetoplosbaar zijn en nu dus bijna niet opgelost kunnen worden) Ook eiwitdieten, ondanks dat ze goed werken (en belachelijk duur zijn, kijk maar eens voor bijvoorbeeld revolutions whey shake op internet als bij super outlet) betaal je voor 2,2kg 4 tientjes voor dezelfd energetische waarde. Eiwit shaks zorgen idd dat je niet veel honger hebt, maar het nuttigen van veel eiwitten is een aanslag op je nieren. Vaak ga je dit merken doordat mensen uit je omgeving je gaan mijden. Je gaat immers uit je porien of je mond ruiken naar amoniak.

    Ben slim, ga je lifestyle aanpassen, zorg dat je er de goede voeding bij neemt en laat je coachen, studies hebben utgewezen dat mensen die gecoached worden veel meer succes hebben. Het waarom je neit de juiste lifestyle hebt, kan vaak al heel veel oplossen.

    succes

    Reageer
  • Sil

    Inge maasser

    Sinds een aantal maanden eet ik Herbalife producten. Veel energie, val veel af en bouw spiermassa op! IDEAAL. Eindelijk gezonde voeding waar je fantastische begeleiding bij krijgt, geen honger en eindelijk af van alle idiote crass-dieten!

    Reageer
  • Sil

    Lientje

    Het voordeel van het cambridge dieet is dat je bij een consulent elke week op bezoek gaat. Deze mensen hebben zelf het cb 500 gedaan, en hebben dus een hoop ervaring, daarbij komt dat ze een opleiding bij cambridge volgen voor ze consulent mogen worden. Als je na het dieet op gewicht bent, ga je eerst 3 weken afbouwen van maaltijdvervangers naar heel mager koolhydraat arm eten, en dan 3 weken opbouwen naar een gezond en gevarieerd eetpatroon. En iedereen mag zeggen wat hij wilt, maar na elk dieet zal je je eetpatroon moeten aanpassen, anders heeft geen enkel dieet enig nut.

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

52 + 8 =

Cookies

Gezondheidsplein

Cookies op gezondheidsplein.nl

Om gezondheidsplein.nl voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken, gebruikt Gezondheidsplein cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). 

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen, en mogelijk ook buiten, onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Daarnaast kan je door deze cookies informatie delen via social media.

Als je op "Accepteer" klikt, dan geef je Gezondheidsplein toestemming om cookies voor social media en gepersonaliseerde advertenties te plaatsen. Lees hier meer over in ons privacybeleid en cookiebeleid

Via "Cookie Instellingen" kan je zelf ook instellen welke cookies worden geplaatst. Je kan je keuze altijd wijzigen of intrekken op ons cookiebeleid.


Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren