Veel gestelde vragen over ThemCare
Waar is ThermaCare verkrijgbaar?
ThermaCare is verkrijgbaar bij drogist en apotheek.
Hoe gebruik ik ThermaCare bij rugpijnen?
Je mag de verpakking pas kort voor het gebruik openen omdat de warmtekompressen na opening direct gaan werken. Haal ThermaCare uit de luchtdichte verpakking.
Draag ThermaCare voor rugpijn om je taille met de donkere kant van de warmte-elementen direct op de huid op de pijnlijke plek en bevestig het aan de voorzijde van je lichaam met de handige klittenband. Het kan tot 30 minuten duren totdat de therapeutische temperatuur bereikt is.
Om de pijn goed te verminderen moet je het zelfverwarmende kompres tenminste 3 uur onafgebroken dragen. En 8 uur voor een optimale werking.
Gebruikte zelfverwarmende kompressen kun je bij het gewone huisvuil in de normale afvalcontainer deponeren. Ook als ze nog warm zijn.
Hoe lang kan ik ThermaCare dragen?
Voor een optimale werking moet je ThermaCare voor rugpijn 8 uur achter elkaar dragen en ThermaCare voor nekpijn, schouderpijn en pijn in de pols 12 uur. Wordt ThermaCare langer gedragen dan deze aangegeven tijdsduur, dan neemt het risico op huidirritatie en verbranding van de huid toe. Gebruik ThermaCare nek, schouder en pols niet langer dan 12 uur per 24 uur op het zelfde deel van je lichaam en ThermaCare rugpijnen niet langer dan 8 uur per 24 uur op hetzelfde deel van je lichaam.
Wil je de pijn blijven verlichten, draag dan ThermaCare tenminste 2 tot 3 dagen achter elkaar, maar niet langer dan 7 dagen achter elkaar. Gebruik ThermaCare rugpijnen niet langer dan 8 uur per 24 uur op hetzelfde deel van het lichaam en ThermaCare nek, schouder en pols niet langer dan 12 uur per 24 uur op hetzelfde deel van het lichaam.
Is de pijn na 7 dagen niet anders geworden? Raadpleeg dan je arts, want de aanhoudende pijn kan ook een andere, medische oorzaak hebben.
Hoe verlicht ThermaCare de pijn?
ThermaCare is werkzaam tegen pijn door de langdurige warmte die diep doordringt in de spieren. Daardoor ontspannen deze spieren wat bijdraagt aan de mobiliteit. Door de warmte verwijden zich ook de bloedvaten rondom spieren en gewrichten. Dit leidt tot een toegenomen toevoer van bloed naar de pijnlijke zone waardoor meer zuurstof beschikbaar is voor beschadigde cellen. Afvalstoffen worden zo afgevoerd waardoor de pijn vermindert.
Kan ik ThermaCare tijdens het slapen gebruiken?
Als je niet ouder dan 55 jaar bent kun je ThermaCare ook 's nachts gebruiken. Boven de 55 jaar neemt het risico van huidirritatie en verbranding van de huid toe. We adviseren je ThermaCare eerst overdag te gebruiken, zodat je weet hoe je huid en je lichaam er op reageren. Op basis daarvan kun je besluiten ThermaCare ook tijdens het slapen te gebruiken.
Kan ik ThermaCare gebruiken om pijn te voorkomen?
ThermaCare is niet ontwikkeld om pijn te voorkomen.
Kan ik ThermaCare opnieuw verwarmen?
Nee. Alle pogingen om ThermaCare in een oven of een magnetronoven opnieuw te verwarmen, kunnen leiden tot brand.
Wil je meer weten over ThermaCare?
Kijk dan op www.thermacare.nl
ThermaCare is een medisch hulpmiddel. Lees voor gebruik de gebruiksaanwijzing.
KOAG/KAG nr. 107-0212-0144
Over lage rugpijn
- Wat is lage rugpijn?
- Oorzaken lage rugpijn
- Lage rugpijn: spierpijn of gewrichtspijn
- Soorten lage rugpijn
- Lage rugpijn: hoe kom je er van af?
Producten bij lage rugpijn
- ThermaCare verlicht de pijn bij lage rugpijn
- ThermaCare ontspant spieren en stimuleert de bloedsomloop
- Veel gestelde vragen over ThermaCare