Gewicht
Discussiepunt

Gaat elk pondje door het mondje?

Gemiddeld heeft een vrouw 2100 kilocalorieen per dag nodig, maar dat kan flink verschillen per persoon. Sommigen eten nog geen 1500 kilocalorieen, en eten gezond, en toch vallen ze niet af. Anderen kunnen het ene stuk taart na het andere eten zonder er iets van te merken. En dan zijn er nog de mensen die juist willen aankomen, en heel veel calorieën eten, zonder dat ze ook maar ergens ronder worden. Herken je dit probleem? Of heb je een andere mening over waarom het sommige mensen niet lukt om op een ideaal gewicht te komen? Geef je reactie.

Lees meer over de hier vermelde aandoeningen:
Reageer
Reacties:
Ine

Lieve oud collega's met overgewicht. Al 15 jaar heb ik alles geprobeerd. Slank worden en daarna zelfs nog meer kilootjes erbij. Ik heb 6 maanden geleden het Newlife Horrmoonbalans dieet gevolgd. Ik ben nu slank en niet meer aangekomen. Ik wil het wel van de daken schreeuwen hoe blij ik ben. Nog geen pondje aangekomen.. Sucees, Ine


Dikkerdje Dap

Nee, dat geldt zeker niet voor mij dat elk pondje door het mondje gaat.Vanaf kleuter altijd al boven het gemiddelde. Sport 3 x per week rij geen auto loop en doe alles op de fiets,heb honden waar ik per dag meer dan 3 uur mee loop.

1 Niet werkende schildklier medicijnen niet afvallen met elk gezond dieet erbij.Ken zowat alle dieeten uit mijn hoofd.

2 Modifast niet afvallen.

3 Atkins hehehe 42 kilo eraf.

4 In de overgang 10 kilo erbij ondanks Atkins dieet.Hier wordt je erg moedeloos van.

Uit eten gaan en dan alleen magere gerechten zonder toetje hopa 1,5 kilo erbij.
Loop bij de internist medicijnen schildklier weer omhoog.

Vochtabletten erbij nu blijf ik god zij dank op gewicht maar nog wel te zwaar.

Ben er voor opgenomen geweest ook toen viel ik niet af.Dus mensen oordeel niet te snel met het gezegde ieder pondje gaat door het mondje want zelfs mijn arts staat voor een raadsel.


elzelien

Nooit te zwaar geweest, eerder te licht. Door een hartaandoening al meer dan 20 kg aangekomen. Niet anders gaan eten eerder minder en toch kom ik nog steeds aan, gewoon balen.


Personal Trainer Robin

Waarom denken zoveel mensen dat je van weinig tot niks eten afvalt? Korte les hoe werkt het menselijk lichaam: Je moet je lichaam zien als een soort kachel, als je in de ochtend opstaat is het vuurtje (stofwisseling) op een lage stand. Zodra je hier hout (eten) aan toe gaat voegen, begint dit vuurtje weer te branden. Wat gebeurd er als je teveel hout toevoegd? Juist het vuur gaat uit. Dus je voegt een beetje hout toe. Vervolgens begint dat hout te branden en weer op te raken, voordat dit op is voeg je weer een beetje hout toe. Herhaal dit proces meerdere (5 a 6x) keren per dag. En zo blijft je vuurtje de hele dag branden. Wat gebeurd er als je dit maar 2 of 3 keer doet? Dan zakt je vuurtje weer helemaal in en moet het moeite doen om weer op te starten zodra hij weer hout krijgt.. Oftewel je stofwisseling heeft niks om de hele tijd te blijven verbranden.. Mocht er iemand hulp nodig hebben ik help graag! info@letsworkout.nl


Wilma

Ik ben 28 jaar, 1,69 en weeg 100KG.

Ik ben via huisarts doorgestuurd naar Thebe.
Ik heb een "dieet", tja mogen eigenlijk niet van dieet spreken.
Ik heb meer een gezonder eetpatroon gekregen.

Ik eet gewoon nog wat lekkers, maar met mate.
En ik eet nu meerder keren per dag,
vooral brood en melk ivm daar jodium in zit om de schildklier beter te laten werken.

Ik ben nu ruim 2 weken bezig en ben al 2 a 3 kg kwijt :-)

Let op, ieder heeft zijn eigen dieet nodig, dus wil niet zeggen dat dit ook bij jouw werkt, informeer eens bij de huisarts over Thebe.

Iemand intresse, hier is mijn lijstje wat ik nu vast elke dag eet, de tijden zijn een ongeveer richtlijn.

ps. wij eten smiddag's warm, dus dat heb ik omgedraait het is normaal dat van 13:00, en 17:00 omgedraait is op het lijstje !!!!

8:00 2 snedes volkoren, boter, beleg
1 pot groene thee
10:00 1 fruit + 1 glas melkprodukt
13:00 warm eten
15:00 1 fruit + 1 glas melkproduct
17:00 2 snedes volkoren, boter,beleg
1 pot groene Thee
20:30 1 snede volkoren, boter,beleg

Ik heb een boekje van Thebe erbij gekregen waar in staat wel beleg het beste is , middel kolom = alternatief, 3e kolom is wat je echt met mate moet pakken.

eet de P produkten 1x in de week.
het is dus
of:
patat
of
pannekoeken
of
pizza
of
gebakken aarappelen

en ook welke avondeten het beste is enz..

in het weekend mag ik me verwennen met een bakje Chips.
-----------------------------------
hebben we een traktatie, dan pak ik voortaan maar 1 snoepje ipv meerder en
op verjaardagen maar 1 stukje taart, en matig ik met de lekkers, maar neem het wel.



Dit bevalt me heel erg goed, voel me gevuld en toch kan ik af en toe best iets lekkers pakken, en dat voelt goed om dan toch af te vallen.
Ik hoef mezelf niet te straffen.

En ik vind het nu ook heerlijk als ik bijv. 2 appelflappen op mijn werk krijg er 1 op te eten en de andere aan mijn man te geven, terwijl ik eerst alles zelf op at...
1 eierkoek, of peperkoek, of koekje


Ronny

4 juny 2010 is mijn galblaas verwijderd heb daarna nog steeds een dikkere buik en maag wat voor de operatie niet zo erg was hoe kom ik er vanaf?


Hannelore

Ik heb zwaar anorexia gehad, tot bmi 11,5 geweest!! Maar had nog een bijkomend probleem,psychose\'s daar moet ik medicatie voor slikken waar ik erg kwaad om was omdat je daar, als je aan de honger toegeeft, erg dik kan van worden, wel, ik ben nu normaal geworden, omdat ik ook van zo een fel ondervoed ondergewicht kom, maar moet nu niet zoveel moeite doen, om men gezond gewicht te behouden, je mag met medicatie die meer eetlust geeft, niet toegeven aan die honger, enkel voor de normale porties en de rest moet je opvangen met water of thee of... regelmatig moet ik ook wel eten, als ik onder een bepaalde hoeveelheid calorieen ga, krijg ik vreetbuien van de honger, dus hou ik het op de gezonde porties, btw ik neem SOLIAN, iemand ervaring mee?


els* van dam

voorheen, 10 jaar geleden, kon men op deze site invullen wat men eet en dan kon je zien hoeveel cal. het was en hoe gezond je at, nu kan ik het niet meer vinden? hoe kom ik hierbij? ik eet nu het 5 elementen voeding,wat is jullie oordeel hierover?


Marlies

Als ik de verhalen zo lees, is het duidelijk dat er veel onwetendheid is over hoe je lichaam werkt en wat je nodig hebt. Weinig eten is juist heel slecht, je verbranding gaat in de spaarstand en je komt zlefs aan als je weinig eet. Het is belangrijk om een deskundig advies te vragen aan iemand die er verstand van heeft. Ik geef voedingsadviezen en heb vaak genoeg meegemaakt dat iemand van mij meer moet eten (wel de juiste dingen) en dan afvalt! Heb je advies nodig? mail marlies@lijfenlijn.info


A.C.Klijnhout

Waarom gaat discussie punt alleen over vrouwen Astilla


Dickmann

nee dus. Ik ben een van die vrouwen waarover jullie spreken. Let op eten, red de 1500 cal per dag vaak niet. Sport gemiddeld 3 keer in de week en ik kom momenteel een kilo per dag aan...Ik zit in de overgang, ik weet niet hoe dit komt...het is heel erg frustrerend.


char

Dit is tot nu toe de snelste en effectiefste sleutel tot succes, en het grootste geheim der geheimen van de slanke Aziaten en Hollywood sterren. Niet meer uithongeren gewoon blijven eten en superslank worden!

Geen slap gelul maar niets meer dan de waarheid!

2 Day diet heet het product



httplink.marktplaats.nl/322072994


caroline wulp

ja


Gerda

Ik heb een galblaasverwijdering gehad en ben in 2 maanden tijd bijna 5 kilo aangekomen.... Ik eet normaal, heb een zittend beroep ben 1.70 lang en heb geen schildklierproblemen. Ik merk dat mijn spijsvertering langer duurt dan vroeger.
Nu, 2 jaar later, ben ik ruim 10 kilo zwaarder en ik heb het gevoel dat dat alleen maar méér wordt. Ik let op wat ik eet, maar door artrose is bewegen soms lastig... Vette happen en chocola verdraag ik minder goed, zuurbranden... Zou de gal-buffer, die de galblaas ooit was, dan toch een groot gemis zijn voor mensen zoals ik?


Nienke

Ik heb overgewicht en eet heel erg weinig. Ik denk dat als ik 1000 calorieën per dag binnenkrijg, dat dit heel veel is. Ik eet 1 maaltijd per dag, meer niet.
Ik heb ook weinig hongergevoel. Ik eet als ik er zin in begin te krijgen. Daarna heb ik 24 uur geen honger meer. Ik hoef dan ook niks.

Ik ben wel van mening: hoe meer je met eten bezig bent (niet het daadwerkelijk wegwerken van voedsel, maar het denken aan voedsel, enz.) dat je daar ook dik van wordt. Je lichaam vraagt dan wel om meer voedsel dan je eigenlijk nodig hebt. Je eet om te leven, je leeft niet om te eten.
Ik vind eten ook vaak een storing in mijn dag. Het kost tijd en ik werk het ook zo snel mogelijk weg. Ja, dat wat ik eet vind ik wel lekker en is ook (bijna) altijd gezond.

Van te veel eten word je dik, van te weinig eten dus ook!!!
Ieder pondje gaat dus niet per definitie door het mondje. Ook medicijnen (bij mij ook een groot deel de oorzaak van overgewicht), afwijkingen in je spijsvertering of schildklier, enz. kan een oorzaak zijn van overgewicht.
80% van je calorieën verbrand je door niks te doen (je hartslag, ademhaling, darm-/maagperistaltiek, enz. verbrand alleen al zo veel). De overige 20% verbrand je door fietsen, huishouden, sporten, enz.

Dus weer een hele kolonie fabels de deur uit;)


Mr. Light

Ik ben de afgelopen 20 weken bijna 18kg afgevallen en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest in mijn leven als nu!
Lang heb ik rondgelopen met de gedachte dat ik een van de ongelukkigen was die helaas dik werd van elke calorie die ik innam. Maar de werkelijk is anders! Ik ben minder gaan eten:
- één keer per dag koolhydraten (\'smiddags brood = \'s avond geen pasta!)
- geen alcohol, vet, suiker
- VEEL vezels
- VEEL water
- VEEL fruit! (geen druiven en bananen!)

Daarbij ben ik om de dag 30 minuten gaan joggen/wandelen (afhankelijk van het weer, mijn motivatie en/of tijd)

Iedereen kan afvallen. Het lukt prima! Je moet alleen een duidelijk doel voor ogen hebben. Ik gun iedereen de zelfverzekerdheid die ik nu ervaar!


Julia

Ja, ik denk zeker dat de één meer kan eten dan de ander. In ons gezin was ik de dunste van de drie kinderen en ik at het meest. Dit is altijd zo gebleven: ik kan nog steeds alles eten zonder aan te komen, terwijl mijn broer en zus altijd moeten opletten. Mijn verklaring is dat ik altijd veel onrustiger en beweeglijker ben geweest. Ik ben ook perfectionistischer en gevoelig voor stress. Mijn broer en zus zijn veel slomer en meer tevreden met alles en zichzelf - ook stukken minder ambitieus.


bait saadia

hallo ja ik ben zo een mensen ik eten niet zo veel maar toch val ik niet af ik ben een meter 150 een weeg zo 95kg ik ben bij mij 1 baby 30 kg bij gekomen en heb nu 3 kids de kilos zijn gebleven .


cees

voeding heeft ook bij topsporters niet een exact gelijk effect


sunshine

Gaat elk pondje door het mondje ? nou bij mij wel .
ik ben nu 23, en ik heb altijd al wel een beetje overgewicht gehad .
en ik kan het maar niet kwijd raken,echt irritand gewoon.
Maar ik kan ook niet echt op vaste tijden eten ,vanwege mijn baan ,heb ik onregelmatige werktijden .
werk altijd in ploegen dus ik kan niet b.v elke avond om 6 uur eten ..
Heefd iemand een tip ofzo dat ik hier toch iets aan kan doen , behalfe dan van baan veranderen ? want dat is voor mij momenteel geen optie ..

Groetjes sunshine


Ellie Toet v/d Bosch

alles vind ik lekker,dus ik ben verkeerd bezig ,ik moet weer mij zelf dwingen om gezonder te eten,en vooral niet snoepen.
Ik heb heel wat dieet recepten maar doe het niet.Dat is mijn probleem


Ida vd Rassel

Ja elk pondje komt door je mondje
Maar bij de een wordt het sneller verteerd als bij de ander.
Als kind zijnde verbrande ik alles veel sneller als nu. ( ben nu 52)
Mijn zoon kan eten wat hij wil en blijft mager.
Als kind was ik dan ook wel hyperaktief.
en mijn zoon is dat ook.

Bij mij is het nu zo dat ik veel water moet drinken Vaker moet eten om de stofwisseling op gang te houden.
En goed moet uitkijken wat ik eet.
Dus zo gezond mogelijk met veel variatie.
Weinig vlees helpt ook.
en zo weinig mogelijk eten na 8 uur.
en bewegen is natuurlijk altijd goed.
Je zal zelf wel je balans vinden.
ik zou zeker af en toe toch een keer snoepen.
het leven moet wel leuk blijven.
Veel liefs Ida


M. Greive

Ja zeker weten dat ieder pondje door het mondje gaat. Natuurlijk zijn er aparte gevallen, bijvoorbeeld met bepaalde medicijnen gebruik, kan je er echt niets aan doen. Maar als je niet beweegt, niet gevarieerd eet, niet gezond en veel, komt iedereen aan. Ik weet zeker dat het met een leefgewoonte te maken heeft.


Riemke

Klopt helemaal. Ik was tot een jaar of 10 terug ontzettend slank, ook na twee zwangerschappen. Nu, ik ben inmiddels bijna 54 jaar, moet ik ontzettend uitkijken met wat ik eet. Ik eet weinig maar val geen gram af, juist het tegenovergestelde... ik kom aan! In het najaar toch proberen wat meer te bewegen want ik denk dat het hoofdzakelijk ook hier mee te maken heeft.


Meloesje

Hallo allemaal.
Ik ben 25 jaar en heb zelf ook jaren lang dieet/gewichts problemen gehad, alles geprobeerd, ik ben een paar jaar geleden 63 kilo afgevallen, zag er geweldig uit maar door gebrek aan zelfvertrouwen ben ik weer terug gevallen in het jojo cirkeltje en kwam alles er weer bij en nog meer. Iemand zei me dat je eerst zelfvertrouwen moet hebben, en dan pas echt aan jezelf kan gaan werken. Mijn knopje is toen omgegaan. Ik doe geen dieten meer, ik geloof er niet in. Ik ben gaan sporten, gezond gaan eten, en ben sinds eind december 34 kilo afgevallen. Barst van het zelfvertrouwen en sporten ben ik heerlijk gaan vinden, ik kan gewoon niet meer zonder. Ik at altijd veel te veel vlees, ben overgestapt op de vegetarische vleesvervangers. Drink veel groene thee, elke ochtend een glas grapefruitsap, en voor de warme maaltijd een glas karnemelk. Het gaat al die tijd echt moeiteloos, als ik zin heb in zoet (wat nog maar zelden voorkomt) drink ik een glas grapefruitsap en vreemd genoeg helpt dat. Regelmatig eten, afwisseling met sporten (niet elke dag hetzelfde), en tot nu toe blijf ik nog lekker afvallen. Ben trots en helemaal klaar met dieten, ik geloof er niet meer in, ik doe het lekker op mijn manier. Ook het avondeten eet ik meestal smiddags, zodat ik het lekker weer kan verbranden.


Alessa

Bij ons zit neiging tot overgewicht in de familie, ik heb het van mijn vader geërfd.
Ik ben sinds de kerst 14 kilo afgevallen en daar ben ik erg blij om. Ik weeg nu nog 53 kilo bij 1.63. Daardoor kan ik nu maat 38 dragen en heb ik een \'gezond\' gewicht.
Ik zal nooit maat 34 of 36 hebben, maar ik heb wel in zoverre invloed op mijn gewicht dat ik ook niet superdik hoef te worden.
Niet iedereen kan maatje 0 hebben, dus ik denk dat het ook wel een kwestie is van acceptatie.


Joleen Sulkers

Ik heb een programma gezien over schommelende hormonen aangezien ik zelf dat probleem ook heb ,kan ook een van de redenen zijn dat je of niet afvalt of van water nog dik wordt maar daar word nooit naar gekeken of ze zeggen de waarde van je hormonen is normaal maar wat is normaal? wat voor de een normaal is ,is voor de ander veel te hoog.Ik ben bijna 50 jaar en ben al 30 jaar op dieet ,heb alles al geprobeerd maar niets werkt goed, ja je hele leven niet eens uit je dak kunnen gaan want daar wordt gelijk op afgerekend.


harry

Ik denk het Niet dat deze stelling goed is . wel is het zo dat je op je voeding moet letten maar niet ieder persoon is geschikt voor maatje 38 voor vrouwen of 52 mannen.
iedereen veranderd met de jaren , als je ouder bent vervormt het licheaam ook en gaat het gewicht spreken


Dagmara

Ik heb mijn hele leven al last van overgewicht. Ik eet niet te veel en heel gezond (nooit naar een snackbar, geen frituurpan thuis, veel groente en fruit, zoetstof i.p.v. suiker etc) en sport veel (3-4 keer per week intensief, naat een fulltime baan), maar ik val maar niet af. Ik heb verschillende manieren om af te vallen uitgeprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Ik mijn familie heeft iedereen last van overgewicht. Wat kan ik nog doen om af te vallen?

Met vriendelijke groet,

Dagmara


Linda Klein

beste....
ik kan alles eten wat ik wil, zonder dat ik dikker wordt. ik van alles al geprobeerd om dikker te worden, maar nee hoor niks helpt er bij mij. En daar baal ik van. Ik heb een fotomodellen lijf, maar daar wil ik graag van af . Kunt u mij alstublieft helpen, ik wordt er soms depressief van.

Groetjes Linda K


e.suvaal

dat is niet waar. Ik heb geen schildklier
en slik al 8 jaar thyrax maar ik ben wel 14 kilo aangekomen. Ik neem nu 1 minder kijken of dat helpt. De dr. zegt in Brabant gingen ze thyrax slikken om af te vallen. En volgende week doe ik er weer 1 af. Dan ga ik bloed prikken. kijken wat de waarde dan is.


tineke weidenaar

ik vind wel dat de 1 veel meer kan eten als de ander, doe nu sonja bakker en het is gevarierd eten , ben ook al een paar kilo licheter maar kan niet met ninder toe want ik werk in de verpleging en dan loop je hele dagen, het is soms bets vervelend dat je echt overal p moet letten


paula zweers

het is vooral erg moeilijk om, wanneer je je streefgewicht hebt, het ook zo te houden.
sommige mensen verbranden sneller,daar zal het ook mee te maken hebben.
gebruik je anti-depressiva kan dat tot overgewicht leiden maar niet altijd.wanneer je lekker in je vel zit,kan dat ook leiden tot afvallen.
niet voor de tv hangen want dan ga ik snoepen.
je moet erg sterk zijn.


Mama

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 37 jaar en weeg ong. 95 bij een lengte van 1.80.
Voordat ik zwanger raakte van mijn kinderen was ik een stuk slanker.
Ik woog toen ong. 72 kilo. Mensen uit mijn omgeving zeiden dat ik te mager was en dat het mij niet stond. Vooral omdat ik niet echt tenger gebouwd ben.
Het is maar net waar je je lekker bij voelt (het moet natuurlijk wel gezond blijven). Maar we zijn "allemaal" oud en wijs genoeg om te weten wat we in onze mond stoppen.
Groeten,
Mama


carla

Als je in de overgang ben dan komen er ook wat kilo's aan toch ? Ik heb reuma ook door sommige medicijnen kan je aankomen , door de reuma kan ik niet bv: hard lopen


anoniem

nou ik veroordeel echt niemand die volgens de normen te dik is. Ik heb een psychose gehad en kreeg zyprexa te slikken. Ik werd daar van een tengere vrouw een olifant van. Je wordt er moddervet van en het heeft ook de bijwerking dat je de hele dag hongergevoel hebt ook al heb je net een paar boterhammen achter de kiezen na een kwartier heb je weer trek. Ik heb gevraagd om andere medicijnen en dat geeft ook dat je er zwaarder van blijft, maar niet zo extreem als zyprexa. Let dus altijd op welke medicijnen ze je voorschrijven. En sommige mensen hebben nu eenmaal een langzamere stofwisseling dus dunne mensen moet niet oordelen. Zelf ben ik nu wel slank, maar ik moet daar veel voor doen (beweging)


zusenzo

Hallo, ik citeer even een bovenstaande reactie:
"kyl
Ik ben een meisje van 15 en 1.66 m. Ben sinds de zomervakantie streng gaan lijnen (red. 1 cracker van 15kcal en een paar happen avondeten) en ben in 2 maanden van 57,5 naar 51 kg gegaan. Toen m\\\'n moeder erachter kwam, hebben we samen een voedingspatroon opgesteld. Ondanks dat ik 3 broodjes, een plak ontbijtkoek, een mueslireep, fruit en avondeten eet, ben ik door stress nog meer afgevallen. Nu weeg ik al ongeveer 2,5 weken 45,5 kg, maar ik heb nogsteeds last van een buikje, en wil die er heel graag af hebben. Hebben jullie tips over hoe ik kan zorgen dat mijn spijsvertering iets sneller kan gaan werken of hoe ik meer af kan vallen?"
Beste kyl: je hebt een eetprobleem en doet er verstandig aan je bij een arts te laten behandelen. Je bent veel te licht en je wens om nog meer af te vallen is ziekelijk. Het heet: anorexia nervosa en jij hebt het waarschijnlijk.

Geloof me, uit ervaring weet ik dat je op de iets langere termijn doodongelukkig zal worden van je afvaldrang.

Ik ben 30 en weeg 68 kilo bij 1.70 m, ik sport veel en eet gezond maar val geen gram af. Ik kom ook geen gram aan. Ik ben nog nooit zo zwaar geweest. Kennelijk is dit mijn balans voor nu. Ik heb besloten niet te lijnen om dit evenwicht niet te verstoren. Ik voel me bijna altijd te dik, maar na mijn anorexia weet ik ook dat ik nooit tevreden zal zijn. Vroeger kon ik meer eten, maar dat is nu denk ik gewoon anders. Niet elk pondje gaat dus door het mondje en we kunnen niet allemaal complete controle over ons lichaam hebben. Accepteren maar, nietwaar?


lies

Ik heb suikerziekte dan krijg je een richtlijn wat je mag eten.Ik sport elke morgen en ga altijd lopend boodschappen doen.Op gewicht blijven is moeielijk want als je een hypo heb heet je veel zoet dat doe je omdat je bang ben om in coma te raken wat heel naar is.


volslank

ik geloof wel dat je zelf bewust bent wat je eet.
als ik aan het sonjabakkeren ben, val ik best af, maar na een tijdje eet je weer de dingen die je lekker vind. ik ben er van overtuigd als je elke dag gezond eet, en in normale porties je gewicht verliest en in ieder geval niet vet wordt. Het is alleen wel zo dat er zoveel verleidingen in de winkel liggen, dat het in mijn geval zo is, dat ik toch dat lekkere gebakje koop.


jacqueline

Daar ben ik het niet mee eens. De een kan van alles eten en komt geen gram aan en als ik naar mijn persoon kijk, kan ik maar heel weinig eten en kom aan...


annabel

Ja daar geloof ik wel in. zodra je stres hebt begin je te eten...De dag erna heb je spijt wil je weer ordenen en begin je gezond te eten met veel fruit maar is dit wel de goeie manier vraag ik mij af...?ik begin dan meestal met een boterham en vitaminen en spiroline voor afslakke maar ik weet niet of het helpt ik kom niet bij en val niet af... why???


Emmy den Hertog

Emmy,

Ja zelf ben ik ook zwaarder dan ik normaal zou moeten zijn! Niet overdreven maar toch wel..!! Het moeilijke vindt ik alleen om af te vallen! Ik begin wel maar kan het bijna niet volhouden om lang door te gaan..!!
Alleen het moeilijke vind ik dan dat als ik mensen alles zie eten en ze toch niet zwaarder worden en als ik veel eet het gelijk met kilo`s eraan vliegt..!!
Iemand een handige tip voor mij..??

xxx


joyce

Tot m'n 35e kon ik eten wat ik wilde. Eigenlijk moet ik zeggen: Ik MOEST eten, anders viel ik af.
Totdat ik zwanger raakte van m'n zoon. Daarna ging het mis. Ik snoep niet meer, eet alleen m'n ontbijt, lunch en avondeten. Ik merk gewoon dat alles anders in mijn lichaam is geworden.
Elk pondje gaat door het mondje vind ik wat te kort door de bocht. Ook hormonen kunnen naar mijn idee invloed hebben.


marion driessen

nee niet altyd
ik snoep nooit ,geen chips ,koek ,snoep
ik eet veel vezels en in in het weekend wel es een frietje .
drink geen prik of chocomelk.
en toch heb ik een opgeblazen buik net of ik 6 mnd zwanger ben.
dus by my is het niet elk pondje door het mondje .
misch medicynen?


steef

ja volgens mij gaat elk pondje door het mondje

ik ben een meid van 20 ben 1.65 en 70 kilo; wat ik te zwaar vind ik ben al wel 20 kilo afgevalle van iedereen hoor ik dat ik der goed uitziet maar ik voel me dik en nie goed in mijn vel. Ben inmiddels al weer een paar weken streng aan het lijnen en ik val niks af; om depri van te worden


nieuw zeelander

volgens mij gaat elk pondje door het mondje, maar of je lichaam al die kalorien dan uit je voedsel haalt dat is wat ik me dus afvraag. volgens mij als je rond de kerstdagen eens veelste veel eet dat gaat dan door je mondje maar eh ik denk dat de helft er zo weer uit komt (of nog energie rijk) uit je ko..je om t zo kaar te zeggen. ik geloof nix van die amerikaanse dieet shows op tv waar de dietiste gaat: deze snickers bevat bladiebla calorien daar moet je wel 3 uur voor hardlopen enz. tuurlijk al die calorien zitten wel in die snicker, maar neemt je lichaam die helemaal op als het t niet nodig heeft???? als je al te dik bent en op wortelsap en sla leeft en je dan een snickers eet denk ik ook wel dat je lichaam graaaag die snicker calorietjes op zuigt,. maar als je gezond/normaal leeft/bent like me, gaat/komt 'elk Pondje van een uitspatting van lekker een keer te veel eten, volgens mij der net zo hard weer uit, uit je Ko..tje Uw mening AUB


iris

ik let absoluut niet op mijn gewicht of het aantal kcal achterop een pak. Ik word door sommige mensen 'dun' genoemd en dat vind ik niet leuk! Ik eet echt alles en schep 's avonds nog een extra keer op, ik snoep echt niet normaal veel het maakt niet uit wat ik eet! Maar ik kom niks aan... ik vraag me af wanneer komt dat er wel aan? ben ik van de een op de andere dag misschien ineens wel heeel dik ik weet het niet xxx


Nick

Vaak ligt dit ook aan de levensstijl van de persoon in kwestie. Mensen die de hele dag stil zitten hebben minder energie nodig dan mensen die de hele dag fysiek zware arbeid moeten verrichten. Let goed op wat je eet, op hoeveel je beweegt en op welke tijdstippen je dit doet. Ook hebben sommige mensen een snellere stofwisseling, iedereen is verschillend maar met de juiste psychische instelling en hulp van naasten is (Bijna) alles mogelijk.


mel

hoi ik ben een meisje van 15jaar en ik ben 1.58 en ik weeg 46 ik heb een keertje niks gegeten op 1dag en ik was 1kilo kwijt ik wil mager worden ma men ouders letten nu op mij wat ik ee en daar kan ik niet tegen.Mijn buik is best al plat ma ik wit men buik nog platter hebben en ik probeer te braken maar het lukt jammer genoeg niet kun je mij aub helpen? mijn maag is nu zo klein geworden en als ik iets eet dan doet het pijn........


kyl

Ik ben een meisje van 15 en 1.66 m. Ben sinds de zomervakantie streng gaan lijnen (red. 1 cracker van 15kcal en een paar happen avondeten) en ben in 2 maanden van 57,5 naar 51 kg gegaan. Toen m'n moeder erachter kwam, hebben we samen een voedingspatroon opgesteld. Ondanks dat ik 3 broodjes, een plak ontbijtkoek, een mueslireep, fruit en avondeten eet, ben ik door stress nog meer afgevallen. Nu weeg ik al ongeveer 2,5 weken 45,5 kg, maar ik heb nogsteeds last van een buikje, en wil die er heel graag af hebben. Hebben jullie tips over hoe ik kan zorgen dat mijn spijsvertering iets sneller kan gaan werken of hoe ik meer af kan vallen?


Vechter

Het is waar dat er weinig te vinden is voor mensen die willen aankomen. Men zegt ook heel gemakkelijk wat ben jij dun of mager dan wanneer iemand dik is, terwijl het net Zo hard aankomt als het ook een probleem voor je is. Mensen die aan willen komen moet voornamelijk spieren gaan opbouwen, dan krijg je een mooiere vorm en gevulder. Je krijgt dan mooie rondingen en net als afvallen kost dit de nodige tijd en moeite. Wilskracht en volhouden. Je kan ook specifiek die plaatsen trainen waar je gevulder wilt zijn. Want door eten dik worden lukt blijkbaar niet en je moet gezond blijven eten want ziektes komen ook bij slanke en dunne mensen voor. Dus ga niet lekker ongezond eten om bij te komen dan maak je je lichaam ziek en je komt niet bij.


sadrese

Tja, het is moeilijk om te zeggen dat het niet zo is. Ik heb ook overgewicht en in mijn geval is de reden een combinatie en daar ben ik ook heel eerlijk in naar mezelf en naar anderen. Het is bij mij medisch en lekker eten, tja, en dat is niet echt de ideale combinatie. Maar heb nu wel een goede combinatie gevonden voor mezelf en misschien een tip voor anderen. Doordeweeks hou ik me streng aan het dieet en in het weekend mag ik met beleid wat ongezonds nuttigen zoals een patatje of pizza. Op deze manier geniet ik er echt van en is het afvallen ook vol te houden.


josé driessen

Ook ik ben te zwaar. Heb ook al sonja bakker gedaan. Heb dit 8 weken volgehouden en viel 2 kilo af in die tijd. Ben toen gestopt. Moet er eerlijkshalve bij zeggen dat ik niet veel beweging heb. Heb nl zittend beroep en als ik thuis ben heb ik geen zin meer om te gaan sporten, heb dit echter ook nooit veel gedaan. Vanaf de overgang (zit ik nu in) ben ik wel zwaarder geworden. Als ik het chirurgisch kon laten verwijderen liet ik het direct doen. Volgens anderen valt het wel mee, ze vinden dat ik volslank ben. Ben 1.73 mtr. groot en weeg 100 kilo. Ik voel me verder goed maar als ik in de spiegel kijk walg ik van mezelf. Wie kan me helpen?


TEENY

Nou.. Ik ben een ietswat dikkere meid van dertien, alleen ik wil supergraag wat afvallen. Mijn ouders zien dat absoluut niet zitten. Ik mag dan een gewoon gewicht hebben en een ultra platte buik maar mijn benen zijn veel dikker dan bij normale mensen en ik heb gigantische lovehandles. Weet iemand tips want al dat afslank gedoe is meestal voor een platte buik, alleen juist dat heb ik wel.


mirjam verwey

Ik ben een vrouw van 44 jaar en sinds mijn vijftiende ben ik al aan het lijnen. Ik ben nog nooit een grote eter of snoeper geweest maar ben nu wel zo"n 105 kilo. Ik ontzeg me altijd alle lekkere dingen en heb mijn voedingspatroon sinds een jaar drastisch veranderd. Dit helpt in het begin wel, toen ben ik tien kilo afgevallen en nu zonder mijn eetpatroon te veranderen kom ik weer aan. Dus wat ze zeggen elk pondje komt door je mondje is niet altijd waar. En het commentaar van sommige mensen als je keer wat neemt is zeer pijnlijk want ik vraag niet om dik te zijn, want dik zijn maakt mij persoonlijk erg ongelukkig.


ruud

Ik ben eigenlijk bang dat mijn spijsvertering te snel is. Ik ben +/- 1.80 meter en weeg maar rond de 50 kg, meestal iets er onder. Het is wel zo dat alles wat ik eet er binnen ongeveer 5-7 er weer uit wil. Is hier iets tegen te doen? mvg Ruud


Annette

Hoi Samantha, ik heb ook PCO en moest om zwanger te kunnen worden idd afvallen. MBV Metformine en regelmatig fietsen is me dit gelukt en heb inmiddels een zoontje van 16 maanden. Echter, de problemen zijn er weer, moet dus opnieuw knokken om er weer wat kilos vanaf te krijgen.


Riantjuh

Nou ik heb twee en een half jaar gesport en eet bewust gezond, het is ook aanleg, als ik zie wat anderen naar binnen werken zoals patat en vette dingen, daar geef ik echt niet om, maar ben toch niet slank, heb verschillende dieten gevolgd maar ja word er gewoon depressief van, dus ik ben bewust gezond gaan eten, en voor de rest is het altijd een moeilijke strijd voor altijd!


samantha

Hallo,
Ik moet dus afvallen van de gyn. om zwanger te kunnen raken vanwege hormonen. Ik zoek mensen die ook PCO hebben en moeten afvallen om zwanger te raken. Misschien tot ooit, groetjes samantha


Ina

Volgens mij eten die mensen onbewust te veel. Ik heb dat ook gemerkt toen ik bij ging houden wat ik eet en hoeveel. Nu val ik wel af. Ik weet nu wat ik eet.


pino

hoi allemaal, Ik ben in 1,5 maand tijd 15 kilo aangekomen na een galblaasverwijdering een half jaar geleden. Ik ga over 6 weken trouwen en ik sport sinds 5 maanden 5 keer in de week, en heb voorheen nooit gesport. M'n broeken gaan echter geen cm ruimer zitten. Wat is er toch met me aan de hand, ik ben zo gefrustreerd en verdrietig, ik kan er op m'n bruidloft niet eens mooi uit zien!!!


Ids

Ik lees hier veel verhalen over mensen die graag willen afvallen en zeggen dat ze gezond eten en daarnaast ook normaal sporten maar nog steeds niet afvallen. Het klopt dat er verschil zit in mensen en de een sneller afvalt danwel aankomt. Toch is er wel een gulde middenweg hierin. Voeding is enorm belangerijk als je wil afvallen! onderschat dit niet! Als jij denkt dat je gezond eet zou dat best kunnen zijn maar dat betekend niet dat je de dingen eet die nodig zijn om af te vallen! Als eerste zul je moeten zorgen dat je van je eigen lichaam een verbrandingsmachine maakt die de hele dag (ook 's nachts) veel calloriën verbrand, enkel al je voedingspatroon veranderen is een wereld van verschil. Het is een te lang verhaal om dit hier allemaal uit te laggen maar een goede dieetist/gewichtscontrolleur zou je hier meer over kunnen vertellen. Een boek waar je ook heel veel info uit kan halen is "het wasborddieet" van David Zinchenko. Laat je niet mislijden door de titel. In dit boek (en zo zijn er meer) wordt voor de "leek" goed uitgelegd wat voeding betekend en hoe je jezelf kunt veranderen/helpen hiermee.

Succes:)


harting

Sinds ik Zyprexa slik ben ik 16 kilo aangekomen. Mijn gewone gewicht was 65 kilo bij een lengte van 1.75. Ik hoor dit bij veel mensen die anti depressiva slikken
Ik zag de weegschaal elke dag met een paar gram omhoog gaan.
Nu ik ermee ben gestopt en zie de weegschaal weer naar beneden gaan. Is dit niet het geval bij meerdere mensen, daar ik gelezen heb dat 30 procent ad slikken.


Leuk hoor al die tips.
Ik eet gezond. Twee broodjes 's morgens en twee 's middags. 's Avonds twee aardappelen, klein stukje gegrild vlees, veel groente en nooit jus. Tussendoor 2-4 stuks fruit. Ik ken de calorie waarde van de meeste dingen uit mijn hoofd. Als ik het niet weet kijk ik op de verpakking. In het weekend neem ik wel eens koek of gebak. Ik fiets veel (ongeveer 24 km per dag) Deze discipline kost me echt moeite genoeg. Ik heb evengoed een bodyindex tussen de 25 en 26 en ben dus te dik. Ik kan gerust slanker worden door meer te sporten. Hier heb ik echter geen tijd voor. Ik ben het gezeur hierover van artsen en van anderen wel een beetje zat. Kunnen we niet gewoon accepteren dat sommige mensen zwaarder en anderen lichter zijn. Gezond leven en eten is volgens mij belangrijker dan de uitslag van de weegschaal.


nadia

Ik vind wel dat het waar is, dat ieder mens verschillend voedsel binnen kan krijgen zonder ervan aan te komen, maar bij mij is dat helaas niet zo. Als ik al 1 ongezond iets eet, kom ik gelijk aan, dat merk ik aan zowel mijn billen, bovenbenen en mijn heupen. Zelf ben ik 1meter 60 en weet ongeveer 45 kilo. Wat kan ik nou doen om echt goed en gezond te eten en daarnaast ook nog kan afvallen. Groetjes...


anoniem26

Ik heb de reactie's hieronder gelezen en ik zie nu voor het eerst dat er meer mensen zijn die last hebben met aankomen. Ikzelf ben 26jr, 1.56 en schommel met mijn gewicht tussen de 42 en 43 kg. Ik zou er graag een aantal kg bij willen maar echt lukken doet het niet. Ik weet ook dat afvallen voor velen heel moeilijk is. Daar word overal wel over gesproken en advies voor gegeven maar over onder gewicht is nergens iets te vinden.


anoniempje

Ik ben dus erg aangekomen van Microgynon 30(de pil)..hebben jullie hier ook ervaringen mee? Ik heb er van die 'lovehandles' van gekregen..Groetjes


anoniem

Ik ben het helemaal eens met de vorige anonieme. Het gaat altijd om het probleem van mensen die af moeten vallen. En natuurlijk is overgewicht over het algemeem een serieuzere aandoening dan te slank. Maar vergeet de emotionele kant niet van iemand die dun is of zich dat voelt. Ik heb dat zelf ook. Ik kan eten wat ik wil of sporten maar ik kom niks aan. Ik ben 1.87 en 70 kilo. Eigenlijk niks aan de hand, maar zo voelt het wel. Dus hoe kan het dat je niet aankomt wat je ook doet.


inge

Ik heb hetzelfde probleem als anoniem24
Hoe kom je aan?
Ik ben nu 20 jaar, heb een paar jaar geleden anorexia gehad en ben toen afgevallen maar ook vooral heel lang niet aangekomen. Nu probeer ik al twee jaar lang aan te komen en genoeg te eten, maar ik kom maar niet aan. Meestal eet ik door tot ik er misselijk van word, het probleem is alleen, ik word nogal snel misselijk. Als ik zoveel eet als ik kan, krijg ik meestal maximaal 1700 Kc binnen. En daar moet ik echt heel veel moeite voor doen. Het zou toch niet zo'n probleem moeten zijn....maar toch is het dat.
Verder ben ik erg blij om te lezen dat er meer mensen zijn met dit probleem, want ook al begrijp ik dat mensen met overgewicht het ook lastig hebben, ik vind dat er te weinig aandacht is voor mensen met ondergewicht. Alleen deze site al, het word wel genoemd...maar er staan alleen maar tips voor afvallen. Waarom is er geen aankomthee, of een special over ondergewicht, of een Dossier Goede voornemens - Aankomen?
Dus als iemand goede tips heeft of een site weet waar nuttige dingen opstaan...heel graag.
Groetjes Inge


Anoniem

Beste Allemaal

Ik heb veel verhalen gelezen van wat hier onder staat en het enige wat ik tegenkom is verhalen van mensen die willen afvallen.
Ik heb het volgende probleem. Ik ben een jongen van 26 jaar ben 1,89 m lang en nog geen 70 kg.
Ik kan alles eten wat ik wil het maakt niet uit of ik nu dagen achter elkaar junkfood eet of dat ik dagen achter elkaar gezond eet met veel caloriën ed.
Ik kom echt geen gram aan, ik zal het je nog sterker vertellen als ik 1 dag slecht slaap val ik al af en is het in mijn gezicht al te zien dan zijn mijn wangen al ingevallen.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om aan te komen want ik zou er zo graag een paar kilo bij willen. Sporten heeft bij mij ook geen zin.
Ik ben namelijk verwarmingsmonteur en ik loop heel de dag te sjouwen en te tillen en trappen te lopen.
Zelfs in combinatie met goed eten kom ik niet van aan.

HELLPPPPP alstublieft


Liesje

Dat zou je zeggen. Bij mij is het geval dat ik ex-Cushing patient ben en door deze ziekte (Morbus Cushing) ben ik in twee jaar tijd 75 kilo aangekomen (at elke dag tomaten en komkommers en kwam gewoon kilo's aan!!!). Na de operatie aan de hypofyse, ben ik van de 145 kilo terug ben gekomen naar 115 kilo in 4 jaar, twee jaar geleden in 10 maanden afgevallen naar 84 kilo en op dit gewicht ben ik ruim een jaar gebleven. Nu gaat het weer gestaag omhoog, alhoewel..... de laatste vier weken 7 kilo aangekomen, heb weer de 100 kilo grens overschreden. Ben erg deprie ervan terwijl ik zo mijn best doe. Ik let ontzettend goed op de cal (±1300 kcal per dag, < 46 gram vet), ik kijk ook naar de combinaties (Montignac) en beweeg me elke dag, neem nooit de lift en wandel minimaal een half uur per dag met mijn paard (ga er bewust niet opzitten!!).Het zal wel weer aan de hormonen liggen, na de operatie ben ik genoodzaakt de pil te nemen en thyrax te slikken. Wat ik ontzettend erg vind is dat je van eten afhankelijk bent en dat je er elke dag mee wordt geconfronteerd, je kan niet zeggen zoals met een pakje sigaretten, ik gooi het weg en koop van dit soort 'genot' helemaal niets meer.


Rosalie

De Engelsen hadden vroeger volgens mij de beste eetcode: Ontbijten als een koning, dus 's morgens de meeste caloriën. Lunchen als een prins, dus dan wat minder brandstoffen. En dineren als een zwerver. Wat groente en sla ofzo. Deze methode werkt bij mij als een trein. Vooral omdat ik 's avonds ook nog een uurtje fitness. Als je dan gaat slapen heeft je lichaam de meeste caloriën van de dag al verbrand en worden ze niet omgezet in vet.


(nog steeds) 110 kg

O ja; en begin elke ochtend met vers fruit of vruchtensap op je nuchtere maag!! En zorg dat je ontbijt daarnaast uit produkten bestaat die uit nog minstens 2 voedingsschijven komen, bv brood en melk.


110 kg

Het blijft zoeken naar een ideale verhouding calorie-inname tegenover verbruik. In mijn geval bleek dat ik te weinig at, waardoor mijn spijsvertering te traag werkte. Door meer te eten (wel alleen gezonde produkten, dwz meer brood bij ontbijt en lunch)ben ik in een jaar 5 kg afgevallen. Heel weinig in verhouding met alle wonderdiëten maar wel goed vol te houden. En ja; ook ik kan met niet beheersen en eet ook wel eens een patatje of wat anders lekkers. Maar wel met mate.


sterre

Ik heb net als stiertje een beetje hetzelfde probleem.. Ik ben ook een beetje doorgeslagen in het afvallen. Ik ben veel bezig met eten, maar ik eet nog wel! Ik vind het moeilijk om te snoepen en om aan het aantal calorieën te komen, omdat ik snel bang ben dat ik nu dik worden niks gewend ben. Graag zou ik met stiertje in contact willen komen.


sterretje

Ik zou in contact willen komen met stiertje. Ik ben nu 19 jaar en ook veel afgevallen, omdat ik dit zelf wou maar ook door de omstandigheden thuis. Ik ben 1.70 en weeg nu 51 kg, te weinig dus. Verder ben ik ook veel bezig met eten en let ik er erg op. Die 2000 calorieen zijn belangrijk! maar ook moeilijk.


Eef

Bij mij gaat elk pondje door het mondje, ik was vorig jaar om deze tijd 1.71 m en 80 kilo. Studenten-vet noemden we dat. In september van 2004 ben ik aan het punten dieet van de Weightwatchers begonnen, mocht eten wat ik wilde als ik de punten ervoor maar optelde. Maaltijden werden niet ingewikkeld, niet duur en bleven lekker. In januari van 2005 was ik 17 kilo lichter. Voor de meeste mensen geldt volgens mij dat elk pondje door het mondje gaat, sporten en opletten zijn dus heel belangrijk als je tenminste af wil vallen. Ik weeg nu 65 kilo, dus sinds januari 2 kilo aangekomen, (het is nu november) dus ik beschouw mijn dieet als geslaagd. Het kan dus wel dames!!!


gerjohn

beste mensen

Hoe kom je erachter of je een trage of een snelle spijsvertering hebt?
Ik denk dat heel veel mensen als ze dit weten hen kan helpen!

Mensen met een wat snellere spijsvertering kunnen gewoon wat meer eten zonder snel aan te komen en mensen met een trage spijsvertering moeten wat meer oppassen.


treintje

beste mensen.
Ik ben er van overtuigd dat mensen die een snelle spijsvertering hebben minder snel aankomen dan mensen met een trage spijsvertering.

ps: een goed ontbijt zorgt ervoor dat de spijsvertering op gang komt en zorgt ervoor indien dat dit ontbijt gezond is voor voldoende energie voor de dag. Eet ongeveer om de 3 uur kleine hoeveelheden verder per dag, de lunch mag wat meer wezen, maar pas op 's avonds na 8 uur met eten: dan verteerd het eten minder snel en kunnen zoete of hartige tussendoortjes zorgen voor gewichtstoename. Het ontbijt moet eigenlijk het zwaarst zijn en de avondmaaltijd het lichtst. Ook de gezonde tussendoortjes om de drie uur (fruit, groenten, granenrepen/volkorendingen) zijn belangrijk voor een goede spijsvertering

Zorg wel dat er gevariereerd en gezond gegeten wordt, vooral het ontbijt want dit is de motor van het lichaam


Cindy

Iedereen heeft zijn eigen verhaal, ook iedereen heeft weer een ander lichaam met verschillende kenmerken en eigenschappen. Het beste wat je kan doen is luisteren naar je lichaam.
Mensen die medicatie om wat voor reden dan ook slikken hebben idd een verhoogde kans om zwaarder te worden, ook is het afhankelijk van de werking van je schildklier maar we weten ook allemaal dat als je veel cola drinkt, suiker in je koffie doet of veel van wat dan ook eet dat je daar in elk geval niet mager van wordt......


Maria

Nee, want voedsel wordt niet bij iedereen op dezelfde manier in het lichaam "verwerkt". Ikzelf ben ook te zwaar, heb geen gezond gewicht zoals de NHS dat zegt. Ik vind dat niet fijn temeer daar ik er ook heel veel last van heb. Ik heb een ernstig vertraagde maaglediging, en vraag me af of dat mede de oorzaak is van mijn overgewicht, wie heeft dit probleem ook. Ik eet zeer gezond, weinig vet, wel af en toe iets zoiets, dat vind ik erg lekker, weinig tot geen alcohol.


mirrie

Tja... is een lastige, bij sommige mensen wel en bij anderen weer niet.\r\nMaar wat ik het ergste vind is dat ik hier ook reacties zie van wat 'oudere' dames en dat je dus idd je hele leven lang met je gewicht bezig kunt zijn. Dat lijkt me nu niet echt gezond, vroeger was dit onderwerp veel minder een issue, maar tegenwoordig lijkt ieder 'normaal' persoon al snel te 'dik' als je naar de tv kijkt of een tijdschrift openslaat. Je moet jezelf de vraag stellen; Wat als je nu voor de rest van je leven zo zou zijn, dus wat je ook zou doen, je blijft zo. Dan zou je jezelf toch moeten accepteren, anders wordt je leven ondraaglijk en er zijn genoeg dingen om van te genieten. Ik heb genoeg mensen om mij heen zien bezwijken aan kanker en wordt zo doodmoe van al die extreme makeovers ed. die mensen zouden zo graag hebben doorgeleefd met wat voor lijf dan ook.


Hanna

Ik wil graag reageren op 2 berichten die ik las in deze lijst.
Allereerst Dayenne(22).
Ik ben ook 1.60m en weeg op dit moment 57 kilo. Ik heb ook een tijd 50-51 kilo gewogen en daar voelde ik me ook fijn bij. Toen was ik 19 jaar. Ik ben nu ook 22 en waarschijnlijk moet je ook tevreden zijn nu. Als je ouder wordt komt er ook wat meer bij. Je lichaam verandert namelijk. Maar ik snap wel dat je er wat af wilt. 1 ding: begin nooit aan afval-capsules. Je kunt beter gewoon gevarieerd eten en regelmatig eten. EN: eet niet te weinig en ook niet te weinig GEZONDE VETTEN. Deze zitten in noten, olijfolie en vis. Probeer je goed in je vel te voelen. Dan zul je jezelf gaan accepteren.

Dan nu Sara(18).
Ik ben op mijn 16e begonnen met proberen af te vallen. Jij bent 18 en ik raad je aan nog niet af te gaan vallen. Dietistes willen ook meisjes pas helpen vanaf ongeveer 20 jaar. Jij bent nog best in de groei en dat moet je even zo laten. En trouwens, je hebt een perfect gewicht. Ik ben 1.60m en weeg ook 58 kilo. Ik ben echt niet te dik. Ik wil er ook graag wat vanaf, maar het hoeft niet. Als je dan toch gezond wilt eten. Eet regelmatig op vaste tijden, gevarieerd, genoeg groente en fruit, Genoeg GEZONDE VETTEN (in nootjes, vis en olijfolie) en beweeg genoeg. Op die manier eet je gezond en zul je je waarschijnlijk lekker voelen. maar denk niet teveel aan afvallen. Daar ga je later spijt van krijgen. Dat heb ik nu ook (ben 22)
Hopelijk hebben jullie wat aan mijn tips.


alex

ik ben 177 cm en 65 kg. Ik heb ook een periode gehad dat ik mezelf nooit dun genoeg vond en zelfs nu kijk ik af en toe in de spiegel en betrap mezelf erop dat ik weer met een 'vetblik' naar mezelf kijk. Ik geef er niet meer aan toe, want nu vind ik mezelf mooi en ben tevreden, ik hoop dat andere vrouwen dat ook eindelijk eens gaan inzien!!


Dayenne

Ik denk zeker niet dat ELK pondje door het mondje gaat. Door sommige medicatie kan je ook flink aankomen. Wat mij wel opvalt is dat niemand het heeft over de kracht van je eigen geest. Ik ben van mening dat als je af wilt vallen dat je er niet de hele dag aan moet denken. En zeker niet tijdens het eten (ook niet als je een keertje ´zondigt´). Blijf positief dan kan het alleen maar goed gaan. Ikzelf ben 22 jaar en ik ben 1.60m en ik weeg (dit wisseld per week) tussen de 54 - 56kg. Ik voel me het lekkerst als ik ongeveer 50 - 51kg weeg. Ik ben namelijk best tenger gebouwd en die 5 kilootjes zitten me best dwars. Ik probeer wel wat kwijt te raken. Maar dat lukt niet echt. Ik eet gevarieerd en gezond, drink veel water en zwem regelmatig. Ik snap er niks van. Misschien is het omdat ik geen echt overgewicht heb? Ik hoef voor mn gezondheid niet perse af te vallen, meer om me gewoon beter te voelen. Heeft iemand nog een tip? Ik las wel een verhaal over appel-azijn capsules. Heeft iemand daar ervaring mee?


julia

Even voor de anonieme vrouw die zegt dat ze het gek vindt dat ze dik is, terwijl ze niet ontbijt en 's middags ook bijna niks eet. Daar wordt je echt niet dunner van!! Juist door te ontbijten en regelmatig te eten stimuleer je de spijsvertering en stofwisseling en val je af. Als je niet eet, krijg je een luie stofwisseling, en gebeurt er dus NIKS. Verder denk ik wel dat bij veel mensen het overgewicht door het mondje gaat... je hebt ten slotte zelf in de hand hoeveel en wat je eet. Een vriendin van mij was bij een dietiste geweest en ze had alleen maar haar kookwijze verandert (dus in plaats van olie margarine en zo) en ze was daardoor al 5 kilo afgevallen!! Ik kan me niet voorstellen dat je echt gelukkig bent met jezelf als je te dik bent. Je kunt niet makkelijk bewegen, je lijf zit je in de weg en je zit gewoon niet lekker in je vel. Acceptatie, het zal wel.


Elk pondje die je afvalt gaat door het mondje. Ook ik heb jaren geprobeerd af te vallen en ook ik heb een trage schildklier. Heb hier medicatie voor en ben daarmee niet afgevallen. In tegendeel zelfs aangekomen. Totdat ik vorig jaar met een methode in aanraking ben gekomen die je laat eten om af te vallen. Het is een makkelijk principe. Gewoon gezond eten met een goede balans van de juiste voedingsstoffen. Inderdaad goed ontbijten en vooral boter op je boterham gebruiken. De kneep zit in het feit dat je om de 2, 3 uur moet eten om je stofwisseling op gang te houden. Dus goed ontbijten en een tussendoortje van een flinke kom met yogurt of appel of banaan (ja zeker een banaan) en dat weer een goede lunch van zeker 4 boterhammen. En dan weer een tussendoor van een paar crackers of een lichte salade of weer fruit. En dan s'avonds flink opscheppen met flink groente. Wel het vlees met mate gebruiken en de magere zuivelproducten kiezen. Met deze methode ben ik 10 kilo afgevallen in 3 maanden tijd en daarnaast ben ik ook meer gaan bewegen. Na mijn zwangerschap ben ik weer snel op het gewicht gekomen waar ik mee begonnen was en nu sport ik nog niet maar val weer af door deze methode toe te passen. Aankomen doe ik in ieder geval niet (ook niet als ik een paar dagen te veel snoep e.d.)


M@rin@

Niet altijd mee eens, was hetmaar zo...voor sommige gaat dit natuurlijkw el op. Tuurlijk zijn er mensen die graag eten en daarvan groeien. die inderdaad wel wat minder mogen eten, maar niet iedereen die aan de dikke kant is, heeft TE veel gegeten toch? En niet iedereen die dun is eet TE weinig, ook dat. Toevallig ben ik dus aan de dunnen kant(1.74 en 45 kilo) Als ieder pondje door het mondje zou gaan, zou ik tonnetje rond zijn, want eten is een van mn grootste hobby\\\'s. Van alles geprobeerd om te groeien, maar niks werkt.. Krijg maar kinderen zeiden \\\'ze\\\': NEE hoor, werkt niet, spiraaltje, ook niet...Wordt maar wat ouder (moet nog?)... Krijg maar wat rust( ben gestopt met werken, hoeveel meer rust nog?)...Duss ziekenhuis in en uit, oorzaak en oplossingen blijven uit...\r\nHoop voor de mensen die willen groeien, dat het ze uiteindelijk lukt..Maar hoop ook zeker voor de mensen die willen afvallen(ga niet tever met je doelstelling *knipoog*), wat NET zo frustrerend is, dat het hun ook lukt, iedereen sterkte..


Pieter

Kom op! Laten we elkaar niets wijs maken. Natuurlijk gaat elk pondje door het mondje. Je moet alleen zorgen dat je de juiste hoeveeleid pondjes in je mondje stopt. En ja, de ene kan er veel meer in stoppen zonder aan te komen dan de ander, maar iedereen kan voor zichzelf bepalen wat hij zij kan / mag eten om op een gezond gewicht te blijven. Eet gewoon met mate en zorg dat je dan in ieder geval grote hoeveelheden gezonde, relatief kaloriearme, dingen eet (groenten, etc.). Ikzelf eet als man van bijna 2 meter ook maar circa 2200 kalorien per dag, omdat ik weet dat mijn stofwisseling niet erg hoog is en dat ik daarmee op een mooi gezond gewicht blijf!


fabienne

Wat veel mensen vergeten is dat je niet afvalt door alleen maar weinig te eten. Ik dacht ook altijd dat als ik minder ging eten ik vanzelf af zou vallen. Maar wat blijkt...je lichaam heeft juist koolhydraten nodig. Vooral in de ochtend. Het slechtste wat je kan doen als je wil afvallen is niet ontbijten. Je lichaam heeft koolhydraten nodig om je stofwisseling op gang te brengen. Eet je niet, dan is je stofwisseling veel langzamer en zal je minder snel afvallen. Bedenk dus ook dat te weinig eten er ook voor kan zorgen dat je niet afvalt!


Ria

Dag allemaal, ik denk niet dat de stelling juist is. Heel veel mensen hebben baat bij juist wat meer vet te eten, dan gaat de stoelgang wat beter. Zelf was ik aan het lijnen. Het lukte niet goed. Toen ik de moed had opgegeven en gewoon weer boter ed. op het brood deed, ging ik afvallen. Dus, ik ben het niet helemaal eens met de stelling


Cindy

Elk pondje ging bij mij door mijn mondje. Ik ben tot aan mijn 20ste nooit echt dik geweest, wegens omstandigheden ben ik gaan eten. Ik at echt alles, vooral calorierijk voedsel (chocolade, koekjes, chips etc). In het begin dacht ik zolang in geen 70 kg weeg dan is het goed, maar 70 werd 80 en 80 werd 90. Vorig zomer stond de weegschaal op bijna 140 kilo!!En zelfs toen dacht ik dat er mensen er erger aan toe waren dan ik zelf. Kleding kopen begon erg moeilijk te worden ik had maatje 56/58 en zoek dan maar eens wat leuks uit. In januari ben ik mijn eetpatroon gaan aanpassen: eerst alle zoetigheid laten staan, daarna meer groente gaan eten en veel water drinken (in combinatie met sport) en na 5 maanden was ik al 35 kilo lichter. Ik moet zeggen heb nooit het idee gehad om op dieet te gaan, maar heb besloten mijn eetpatroon op een gezonde manier aan te passen. En het werkt. Op zijn tijd eet ook ik 'junkfood', maar ter vervanging van een maaltijd en niet als extra's. Voor sommige mensen geldt de stelling niet, want van bijvoorbeeld medicijnen of een trage schildklier kun je behoorlijk aankomen. Voor mij geldt in ieder geval dat ik mij dit zelf heb aangedaan en daarvoor is geen excuus mogelijk. Ik moet nu nog 30 kilo afvallen, het is moeilijk maar het gaat wel lukken.


Toon Sweegers

Ik ben 54 jaar en heb vanaf mijn 9e jaar prednison moeten gebruiken voor copd. Ik heb bijna alle bijverschijnselen die met dit middel kunnen optreden wel gehad en nog. O.A twee staar operatie's. Ook is mijn gewicht op lengte van 172 ongeveer 98 kg. Bij mijn laatse onderzoek bleek ik ook een te groot cholesteral gehalte te hebben. Dat ieder pondje door het mondje gaat klopt helemaal. Maar ik heb het donker bruin vermoeden dat mensen gelijk als ik er veel minder pondjes door het mondje mogen duwen dan gezonde mensen. Gaarne zou ik willen weten of andere prednison gebruikers daar ook ervaring mee hebben.


Moisa

@Sara: Dat lijkt me ongezond, want met jouw lengte en gewicht heb je dan zwaar ondergewicht!


Sara

Ik ben 1.79m en weeg 58 kilo. Toen ik jonger was, was ik nogal mollig en eigenlijk aan de dikke kant, totdat ik vegetarisch werd!
( dat is een goede tip! )
Ik woog 4 jaar geleden 54.5 kilo en was ook al 1.79m lang en ik wil nu graag weer terug naar dat gewicht!
Heeft iemand een tip, behalve veel water drinken, bewegen en gezond eten?


Janneke

Ik gebruik vrij veel medicatie waarbij op de bijsluiter al staat dat er een kans op gewichtstoename is. Dat is dus ook helaas gebleken, ik ben in 4 jaar tijd van maatje 40 naar maat 48 gegaan. Ik lijdt hier erg onder, wat ik ook probeer, hoe weinig ik ook eet en zeker niet snoep IK VAL NIET AF. En dan is het zeer kwetsend van mensen in je omgeving te horen ieder pondje gaat door het mondje. Is er dan werkelijk niets wat ik hieraan kan doen?? De medicatie die ik slik MOET ik slikken, dus dat is geen optie


Ook ik gebruik al jaren antidepressiva en ben daardoor behoorlijk aangekomen terwijl ik juist daarvoor met veel moeite afgevallen was


Mariëlle

Bij mij is het geval dat ik maar niet aankom. Mijn gewicht is goed. ik ben niet te zwaar en niet te dun, maar als je mij zou zien zou je weer wat anders zeggen.

Ik zou aanraden om gewoon blij met jezelf te zijn. Eet gezond, sport en doe je ding. En als je maar niet af wilt vallen of aan wil komen. Tja, dan is dat maar het geval.

Ik zou het niet erg vinden om er wat voller uit te zien. Maar het ziet ernaar uit dat dat ook niet gaat gebeuren. Ik heb het maar geaccepteerd. Ik zie er zo uit. En zo ben ik. Das mijn redenering. Just be bootylicious! ;)


jackelien

Dat was dus hyah die gereageerd had.


jackelien

Hallo ik las in een reactie van een vrouw met primair lymfoedeem. Ik heb dit ook en wil graag contact hierover.


juul

Mijn complimenten aan voedingsconsulente Ada Broersma. Zij legt het goed uit, bij haar hoef je je niet schuldig te voelen. Want zo komt het zo vaak over, eigen schuld dikke bult. Ook doktoren kunnen reageren dat het alleen maar aan jou ligt. Ik lijn mijn hele leven al, val wat af, kom weer bij en dat ligt niet aan mijn eet patroon want ik ben de enige in het gezin en vroeger thuis was dat ook al zo. Mijn moeder was slank en mijn broer soms bij het magere af, mijn vader was iets gezetter maar bleef op een gewicht. De maaltijden gebruikten we gezamelijk en allemaal de zelfde voeding. Sinds 3 jaar weten ze nu dat mijn schildklier niet goed werkt.


hetty

Vroeger kon ook ik alles eten, helaas is dat nu niet zo. Op dit moment gebruik ik supplementen om verzuring tegen te gaan en op te lossen. Ik merk dat naarmate de verzuring minder wordt, mijn gewicht ook langzaam minder wordt. Ik heb het idee dat mijn lichaam alles vast houdt op het moment dat ik heel erg verzuurd ben en alle afvalstoffen beter kwijt raak als dit opgelost wordt.


gerda

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik gebruik anti depressiva en daar kun je ook behoorlijk van aankomen. Dus of elk pondje door het mondje gaat???


Jet

Sinds februari jl. heb ik het snoepen (lees: het eten van gezoete producten) categorisch afgezworen (dus geen uitzondering voor feestelijkheden van welke aard dan ook). Ik heb dit eigenlijk gedaan omdat ik gezonder willen leven en niet zo wil eindigen als mijn oude moeder (suikerziekte, rheuma, hartkwaal) of althans het risico hierop wil beperken. Ik ben altijd al bezig geweest met de lijn, zij het niet met extreme diëten. Ik viel ook altijd wel af, maar daarna ging het weer van kwaad tot erger. Nu op mijn 50e dacht ik het moet maar eens afgelopen zijn, ik moet mijn eetwijze definitief veranderen, en zie daar: ik ben 20 kg afgevallen, hoewel dit zeker niet mijn doel was. Het feit dat ik dit voortaan zo blijf doen geeft mij ook rust. Uiteraard proberen mensen mij wel te verleiden met: "ach voor 1 keertje kan het toch wel", maar ik weet dat ik dan weer flink doorsla. Eerlijk gezegd geloof ik al die mensen die zeggen dat ze heel gewoon en gezond eten ook niet. Er zijn altijd erg weinig mensen die "nee" zeggen tegen traktaties op het werk. Ik denk dat mensen dat soort consumpties toch niet meetellen en al gauw denken: "ach voor een keertje kan het geen kwaad", maar alles bij elkaar loopt dit lekker op.


marian

Nee ik ben het echt niet eens met deze stelling. Maar in plaats van dat iedereen maar en vooral ook doktoren allemaal een mening hierover hebben zou het beter zijn dat er onderzoeken kwamen, b.v. dna onderzoek. Ik ben ervan overtuigd dat hier iets moet zitten wat zwaarlijvigheid bij veel mensen teweeg brengt. Te duur hoor ik ze al weer roepen, maar bedenk wel dat als deze mensen niet meer dik zullen worden zij ook minder bij de dokter komen. Verder hoop ik dat mensen elkaar eens in de waarde kunnen laten en elkaar accepteren zoals ze zijn, dan zou iedereen gelukkiger zijn.


femm

Jeroen die theorie is natuurlijk harstikke leuk, maar hoe kan je met een lage darmwerking, luie schildklier (maar niet traag genoeg voor medicijnen) toch afvallen?? Is dat verspilde moeite en kan ik het dan maar beter opgeven?? En maar accepteren dat ik mijn leven lang te dik ben. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen.
Heb je dus ook nog tips wat je moet als die punten kloppen bij iemand?


femm

Ik herken dit probleem gigantisch. Soms denk ik zelfs dat ik alleen maar kan aankomen. Als ik af en toe snoep en chips en andere lekkere dingen neem kom ik aan. Doe ik aan de lijn, bijvoorbeeld minder eten en bewegen an val ik niets af n dan eet ik ongeveer 1600 kcal. Dus ik vind het heel moeilijk. Je zou namelijk normaal denken joh ik ga afvallen en over een jaar ga ik proberen ook chips en snoep bij dat levenspatroon te passen in zo'n mindere mate dat je niet aankomt en niet afvalt. Maarja dan zal ik eerst moeten afvallen, heb zelfs een periode 1100 of nog iets minder gegeten en zelfs dan word ik niet lichter, verloren zaak. Jammer. Maargoed ik zal er mee moeten leren leven en ik zal in ieder geval moeten proberen niet meer aan te komen. Dat is in ieder geval iets


jeroen (fitnessinstructeur)

Beste allemaal, Hoe komt het dat sommige mensen grote hoeveelheden kunnen eten zonder aan te komen, terwijl anderen (even groot, zelfde hoeveelheid voedsel) wel gewichtstoename ondervinden?Dat is afhankelijk van veel factoren. Voor de meeste mensen met overgewicht is het echter voldoende met slechts vier factoren rekening te houden: de hoeveelheid onderhuids celweefsel, de activiteit van de schildklier, de opname in de dunne darm, de voedselkeuze. 1. Het onderhuids Celweefsel. In de eerste levensmaanden als baby wordt een laag adipose-weefsel met vetcellen in het onderhuids bindweefsel aangelegd. Dit zijn gespecialiseerde cellen: ze zetten koolhydraten en vetzuren om tot vetten en ze kunnen vet opslaan in bolletjes.\r\nAls de baby te veel gevoed wordt, worden meer vetcellen aangelegd. De rekening komt 30 jaar later in het gemak waarmee het individu overgewicht vormt. 2. De activiteit van de Schildklier. Bij sommigen werkt de schildklier zeer actief: ze zijn beweeglijk; als ze in bed stappen of in de kou buiten komen, produceren ze meteen veel warmte ('ingebouwd kacheltje'). De voedingsstoffen die hiervoor verbruikt worden gaan niet naar de vetcellen. Bij personen met minder actieve schildklier gebeurt dat wel. 3. De opname in de Dunne Darm. In het tweede deel van de hele lange Dunne Darm worden afgebroken vetten en koolhydraten opgenomen. Niet iedereen haalt er evenveel uit. Dat is afhankelijk van gal- en enzym-productie en snelheid van passage, zeg maar de darm-efficiency. Hoe hoger de darm-efficiency, hoe meer er beschikbaar komt voor verbruik, en opslag in de vetcellen. 4. De voedselkeuze komt aan het slot


Diny

Neen. Niet altijd. Ik ben drie jaar geleden, gestopt met het roken. (1 1/2 pakje per dag). Na de welbekende vreetperiode, die heeft ongeveer drie maanden geduurd, was ik bijna 10 kilo aangekomen. Daarna ben ik anders gaan eten. Ik eet heel gezond, dat wijst mijn bloedonderzoek uit. Ook mijn vaten en hart zijn gezond, volgens de cardioloog en nu ben ik ondertussen 20 kilo aangekomen. Ik weeg 81 kilo en ben 1.58 m. lang (of klein). Zelfs mijn borsten zijn gegroeid van een B naar een F cup. Hier ben ik echt niet blij mee. Ik denk niet de hele dag aan eten maar als het zo door gaat dan pas ik niet meer door een deur. Wel voel ik mij heel goed, wanneer ik maar niet in de spiegel kijkt. Ik zou dolgraag af willen vallen maar ik heb de moed opgegeven. Ik blijf gezond eten, snoep niet of nauwlijks. Wel heb ik een gestressd leven. Daar probeer ik zo goed mogelijk mee om te gaan. Dat heeft te maken met meerdere hersen infarcten van mijn man. Ik zwem twee maal per week en mijn man en ik hebben een goed gevoel voor humor en dat wil ook nog wel eens helpen. Ik weet niet of dit de goede manier van reageren is maar ik kan het niet anders uitleggen. Gr. Diny


Zara

Voor Adri Rijken-Martha: Kijk eens op de 'hypo maar niet happy' site, DE site voor mensen met een te langzaamwerkende schildklier en alle aanverwante narigheden die erbij kunnen komen zoals ook overgewicht, ondanks dieet toch afvallen!


Nyah

Wie o wie heeft hetzelfde probleem als ik... Ik ben 31 jaar en heb primair lymfoedeem (slechte vochtafvoer). Sinds ik Mirena (hormoonspiraal) gebruik ben ik in 2 maanden 6 kilo (!) aangekomen en krijg het er met geen mogelijkheid meer af. Als ik het zou kunnen hebben, niet echt een probleem, maar ben 1,54m. en weeg nu 71,5kgs. (!!!) door die 6 kilo. Ben me rotgeschrokken. Iemand met dezelfde problemen en hoe heeft die dat opgelost? Hebben jullie tips? HEEELLLPPPP!


Adri Rijken-Martha

Ik ben een vrouw van 44 jaar en zou graag wat kilo's minder wegen. Nu probeer ik al 2 jaar om af te vallen met als resultaat 8 kilo erbij. Mijn schildklier werkt te langzaam en daar slik ik al een aantal jaren Thyrax voor. Mijn vraag is, ik beweeg ontzettend veel want ik werk in 4 gezinnen 4 ochtenden per week en daarnaast werk ik elke dag in mijn eigen gezin heel hard. Ik ben altijd bezig. Maar misschien overschat ik het bewegen. Nu kan het toch niet zo zijn dat de calorieën inname van iemand die kantoor werk doet en van iemand die lichamelijk werk doet dezelfde is. Ik kan namelijk niet functioneren op een dieet van 1200-1300 calorieën. Dan ga ik trillen en eet vervolgens altijd meer dan de bedoeling was. En dan die schildklier, heeft dat nu wel of geen invloed op mijn overgewicht? Ik weet het niet meer kan iemand mij advies geven?


Zara

Als ik dit zie staanÂ… . Ben in korte tijd giga gegroeid. Mijn huisarts hield vol; ieder pondje gaat door het mondje. Heel in het kort; achteraf blijkt mijn schildklier niet meer te doen. Ben op aanraden van de arbo naar een andere huisarts gegaan, deze heeft bloedonderzoek gedaan en ik zat binnen twee dagen bij de internist. Was gewoon bijna dood. Ben inmiddels door de thyrax 12 kilo kwijtÂ… Nee, niet ieder pondje gaat door het mondje.


marjan

Elk pondje komt door het mondje maar moet ook door het kontje. Waar ik inmiddels achter ben gekomen vanwege mijn diarree en kleurloze urine. Ik heb al jaren hetzelfde eetpatroon maar in een situatie van extreme spanningen, overspannenheid of stress, kom ik kilo's aan en val ik niet af zoals de meesten. Als ik weer in rustig vaarwater zit vliegen de kilo's er ook zo af. Alleen nu zit ik er al 4 jaar mee, zit ook in de WAO wegens overspannenheid. Ik ben in totaal 45 kilo aangekomen, de eerste 35 in een half jaar erna 10 geleidelijk. Mijn artsen denken dat ik meer moet bewegen en minder moet eten. Ik vraag me af of ze het omgekeerde zeggen tegen de mensen die afvallen van de stress. Ik was dan ook zeer blij dat bij de testjezelf test over depressies de vraag stond of je aangekomen was. Kent iemand dit probleem, en wat heeft hij/zij er aan gedaan.


Marijke Pijnenburg

Beste, van een collega begreep dat er in een van de uitgaves van Margriet een soort overzicht zat waarmee je het zogenaamde "streepjesdieet" kunt volgen. Daar stond met name in hoeveel ieder product aan streepjes ed heeft en hoeveel streepjes je mag hebben etc.


Mary

Ik denk niet dat elk pondje door het mondje gaat. Als dat zo was dan zou ik nu echt tonnetje rond zijn en dat ben ik niet. Als mensen mij zien eten dan snappen ze niet hoe ik zo dun kan zijn. Nou ik weet het ook niet. Ik ben namelijk 1.56 en ik weeg 43.2 kg. en als ik een maaltijd over sla dan ben ik zo weer 1 kilo kwijt. En voor iedereen die een beetje meer heeft dan andere heb ik maar de volgende mededeling. Als je je goed voelt moet je er niks aan doen. En ik heb heel veel bewondering voor mensen die met succes zijn afgevallen. En voor de mensen die nog bezig zijn, veel succes en ik hoop dat het lukt. En Nathalie voor jou lengte is je gewicht veel te laag!


Valerie

Ik ben niet echt eens met het stelling. Er zijn zo veel oorzaken voor overgewicht. Ik eet 's ochtends 2 sneetjes bruin brood met echte boter (want ik hou niet van margarine) en marmite of honing, 's middags eet ik een gezond broodje en 's avonds gewoon warm eten. Ik drink veel water, zo'n 1-2 liter per dag.
Ik heb veel afslankproducten probeert, maar die hebben geen effect gehad, omdat ik heb geen galblaas. Wat wel erg goed was is herbalife, hiermee gingen niet alleen de kilo's eraf maar ook de centimeters. Ik ben 1.62 en 86kilo. Ik ben alweer aangekomen omdat ik was erg ziek. Nu de operatie is achter de rug ga ik weer afvallen want ik vind het niet leuk om zo zwaar te zijn.


anoniem

Ik denk wel dat dit waar is. Ik denk zelf wel na over wat ik eet maar ik ben 1.67m en 57 kilo. Ik heb een buikje maar dat zit in de familie dus daar kom ik nooit vanaf.


Annelies Sweebroek

Nee niet elk pondje gaat door het mondje.
Ik heb een schidklier die te traag werkt en dan word je vaak ook zwaarder en daar is bijna niets aan te doen. Ik slik daar medicijnen voor om het jodium gehalte op peil te houden, maar toch word ik zwaarder.


Cohoor

Was dat maar waar, dan wist ik tenminste de oorzaak van het aankomen.
Volgens de dietiste waar ik een jaar onder controle ben geweest is mijn rust-stofwisseling zo laag dat ik niet afval maar met mijn hoeveelheid eten absoluut niet mag minderen. Zij heeft een brief naar mijn huisarts gestuurd maar van deze heb ik nooit iets vernomen en op mijn vraag of zij iets wist kreeg ik de opmerking dat ik gewoon pech had.
Hoe nu verder???
Groeten Cohoor.


caroline

Omdat ik na elke dochter (3 dus) 5 kilo erbij hield vond ik het tijd om af te vallen. Via een kennis kwam ik op het idee van appelazijnzuur-capsules. Veel water drinken is hierbij een pre. Nu weeg ik 75 kg. en ben 1.80 m. lang. Ik voel me al een stuk beter, zonder hongergevoel daarbij. Het is een biologisch middel dus niet schadelijk voor je gezondheid.Uiteindelijk wil je je prettig voelen, met welk gewicht dan ook. Verder let ik op mijn voeding en gebruik extra vezels (zemelen)Mail mij je ervaringen, leuk, ik kijk er naar uit. loon147@zonnet.nl


Kim

Er zijn mensen die alles kunnen eten en zoveel ze willen en niks aankomen, maar ik denk dat dat toch maar een heel klein gedeelte van de bevolking is.
Ik kan niet eten wat ik wil, en al helemaal niet hoeveel ik wil! Op de weegschaal zie ik dat meteen als ik eens "gek" gedaan heb. Er komt niet veel bij, maar als ik het niet in de gaten zou houden...zou het weer fout gaan en dat wil ik niet!!!
Maar ik ga me geen lekkernijen onthouden, gewoon met mate...dat (in mijn geval)gaat best!


nathalie

Bericht voor anoniem die vet haat. Ik vind het zo erg voor je, dat je vet zo haat. Ik was zelf ook zo, en dacht het kwestie van smaak was. Ik ben gaan lijnen en dat liep uit op een eetstoornis. Ook al was ik dun, ik was nog niet echt gelukkig want ik was nooit dun genoeg. Na mijn tweede extreme lijnperiode ben ik in therapie en hoewel ik nu niet meer echt slank ben (1.82, 75 kilo) voel ik me nu mooier en gelukkiger dan ooit. Misschien denk jij net als ik dat vet gebrek aan wilskracht betekend, en daarmee maak je het voor jezelf zo moeilijk. Vet is gewoon ook een deel van je lichaam, geen tumor of zo. Ik hoop dat je 's met een psycholoog of zo gaat praten of mij een mail stuurt, want ik vind het echt rot voor je dat je zo vol (zelf)haat zit.


bas

Sinds een week of zes volg ik een slank en fit cursus. Dit is een cursus die gebaseerd is op de orthomoleculaire voedingsleer. Dit betekend geen toegevoegde suikers eten en de rest met mate eten. Bovendien leer je in deze cursus hoe je je stofwisseling een boost kan geven en hoe je verder gezond kan leven. Dit houd in dat je je eetgewoontes aan moet passen. Ik heb niet de indruk dat ik weinig eet en toch ben ik 12 kg afgevallen. Het moeilijkste van het aanpassen van de eetgewoontes is dat je van een suikerverslaving af moet komen en op bepaalde vaste tijdstippen moet eten (5 op een dag) Voor dat ik met deze cursus ben begonnen was ik een vervend coladrinker, nu vind ik er niets meer aan. Meer informatie over deze cursus kun je aanvragen bij de sportschool Medisport www.medisport.nu/medisport.htm (Ik werk daar niet)


Stiertje

Voordat ik ging lijnen, kon ik eigenlijk alles eten wat ik wilde. Dit realiseer ik me eigenlijk pas achteraf. Na het lijnen is mijn hele stofwisseling in de war gebracht en neem ik elke dag 1000 tot 1500 calorieën, omdat mijn lichaam niet meer kan hebben en eigenlijk ook, omdat ik niet meer durf te eten. Kan iemand mij vertellen of ik ooit weer 2000 calorieën binnen kan krijgen?


Julia

Inderdaad, ieder pondje gaat door het mondje! Maar dit is niet het enige wat waar is. Ik heb een paar tips voor te dikke mensen. Als je je daar maar aan houdt, echt aan houdt, dan zul je zelf zien dat je dunner wordt en hier zijn geen uitzonderingen op!!!

1. eet niet teveel en gezond!
2. drink veel water (het liefst aleen water)
3. sport veel (en met veel bedoel ik elke dag minstens een half uur, en met sporten bedoel ik echt sporten, dus met de hond wandelen is geen sport, hardlopen weer wel!)

Het zijn maar 3 regels en als je dat aanhoudt, dan moet het lukken.


Judi

Ik ben Judi en zou graag in contact willen komen met Annette. Zij was goed afgevallen met een dieet. Ik probeer alles, maar zonder succes. Ik moet 20 kilo afvallen. Dit is gekomen na de zwangerschap en in combinatie met mijn bekkeninstabiliteit mag ik niet sporten, wat het nog moeilijker maakt om af te vallen. Mochten er anderen zijn die mij willen helpen aan een dieet waar je van afvalt en toch niet hoeft te sporten -in mijn geval dan-, laat het alsjeblieft weten.


Anoniem

Ik HAAT VET........
Toen ik in de puberteit kwam, werd ik zomaar dik,zonder reden. Ik dronk alleen maar water en spa, thee zonder suiker en ik bleef dik (althans, dik; als ik die spotkaarten met taart vretende vrouwen zie, vind ik mezelf niet dik). Ik heb er nooit zo'n probleem van gemaakt dat ik dus zo ben. Ik geniet niet minder van het leven, maar het heeft wel mijn eetpatroon veranderd: Ik ontbijt nooit, eet s'middags alleen een broodje (soms niet eens) en kook gezond 's avonds. Ik eet nooit zómaar iets. Ik vind het gemeen dat ik dik ben en ik zal niet rusten, tot ik weer een normaler figuur heb. Ik accepteer het gewoon niet. En om de waarheid te zeggen: ik vind het walgelijk hoe die bijzonder vette vrouwen zich gedragen. Ik ben blij voor ze dat ze gelukkig zijn, maar in kwesties als Sex, vind ik het afzichtelijk. Ik persoonlijk zal nooit anorexia krijgen, maar het feit blijft dat ik vet goor en walgelijk vind............


I. Bertelsmann

Door mijn eeuwig dieet houden, steeds minder en minder en toch dikker worden, heb ik mijn stofwisseling geheel van streek gebracht. In een periode van 33 jaar en steeds maar weer proberen af te vallen w.o. de meest zware methoden had ik een overgewicht opgebouwd (jo-jo effect)van ca. 50 kg. Met het Medisch Proteine Dieet dat ik ca. 9 weken geleden ben begonnen ben ik, ik kan het zelf bijna niet geloven, ruim 17 kg. afgevallen. Uiteraard onder de goede begeleiding van Alizonne in Meijel. Ik ben er zeer gelukkig mee, en zeker met het feit dat nu eindelijk is vastgesteld dat dit niet echt een gevolg was van overmatig eten, maar van het verstoren van de stofwisseling. Ik voel met gezonder dan in de laatste jaren het geval was en mijn zelfvertrouwen stijgt bij wijze van spreken met de dag!
Wie meer wil weten kan mij E-mailen via
ida3@chello.nl


Greetje (34)

Alles wat je opeet gaat uiteraard door het mondje, maar het hele probleem van het jo-jo'en van het gewicht na het zoveelste dieet zit hem ook in de werking van je lichaam. Als je op dieet gaat en dus minder voeding inneemt reageert je lichaam daarop door je verbranding op de waakvlam te zetten. Nadat je je streefgewicht hebt bereikt en weer ‘gewoon’ gaat eten blijft je lichaam op die verminderde verbranding en ga je weer aankomen. Veel mensen komen vaak zelfs meer aan dan dat ze afvielen. Als je je daarna weer stort op een ander dieet gaat je verbranding nog lager. Het duurt na een dieet een hele tijd voordat je lichaam weer op 100% verbranding zit. Ik zelf gebruik nu producten van Fitline waardoor mijn lichaam niet op de waakvlam gaat en ik ben nu na zo'n 8 maanden, 10 kilo kwijt en vele centimeters slanker zonder dat ik moet leven op crackers, sla enz. Dat betekent niet dat ik me nu vol kan eten met allerlei vette dingen, ik eet normale maaltijden. Ik b!
eweeg ook elke dag een half uur en drink veel water om alle losgekomen afvalstoffen af te voeren.


Jet (41)

Nee, ik ben het met die stelling niet eens want ik ben dan 107 kg en 41 jaar en gehandicapt aan mijn benen, ik val slecht of helemaal niet af ondanks dat ik van alles al geprobeerd heb, ik hebn een zittend beroep, en heb weinig beweging.
Ik hou mij aan m'n 1000kal. dieet en toch val ik niet af, dus stelling gaat elk pondje door het mondje is niet waar, want er zijn ook mensen die niet afvallen en er weinig aan kunnen doen.Maar ik moetzeggen als er een is die weet wat voor dieet ik dan zou moeten volgen mail me dan


Annette (50)

Natuurlijk is deze stelling waar, maar wat je lichaam met voedsel doet is bij bijna iedereen anders. Ik kom uit een familie (moeders kant) van 'forse vrouwen'
en toen ik nog iedere dag naar school fietste was daar niet veel van te merken.
Echter toen er een auto op het toneel verscheel veranderde mijn lijf ineens.Door minder verbranding en op dezelfde manier blijven eten werd ik steeds dikker. Ik ben toen begonnen met suiker af te zweren (koffie en thee smaakten ineens veel beter). Gelukkig houdt ik niet zo van zoetigheid en was het niet zo moeilijk dat te laten staan.
Ik heb altijd moeten vechten tegen de "pondjes" zoals we ze zo kozend noemen.
Een half jaar de geboorte van mijn dochter dochter ben ik 10 kg afgevallen door een kuur.
17 jaar later, na een verhuizing ben ik 13 kg, afgevallen door een kuur. Nu ben ik 50 jaar en let nog altijd op wat ik eet maar mijn lijf verandert weer.
Ik fiets nu 3 x 10 km per week en blijf voor mijn gevoel redelijk in "vorm" en vorm.
Ik ben het er volkomen me eens dat sommige mensen door aanleg een voedselprobleem hebben, ik hoef alleen maar naar mijn tantes en nichten te kijken. Jammergenoeg hebben ze niet allemaal hun draai kunnen vinden en kunnen kiezen tussen accepteren dat ze dikker zijn of altijd letten op wat er door het mondje gaat.
Degene die die keuze wel konden maken zijn gezellige ongecomplceerde intelligente vrolijke vrouwen, dik of of slank(er).


Anita (32)

Dit gaat niet bij iedereen op ik ken mensen die eten heel weinig en worden toch nog dikker. Na mijn bevalling 1 jaar geleden ben ik nu bijna op mijn oude gewicht. Maar wel dankzij elke dag buikspieroefeningen doen en op mijn eten leten. wat bij mij gaat dat wel op elke pondje door het mondje. Want na de bevalling bleef ik toch nog veel eten waardoor ik zo weer 7 kilo aankwam. Ik moet nu nog 3 kilo maar het voordeel is wel het gaat langzaam maar het blijft er nu ook af. Maar die stelling gaat geldt niet voor iedereen.


J. (50)

Nee, dat is niet waar, want ik heb ongeveer 16 jaar geleden mijn maag twee keer laten verkleinen. En nog wel in het Franciscus Gasthuis in Rotterdam. Geen succes geweest, want ik ben drie jaar later door een ongeluk invalide (rolstoel) geraakt en ik ben van de 85 kilo naar 160 kilo gegaan. Ik eet 's morgens twee boterhammen met kaas (mager) 's middags tee met kaas. En het avondeten is een klein stukje vlees en wat groenten. Geen aardappelen. En voor ik slapen ga een klein stukje magere kaas. Maar afvallen, ho maar. Begint er nooit aan om je maag te verkleinen, want het help niet. Je hoort het resultaat en begin ook niet aan een ballonnetje. Jullie zullen veel pijn ondergaan. De wond is 50cm lang. Hij loopt van je borst tot om je navel.


Ginie (36)

Bij iedereen gaat elk pondje door het mondje, maar elk lichaam is uniek en gaat anders om met het voedsel wat het krijgt. Ik heb in het verleden 135 kilo gewogen en door heel veel discipline en wilskracht ben ik 45 kilo kwijtgeraakt. Ik mocht maar 1000 kcal per dag eten. Als ik niet meer aan wil komen, moet ik eigenlijk mijn hele leven zo blijven eten. Dit is niet vol te houden. Ik ben er nu achter gekomen dat ik koolhydraatverslaafd ben en daardoor moet ik op een bepaalde manier eten. Deze koolhydraatverslaving is een "foutje" in mijn lichaam. Als ik koolhydraten eet komt er teveel insuline vrij. Daardoor heb ik continu honger en krijg ik geen signaal van mijn lichaam dat ik genoeg heb gehad. Door deze manier van eten heb ik eindelijk geen honger meer! Wat ik bedoel te zeggen is dat dik zijn niets te maken heeft met een gebrek aan wilskracht, maar dat het in veel gevallen een lichamelijk probleem is.


Kitty (33)

Wat kan ik boos worden als mensen dat zeggen. Ik eet als ontbijt 1 boterham met beleg, tussen de middag 2 boterhammen met beleg en als avondeten heb ik genoeg aan een potje baby-eten. Per dag 3 stuks fruit. Ik loop 4 keer per dag met mijn 2 honden. Doe alles met de fiets, want ik heb geen auto. Toch weeg ik 112 kilo en ik mankeer niets aan mijn schildklier. Snoepen doe ik ook niet i.v.m. allergie. Dus niet ieder pondje gaat door het mondje.
P.s. Ik ben in het ziekenhuis geweest -21 dagen- en was in die tijd 9 kilo aangekomen.


Scooby (45)

Nou deze uitspraak is te dele waar. Vaak is het erfelijk bepaald dat je fors bent of mager. Er wordt nog altijd gezegd lekkere dikke! Dit voor de dikkers met mij en dikke mensen zijn gezellige mensen. Ook dat je als je dik bent eerder een hart of vaatziekte zou krijgen verwijs ik naar het rijk der fabelen! Want ik heb diverse mensen gekend die ronduit mager waren en aan een hartinfarct zijn overleden. Zelf ben ik 1.72m en weeg nu na al het gejojo 95 kg. Lieve mensen denk positief en wie je niet neemt zoals je bent die gaat er maar langs. Of je nu dik of slank of te mager bent het gaat om je innerlijk en niet om je uiterlijk! Wat willen die modekoningen toch met hun anorexia-mannequins, de zakjes met botten is dat dan mooi??? Uitstekende botten en nauwelijks iets vast te pakken zo broos zien ze eruit. Het gaat echt om het innerlijk wat een mens mooi maakt!!! Dus mensen pest mensen niet om hun uiterlijk!!!!


Son (27)

Voor mijn zwangerschap (9 jaar geleden) was ik volslank (precies goed), aan het eind van de zwangerschap 81 kilo en nu weeg ik 86 kilo. Of ik veel eet?
NEE!!! Ik heb al zo vaak een dieet gedaan en allerlei rotzooi geslikt en dat heeft geleid tot steeds dikker en dikker worden, terwijl ik normaal eet! Net als ieder ander eet ik normale hoeveelheden en neem ik af en toe wat lekkers.
Febo? Mc Donalds? Chips? Voor mij niet, ik hou d'r niet eens van, maar toch word ik steeds dikker.
En weet je wat nou zo frustrerend is? Dat mensen zeggen "vreet dan niet zoveel" of "dan snoep je zeker stiekem", en meer van dat soort onzin.
Ik ben zelfs al onderzocht in het ziekenhuis maar ik ben 100% gezond en heb ook geen schildklier- of andere afwijkingen.
Tsja, dan zal het wel tussen m'n oren zitten....(?)


moi (13)

Ik ben maar 1.59m, maar ik ben ook pas dertien en ik weeg 39 kilo.
Ik ben niet te dik, want ik heb een keer ergens gehoord dat je 10 kilo zwaarder mag wegen dan je lang bent; anders heb je overgewicht. Ik zou dus 69 kilo mogen wegen, maar ik ben toch blij dat ik 39 kilo weeg. Ik moet er niet aan denken om 69 kilo te wegen. Ik hoop dat voor diegenen die dit lezen en vinden dat ze te veel wegen nu blijkt dat ze geen overgewicht hebben. En dat ze blij zijn dat ik dit hier ff heb neergezet. En diegenen die toch overgewicht hebben wens ik veel sterkte en hoop voor hun dat het ze ooit lukt om het gewicht te krijgen dat ze willen hebben. SUCCES!!!!


Ejo

Bij mij ging inderdaad elk pondje door het mondje, en ik ben erachter gekomen dat kalorieen tellen goed helpt om gewicht kwijt te raken. Zo ben ik 25 kilo kwijt geraakt door niet meer dan 2200 kcal per dag te gebruiken, dit zonder te sporten maar wel af en toe naar het werk te fietsen. Ik zie het meer als een permanente aanpassing van je levensstijl in plaats van b.v. een kuur wat mij nog nooit geholpen heeft. Je moet denk ik gewoon veel geduld hebben, afvallen gaat namelijk erg traag, veel meer dan 2 pond per week is me nooit gelukt.


Neeltje

Het gezegde dat elk pondje door het mondje gaat is ten dele waar. Iedereen heeft een mond waar het voedsel in gedeponeerd wordt, om het maar eens plastisch uit te drukken. Daarna volgt er een splitsing zoals een van mijn "voorgangers" qua reactie's al memoreerde. Héél vervelend voor mij en velen met mij, die écht nog niet eens aan eten hoeven te dénken of het vliegt er al aan. Als ik een van mijn schoonzussen zie smikkelen als we bij hen op bezoek zijn, kijk ik mwet verwondering naar alles wat háár mondje binnengaat. Zonder dat ze ooit erg op hoeft te passen om niet te zwaar te worden.
Zij oordeelt ook zo lichtvaardig want: ze gaat ervan uit dat haar stofwisseling te vergelijken is met die van alle andere Nederlanders.
NIET DUS!!!
Lieve schoonzus en andere lichtvaardig oordelende mensen: Denk na voor je iets minder aardigs zeg over wat te zware mensen.


Peetje

Bij deze kreet gaan bij mij altijd de nekharen overeind staan. Uiteraard gaat elk pondje door het mondje! Maar daar ligt voor heel veel mensen het probleem niet. Waarom beland bij de één dat pondje bijna in zijn geheel in het toilet, en neemt de ander bijna alles aan voedingsstoffen op? Bovenstaande kreet suggereert dat het je eigen schuld zou zijn als je te dik bent! Ongetwijfelt gaat dat bij een aantal mensen op. Maar bij een heleboel mensen ook niet!
En zelfs al zou het je eigen schuld zijn, wat dan nog!
Waarom wordt er altijd zoveel nadruk gelegt op het ongezonde van dik zijn. Recent onderzoek heeft aangetoont dat dik zijn helemaal niet zo ongezond is als altijd gedacht werd. Ongezond eten en te weinig sporten werden gevonden als voornaamste factoren voor een ongezond lichaam. Ongeacht of mensen dik waren of slank.
Daarnaast ben ik van mening dat het geestelijk welzijn van een mens een zeer belangrijke factor is voor een gezond leven. In plaats van al die aandacht voor afvallen (met alle bijkomende psychische klachten en jojo-problemen) zou er veel meer aandacht besteedt moeten worden aan acceptatie.
Makkelijk is het niet, maar als je jezelf accepteerd zul je merken dat anderen je ook accepteren. Ik spreek uit ervaring!

Dus: Wil iedereen alsjeblieft ophouden met het oordelen over mensen enkel en alleen op basis van hun uiterlijk. Eet gezond, sport regelmatig en bovenal: Accepteer jezelf, accepteer je medemens.


Marjolein

De een verbruikt inderdaad meer kalorieen dan de ander. Door verschillen in lichamelijke activiteit, hoeveelheid stress, snelheid van de stofwisseling/verbranding en dergelijke. Als je ouder wordt, gaat de verbranding wat langzamer, waardoor zelfs mensen die altijd alles konden eten, wat aan kunnen komen. Je kan het ook een beetje zelf sturen. Mijn ervaring is dat als je kleine beetjes verspreidt over de dag eet en regelmatig sport, dat de verbranding van kalorieen sneller gaat. (Ook op de momenten dat je niet sport.)

Zelf krijg ik ik veel kalorieen binnen, iets van 3500 a 4000 per dag (kalorieen voornamelijk uit koolhydraten, weinig vet). Dit komt doordat ik van nature kalorieen snel verbrand, vijf kleine maaltijden per dag eet en 5 a 6 keer per week sport.




Wil je jouw eigen verhaal hier op de site terugzien en past het binnen een van de thema's van Gezondheidsplein?
Vul dan onderstaand formulier in; de redactie zorgt vervolgens dat je verhaal geplaatst wordt.

Onderwerp

Je reactie en/of vraag

Personalia



* Verplicht

Dossiers

Stel je vraag

Tweet