Zoeken

Welke dieetmethode gebruik jij?

Dieetmethoden zijn tegenwoordig niet meer op de vingers van één hand te tellen. Ze zijn er in alle soorten en maten: van snel een paar kilootjes afvallen tot een hele andere levensstijl. De ene methode staat 1000 kcal toe, bij de andere mag je veel meer eten. De bekendste dieetmethode is Weight Watchers. Al meer dan 25 miljoen vrouwen en mannen hebben dankzij Weight Watchers gewicht verloren. Ook de dieetmethode van Sonja Bakker is erg populair.

De laatste tijd lijken de dieetmethoden als paddestoelen uit de grond te schieten. Van het Heller-programma hebben nog maar weinig mensen gehoord, terwijl de methode van Michel Montignac alweer tot het verleden behoort. Er zijn er zo veel dat je niet meer weet welke geschikt is om die paar kilootjes kwijt te raken.

Heb je ervaring met een bepaalde dieetmethode? Welke heb jij allemaal geprobeerd? En met welk dieet was jij het meest succesvol? 

Reageren
Delen

Heb je een paar kilootjes te veel?

En wil je afvallen, maar weet je niet hoe? Jane van Slingerland en Bea Pols, beide gewichtsconsulenten, begeleiden je hierbij! Wil je weten welk dieet bij jou past? En welke voedingsmiddelen je het best in de kast kan laten staan, achter slot en grendel? Stel dan jouw gratis dieetvragen aan hen in de vraag- en antwoordrubriek 'Gezond Afvallen'

Is jouw kind te zwaar?

En wil je hem/haar op een verantwoorde manier laten afvallen? Dan kunnen gewichtsconsulenten Natasja Wilderman en Bea Pols je hierbij begeleiden. Zij helpen je met het uitstippelen van een dieetplan. Ga daarvoor naar de vraag- en antwoordrubriek Overgewicht bij kinderen en stel gratis jouw vraag! 

Reacties

  • Sil

    Guest

    Hallo (ervarings)deskundigen,
    Ik eet nu al bijna 2 weken rond de 1000 kcal per dag, ik sport niet.
    Ik ben nog geen gram afgevallen, dat vind ik wel raar. Ik weet zeker dat ik de hoeveelheden calorieën goed heb en ik eet best gevarieerd.
    Heeft iemand een vergelijkbare ervaring?

    Reageer
  • Sil

    tiny

    Ik heb nog nooit enig dieet gevolgd of afslankmiddelen gebruikt.
    Ik heb van jongs af aan altijg gezond gegeten met veel goede vetten maar weinig koolhydraten .
    Ik eet veel groenten en fruit,magere zuivel ,mager vlees en vette vis .
    En elke dag een multi.
    Ik ben 57 jaar en heb het figuur van een 30 jarige,niks zit mij in de weg ,maar ik heb wel de nodige rondingen op de juiste plekken.
    Daarbij geef ik mezelf een 9 tot10 voor vitaliteit.

    Reageer
  • Sil

    HUHU

    Dag mensen!

    Ik wilde jullie mijn dieet ervaring ook delen. Ik dieet nu al vanaf 10 januari 2011. Dat is dus al bijna 4 en een halve maand. In die tijd ben ik 26 kilo afgevallen. Ik woog 94 en weeg nu 67.5. Mijn streef is 60. Dit is een droom voor mij die ik nooit eerder heb nagestreefd en dit is ook tevens de eerste keer dat ik dieet. Ik ben 20 jaar oud, 1.62 lang en zit 5 dagen p/week op school, werk 4 dagen in de week en heb dus een drukke leven..
    Ik heb voor ik begon met mijn dieet op het internet iets van een maand gesurfd naar tips en tops van mensen met ervaring met btrkking tot dieeten. Ik ben talloze shakes en allemaal operatieve manieren tegengekomen en heb besloten om een eigen dieet op te stellen. Mijn dagelijkse eetpatroon ziet er zo uit. Het is echt te doen, dit zeg ik omdat ik altijd een persoon ben geweest die veel at en daarom zeg ik ook als ik het kan kan iedereen het haha.
    Nou zo ziet mijn dag eruit al 4halve maand lang.
    ochtend/ontbijt 08-09
    2 volkoren/alison/koolhydraat arm brood met mager beleg. Denk aank kipfilet/zalmfilet/20+kaas/20+smeerkaas + 2 bekers water + 1 beker thee + 4/5 stukjes komkommer en 1 kleine tomaat.

    om 11.00
    appel/mandarijn/kleine komkommer/tomaat/sinasappel/peer/banaan(af en toe) 1 beker water

    lunch 13-14.
    2 volkoren/alison/koolhydraat arm brood met mager beleg. Denk aank kipfilet/zalmfilet/20+kaas/20+smeerkaas + 2 bekers water + 1 beker thee + 4/5 stukjes komkommer en 1 kleine tomaat.
    Zoals je ziet lijkt het heel erg op mijn ontbijt. Ik doe soms ook wel dat ik fruitslaade maak ( appel/aarbij en daarin yoghurt en muesli ) ik varieer veel en vaak en ook hier 2 bekers water+ 1 beker thee

    om 15:00
    1 appel/mandarijn/ af en toe zelfs een koekje ( knoppers)

    om 18:00
    Ik stoom/kook/wok groente: champignons, paksoi/wortel/courgette wat dan ook.. als het maar groente is en daarnaast grill ik altijd visfilet of kipfilet ik regel het zo dat ik 2x per week visfilet eet en 1 x per week kipfilet. Mijn bord is altijd 3/4 vol met groente en 1/4 kip/vis of salade ( sla/komkommer/tomaat/wat dan ook :) en dan ook hier 2 bekers water.

    om 20.00
    Altijddddd 1 appel/peer/sinasappel/grapefruit + 2 bekrs water

    Ik kom ongeveer op de 2halve liter water per dag
    verder sport ik 3x per week. Ik heb een home trainer fiets gehaald voor thuis en doe dat 3x per week, 1 uur per keer. en wandel ik ELKE Dag minimaal anderhalf uur. Doe ik dagelijks 25x buikspieroefeningen en probeer ik zo min mogelijk de tram/bus te nemen en ga vaker met de fiets of lopend

    Dit is zo een beetje wat ik heb gedaan.. Geloof me mensen als ik het kan kunnen jullie het ook.. Het is niet weini wat ik eet maar ik ben er precies 26 kilo mee afgevallen in anderhalve maand.. Ik heb mijn bloed om de 2 maanden lten opmeten om te kijken of ik bepaalde dingen mis maar gelukkig is daar geen sprake van.

    Ik hoop dat jullie er wat aan hebben
    Liefs

    ps sorry voor alle taalfoutjes en dergelijke ik heb het heel snel getypt hihi

    Reageer
  • Sil

    danielle

    XL-S Medical, Litramine gebruik ik nu een week. En ik ben 2,1 kilo aangekomen. Ik maak het nog af maar er zal niet veel veranderen dank ik. Jammer weer zo.n misser. Nu maar verder met mijn sport en mijn leefstyl. Hierdoor blijf ik op gewicht.

    Reageer
  • Sil

    fitnesss

    ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van het afvallen met een laag kcal dieet, als jou kcal inname per dag onder de 2500(mannen)/2000 vrouwen zit zal je lichaam hier op reageren door eigen bouw stoffen/energie aan te leveren -> vet omzetten en eiwitten die uit de bestaande spiermassa komen dit betekend dat de mensen die daardoor afvallen grootendeels spiermassa verliezen ipv alleen maar vet. daarom raad ik aan (mij persoonlijk goed geholpen) om veel kcal te eten per dag (ik zit op de 4000)en weinig koolhydraten te eten en alleen de goede vetten (vis, pindakaas, noten, olijfolie etc) en veel eiwitten (4 gram per kilo lichaams gewicht, letop vetvrij lichaams gewicht)

    caffeine houdende dranken helpen hierbij ook, zie suikervrije redbull/koffie zonder suiker en melk. Omdat caffeine ervoor zorgt dat er meer adrenaline in het bloed blijft dan normaal, waardoor je weer meer energie gaat verbranden. hierdoor het opgewekte gevoel. tevens zal de spijsvertering beter/sneller gaan werken (kijk wel uit met caffeine, is verslavend. houd de dosis max op 900mg caffeine per dag)

    ik heb het redelijk vereenvoudigd uitgelegd (jip en janneke taal) en hoop dat ik jullie hiermee help.

    Reageer
  • Sil

    Mirjam Boertien

    Voor Ria van den Bisen:
    Ik heb het TLC programma gedaan, voor meer info over hoe en wat kijk op www.praktijkequilibrio.nl

    Reageer
  • Sil

    stephan

    Ik heb mijn eetpatroon veranderd ipv een dieet te volgen.
    Een goede balans tussen bewust eten, gezonde voeding en kleine aanpassingen van je eetgedrag. Ook het krijgen van goede begeleiding en ondersteuning bij het afvallen heeft mij het afvallen voor mij een stuk makkelijker gemaakt.

    Reageer
  • Sil

    Anne-Mieke Benen

    alleen een evenwichtig eet patroon helpt!!!
    Alle andere dieten is geld uit de zak klopperij.
    Ik ben 66 en lijn al 50 jaar zonder ophouden,je hebt gewoon levenslang!!!

    Reageer
  • Sil

    Iris

    Ik heb 100 dagen het 50 dagen dieet gevolgd (2x achter elkaar gewoon)
    Dat is een heel streng dieet, het is erg slecht voor je en ik raad het niemand aan.
    Ik persoonlijk bleek er nogal gevoelig voor te zijn en heb er een eetstoornis aan overgehouden.
    Het maximale aantal kcal dat je eet op een dag is geloof ik iets van 800? ik ben ruim een jaar opgenomen geweest en het gaat nog steeds niet goed.
    Denk je zelf last te hebben van een eetstoornis of verdenk je een van je naasten? grijp nu in, eetstoornissen zijn dodelijk.

    groet iris

    Reageer
  • Sil

    André

    Ik volg nu een koolhydraat arm voedingspatroon omdat ik er van overtuigd ben geraakt dat koolhydraten/suiker de boos doeners zijn. Koolhydraten triggeren de afgifte van insuline. Insuline is het enige hormoon dat vet kan opslaan; zonder insuline geen vetopslag. Bovendien geeft insuline een hongergevoel waardoor je meer gaat eten.

    Dit verklaart tevens waarom de obesitas epidemie in de VS juist is ontstaan in de periode dat de overheid begon te roepen dat vet slecht voor je was en je voeding voor 60% uit koolhydraten moet bestaan.

    Als je naar ons gebit en spijsverteringsselsel kijkt kun je niet anders concluderen dat we carnivoren zijn, met het vermogen om koolhydraten te verwerken. Daarom lijkt het zelfregulerende vermogen van het lichaam (qua gewicht) veel beter te werken op vet en eiwit dan op koolhydraten.

    Sinds ik haast geen koolhydraten meet gebruik is mijn bloedsuikerspiegel heel stabiel en heb ik nooit dat knagende hongergevoel meer. Ik eet veel vet maar het komt er echt niet aan, want er is onvoldoende insuline in mijn bloed. Waar blijft dat vet dan? Technisch verhaal : futile cycling en mitochondrial uncoupling.

    Een glaasje jus d\'orange is niet gezond. Een plak ontbijtkoek ook niet. Veel te veel suiker.

    Overigens denk ik dat gewicht maar één aspect is van gezonde voeding. Veel ziektes kunnen voorkomen worden door je lichaam te voeden met dat waarvoor het ontworpen is. En eten hoort niet uit een fabriek of een pakje te komen. Hoe minder bewerking hoe beter en lekkerder het is. Al die extra troep die er in fabrieksvoer wordt gestopt dient maar één doel : shelflife!

    Overigens voel ik me heerlijk met dit eten en vind ik zoete dingen steeds minder lekker. Ik zou het iedereen aanraden.

    Reageer

Reageer ook

Je e-mailadres wordt niet getoond, alleen je nickname.

Los de volgende rekensom op (bijvoorbeeld: is de som 1 + 3, voer dan 4 in.)

54 + 6 =

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Met het laatste nieuws en gezonde tips

Gezondheidsplein Nieuwsbrief

Bekijk hier een voorbeeld

Video van de week

Wat is menstruele migraine? Een neuroloog legt uit!

Bekijk de video